سیاسی 20:20 - 04 بهمن 1400
رئیس کل دادگستری تهران از دادگاه کیفری ۱ استان تهران بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند رسیدگی به پروندها در این مجتمع قرار گرفت.

بازدید سرزده رئیس کل دادگستری تهران از دادگاه کیفری ۱ استان تهران

به گزارش ایسنا به نقل از  روابط عمومی و رسانه دادگستری تهران، علی القاصی مهر ضمن حضور درشعب این دادگاه و بررسی وضعیت ورودی و روند رسیدگی به پرونده‌ها با قضات و کارمندان به گفت وگو پرداخت و در جریان مشکلات موجود قرار گرفت.

القاصی مهر گفت: باید از تجارب قضات این دادگاه برای آموزش بازپرسان ویژه قتل در سطح استان و شهرستان و بخش‌ها استفاده شود و طی نشست‌های مشترک به تبادل نظرات و تجربیات در جهت اتقان آرا و تسریع در جمع آوری ادله صورت پذیرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: با توجه به اینکه پرونده‌های موجود در دادگاه کیفری عمدتا در خصوص موضوعاتی است که با حیثیت و آبروی مردم سرو کار دارد، بهره مندی از تدابیر حقوقی و عقلانیت قضایی در دادگاه‌های کیفری از ویژگی‌های مهم قضات است.

وی تاکید کرد: تصمیمات قضایی این مرجع در زندگی افراد و نزد جامعه تاثیر بسزایی دارد و ممکن است تبعات غیر قابل جبرانی داشته باشد.

در این بازدید رئیس کل دادگستری استان تهران در شعب ویژه رسیدگی کننده به پرونده‌های کثیرالشاکی از جمله عظیم خودرو، شرکت تعاونی برق، جرائم شورای شهر و شهرداران لواسان و شهریار و همچنین دادگاه‌های رسیدگی به جرایم مطبوعاتی و جرایم سیاسی حضور یافت و از نزدیک با قضات و کارکنان این شعب به گفت‌وگو پرداخت و مشکلات و نظرات ایشان را شنید.

القاصی مهر در خصوص جرایم سرقت گفت: باید موقعیت‌هایی که سارقان در آن مرتکب جرم می‌شوند شناسایی شود و از آنجایی که بیشترین جرم سرقت مربوط به موبایل ربایی است، عمده این جرایم از طریق موتور سیکلت صورت می‌گیرد و سارقین دریک منطقه موبایل را سرقت و به سرعت محل را ترک و به منطقه دیگر رفته و جرم دیگری را مرتکب می‌شوند که باید با همکاری نیروی انتظامی این موقعیت‌ها شناسایی شوند و مجرمین دستگیر و در اختیار مراجع مربوطه قرار گیرند.

قضات در جریان این بازید به بیان مشکلات موجود پرداخته و طی آن خواستار توجه مراجع عالی به حجم بالای جرایم سرقت و دیگر جرم‌های مهم در صلاحیت محاکم کیفری 1 و آثار و تبعات منفی آن در احساس امنیت اجتماعی شدند.

قضات دادگاه‌های کیفری 1 استان تهران از رئیس کل دادگستری خواستند تا در تخفیف‌های مجازات و عفوهایی که شامل محکومان می‌شود، محکومان مربوط به این دادگاه‌ها مستثنی شده و مجرمین مشمول این ارفاقات قانونی مجدد مرتکب جرم نشوند.

رئیس کل دادگستری تهران با بیان اینکه حجم ورودی پرونده با توجه به نوع جرایم مورد رسیدگی در این دادگاه زیاد است، از روسا و مستشاران شعب کیفری 1 استان تهران که در کاهش زمان رسیدگی توان خود را می‌گذارند تشکر کرد.

القاصی مهر همچنین در خصوص برخی پرونده‌های کثیرالشاکی مطرح در این مجتمع و همچنین آثار و پیگیری جامعه در پرونده‌های جرایم خشن و مهم گفت: نمی‌توان نسبت به افکار عمومی بی توجه بود و رسیدگی به موقع به پرونده‌ها در دادگستری با صدور آرای متقن که موجب ایجاد حس امنیت در جامعه باشد، می‌تواند باعث رضایتمندی مردم از عملکرد قوه قضائیه باشد.

القاصی مهر ضمن تشکر از زحمات قضات و کارکنان بر تلاش مضاعف در جهت رسیدگی به امور مراجعین تاکید کرد و گفت: وقت گذاری در پرونده‌هایی که با جلسات علنی و به صورت سریالی و متعدد رسیدگی و منجر به صدور رای می‌شوند روشی است که بررسی عادلانه را به مردم معرفی می‌کند و در تنویر افکار عمومی و اعتماد سازی مردم حائز اهمیت است.

غلامرضا جواهری، معاون قضایی رئیس کل و سرپرست دادگاه‌های کیفری 1 استان تهران نیز در این بازدید گفت: پرونده‌های محاکم کیفری یک استان تهران به روز بوده و پرونده‌های رسوبی و مربوط به سال‌های گذشته در این مرجع قضایی مورد رسیدگی قرار گرفته و مختومه شده است.

وی همچنین فضای کوچک اختصاص یافته به این دادگاه درمقابل حجم پرونده‌ها از مشکلات این مجتمع عنوان کرد.

جواهری گفت: با توجه به اینکه پرونده‌ها دارای حجم زیادی هستند و برای رسیدگی حضور شکات ومتهمین ضرورری است فضای دادگاههای کیفری برای این امر کوچک و خواستار درنظر گرفتن فضای بهتری برای شعب این دادگاه شد.

در پایان این بازدید القاصی مهر ضمن تشکر از زحمات همکاران قضایی واداری در این حوزه بر به روز بودن امور جهت جلوگیری از بروز بی نظمی تاکید کرد.

انتهای پیام


11424841
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دهقان گفت: اگر غرب به فکر آبروی از دست‌رفته خود است باید ضمن کمک به اجرای قطعنامه و برقراری آتش‌بس در غزه از ادامه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی جلوگیری کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ صباحی فرد، توان رزم و آمادگی دفاعی یگان‌های پدافندی مستقر در جزایر سیری، ابوموسی و تنب بزرگ را مورد ارزیابی قرار داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:ایستادگی جبهه مقاومت و ملت فلسطین، بی‌نظیر است و همه جهان اسلام وظیفه دارند تا از ملت غزه حمایت کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تصریح گزارشگر سازمان ملل به نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه گفت: دولت‌های ملی و مجامع سیاسی و حقوقی بین‌المللی اکنون نه فقط در معرض قضاوت افکار عمومی جهان، بلکه در معرض قضاوت تاریخ قرار دارند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امورخارجه کشورمان با قربانعلی بردی محمداف رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس دفتر سیاسی حماس صبح روز پنجشنبه در بهارستان با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان محیط زیست گفت: از مهمترین برنامه‌هایمان قانون هوای پاک است که امسال آن را عملیاتی خواهیم کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده منتخب تهران در مجلس دوازدهم گفت: باید یک آشتی بین دولت و حکمرانی با ظرفیت‌های اقتصادی به وجود بیاید و این دقیقا همان شایسته سالاری است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران به امامت آیت‌الله سید احمد خاتمی در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره اولویت های امسال وزارتخانه متبوع خود توضیح داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است