سیاسی 16:18 - 29 دی 1400
معاون اول رییس جمهور :
معاون اول رییس جمهور با تاکید بر لزوم اصلاح قانون دفاع محیط بانان،تصریح کرد که باید برای محافظت از طبیعت و محیط بان این قانون دقیق‌تر شود. نمی‌شود متخلفی حین تخلف کشته شود و محیط بانی که از خود و طبیعت دفاع کرده قربانی شود.

نباید محیط بانی که از خود و طبیعت دفاع کرده قربانی شود

به گزارش ایسنا محمد مخبر در مراسم روز ملی هوای پاک با اشاره به اهمیت فرابخشی مسئله محیط زیست خاطرنشان کرد: محیط زیست یک بخش نیست. محیط زیست اساس حیات است و بی توجهی به آن ظلمی عامی و است‌. امروز روز هوای پاک است و دولت مصمم است گام‌های بلندی برای رفع این مشکل بردارد و در این راستا تصمیمات خوبی گرفته شده است . حل معضل آلودگی هوا زمانبر است، اما با همت عمومی می‌توان آن را حل کرد.



آحاد مردم از محیط زیست مراقبت کنند

وی ضمن تاکید بر نقش مردم گفت: آحاد مردم باید به حد توان از محیط زیست مراقبت کنند. این مشکل به تنهایی و با تلاش دولت و مجلس و دستگاه های حاکمیتی حل نمی‌شود و پایه اصلی خود مردم هستند.

وی ادامه داد: دو نقش اصلی مردم رعایت و نظارت است. نظارت باید هم بر حکومت و دستگاه‌های نظارتی باشد و هم بر خود مردم.



جان انسان‌ها و محیط زیست قابل معامله نیست

 مخبر با اشاره به ارزش بالای کار محیط بانان افزود: در دوران جنگ منطقه حفاظت مشخص بود اما در زمان فعلی میدان جنگ با موانع حیات محیط زیست کل کشور است.لذا نمی‌شود کار محیط بانان را قیمت گذاری کرد.

وی با تاکید بر لزوم اصلاح قانون دفاع محیط بانان گفت:  قانون دفاع از محیطبانان کافی نیست و باید برای محافظت از طبیعت و محیط بان این قانون دقیق تر شود. نمی‌شود متخلفی حین تخلف کشته شود و محیط بانی که از خود و طبیعت دفاع کرده قربانی شود.

مخبر درپایان ضمن اشاره به سختگیری مثبت سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در بحث محیط زیست هیج دستگاهی نباید بی توجهی کند. سازمان با سختگیری خود باعث حفاظت از جان انسان و محیط زیست می‌شود. جان انسان‌ها و محیط زیست قابل معامله نیست.

وی همچنین با اشاره به اقدامات مثبت در کنترل آلودگی هوا گفت: با توجه به اینکه ۶۰ درصد آلودگی هوا مربوط به منابع متحرک است، می‌توان این مشکل را حل کرد. همچنین ما باید برای حل این موضوع از امکانات دولت الکترونیک نیز استفاده کنیم.

انتهای پیام


11417688
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار شکارچی گفت:از بسیاری از دولت‌ها ناامید هستیم، چون نه تنها به مردم مظلوم و بی پناه غزه کمک نمی‌کنند بلکه به اسرائیل کمک هم می‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» طحان نظیف گفت: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور امروز پس از استماع گزارش آخرین اقدامات و روند پیشرفت امور توسط مسئولین، دستورات لازم برای حل برخی مشکلات پیش‌رو را صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه کشورمان با همتای ترکمنستانی خود در عشق آباد دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران بیان کرد: مراسم محوری ۱۲ فروردین ۱۴۰۳، در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) و با سخنرانی آیت الله رئیسی برگزار خواهد شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دهقان گفت: اگر غرب به فکر آبروی از دست‌رفته خود است باید ضمن کمک به اجرای قطعنامه و برقراری آتش‌بس در غزه از ادامه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی جلوگیری کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ صباحی فرد، توان رزم و آمادگی دفاعی یگان‌های پدافندی مستقر در جزایر سیری، ابوموسی و تنب بزرگ را مورد ارزیابی قرار داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:ایستادگی جبهه مقاومت و ملت فلسطین، بی‌نظیر است و همه جهان اسلام وظیفه دارند تا از ملت غزه حمایت کنند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است