بین‌الملل 12:24 - 06 خرداد 1402
نوجوان سیاه‌پوست غیرمسلح آمریکایی که برای کمک پلیس را به خانه‌اش فراخوانده بود، از ناحیه قفسه سینه هدف اصابت گلوله یکی از نیروهای پلیس قرار گرفت.

تامین امنیت به سبک پلیس آمریکا؛ خالی کردن گلوله در سینه نوجوان 11 ساله

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آدرین موری» ۱۱ ساله شنبه ۲۰ مه (۳۰ اردیبهشت) با پلیس در خانه‌اش در «ایندیانوولا» ایالت می‌سی‌سی‌پی تماس گرفت اما مامور پلیس به جای تامین امنیت او و خانواده‌اش، به این نوجوان سیاه‌پوست در ناحیه قفسه سینه تیراندازی کرد. 

این پسربچه در حال بهبود است اما خانواده او خواستار پاسخگویی و اخراج این مامور پلیس هستند. به گفته وکیل خانوادگی آن‌ها، آدرین که به خواست مادرش که مردی او را تهدید کرده و وارد خانه‌اش شده بود، با پلیس تماس گرفت، غیرمسلح بود و از دستورات مامور پلیس پیروی می‌کرد؛ اما پلیس وضعیت را تشدید کرد و آدرین را به شدت زخمی کرد. 

«ناکالا موری» مادر این نوجوان گفته پسرش شانس آورده ه زنده مانده اما متوجه نشد چرا مامور پلیس به او شلیک کرد. او در تجمع در اعتراض به اقدام پلیس در حین گریه گفت: بدترین لحظه زندگی‌ام بود و حس می‌کنم برای هیچ کس مهم نیست. این فرزند من است.

او خواستار انتشار تصاویر دوربین لباس پلیس در حین حادثه شد و از این که مامور خاطی به مرخصی با حقوق فرستاده شده شکایت کرد. وی گفت: ما خواستار عدالت هستیم. یک پسر سیاه‌پوست ۱۱ ساله در شهر ایندیانوولا در فاصله کمی از مرگ قرار داشت. هیچ کار اشتباهی نکرده بود و همه چیز درست بود. 

 

این اولین بار نیست که اخبار رفتار خشن پلیس آمریکا با مظنونان رسانه‌ای می‌شود و بارها بسیاری از آن‌ها به همین دلیل جان خود را در وضعیت اسفباری از دست داده‌اند.

چندی پیش رسانه‌های آمریکایی از کشته شدن یک معلم سیاه‌پوست به دلیل شوک‌های الکتریکی وارده توسط پلیس لس آنجلس خبر دادند. این قتل با وجود خشم زیادی که برانگیخت و کم از قتل فجیع جورج فلوید نداشت، با سکوت و بایکوت خبری عجیبی در بین رسانه‌های جریان اصلی و سیاستمداران دموکرات آمریکایی که به دلیل تفاوت ظاهری مواضعشان با جمهوری‌خواهان ادعای حقوق بشری بیشتری دارند، همراه شد. 

قتل جورج فلوید سیاه‌پوست آمریکایی در مه ۲۰۲۰ در شهر مینیاپولیس آمریکا به دلیل فشار روی گردن، سر و صدای زیادی در سراسر ایالات متحده به راه انداخت و به اعتراضات سراسری در بسیاری از نقاط جهان منجر شد. 

پایان پیام/م


11900915
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مجروح شدن «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم بر اثر سانحه رانندگی و انتقال وی به بیمارستان خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رسانه‌های رژیم صهیونیستی از مجروح شدن «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم بر اثر سانحه رانندگی و انتقال وی به بیمارستان خبر دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه آمریکا درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو در اعتراض‌های اخیر در دانشگاه‌های این کشور به دلیل جنگ اسرائیل در غزه سکوت کرد، اما مدعی شد که این اعتراض‌ها نشانه دموکراسی آمریکایی است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد هر گونه حکمی که از سوی دادگاه لاهه صادر شود، تأثیری بر اقدامات این رژیم نخواهد داشت.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه آمریکا در سفر به پکن از دولت چین خواست که از نفوذ خود برای کنترل نقش ادعایی ایران در تشدید بحران فعلی منطقه تغییر رفتار خطرناک پیونگ‌یانگ استفاده کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع پاکستان در اجلاس سازمان همکاری شانگهای با ابراز نگرانی عمیق نسبت به وضعیت غزه، توقف این جنگ و نیز حل و فصل مناقشه فلسطین را خواستار شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» عفو بین‌الملل روز گذشته سرکوب و تظاهرات دانشجویان آمریکایی علیه حملات اسرائیل در نوار محاصره شده غزه توسط مقامات دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» عفو بین‌الملل روز گذشته سرکوب و تظاهرات دانشجویان آمریکایی علیه حملات اسرائیل در نوار محاصره شده غزه توسط مقامات دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» به گفته یک مقام سازمان ملل برای پاکسازی آوار غزه ۱۴ سال زمان با ۱۰۰ کامیون نیاز است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع فرانسوی اعلام کردند که دانشجویان موسسه مطالعات سیاسی پاریس هم در اعتراض به جنگ غزه کلاس‌های خود را به حالت تعلیق درآورده‌اند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است