استانی 21:05 - 01 فروردین 1402

جزایر غربی هرمزگان توفانی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مرضیه سی‌سی‌پور افزود: از شب گذشته به تدریج بیشتر مناطق دریایی استان تحت تاثیر بادهای نسبتاً شدید شمال غربی - جنوب غربی قرار گرفته و دریا مواج شده است.

وی ادامه داد: در روز چهارشنبه (دوم فروردین) و پنجشنبه (سوم فروردین) همه مناطق دریایی استان مواج خواهد بود که سبب اختلال در ترددهای دریایی می‌شود. همچنین از روز بعدازظهر چهارشنبه در تنگه هرمز سرعت باد به بیش از ۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

این کارشناس هواشناسی توصیه کرد: با توجه به ناایمن بودن شرایط ترددهای دریایی به ویژه در روز چهارشنبه بااجتناب از تردد شناورهای سبک و مسافربری، تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات احتمالی در بنادر و سواحل استان پیش بینی شود.

وی ادامه داد: با تاثیر یک موج بارشی به ویژه در ساعات بعدازظهر و شب در پاره‌ای نقاط استان افزایش ابر، رگبار پراکنده باران و رعد وبرق پیش بینی می‌شود. از پنجشنبه تاثیر این سامانه بارشی در مناطق شرقی استان است و به تدریج از ساعات بعدازظهر از شرق استان خارج می‌شود.

کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: دراین مدت احتمال تقویت نقطه‌ای این سامانه در برخی نقاط غربی و شرقی استان به صورت وقوع تگرگ و تند باد لحظه‌ای دور از انتظار نیست.

سی سی پورافزود: طی ساعات صبح تا بعدازظهر دریای عمان با افزایش سرعت باد جنوب شرقی نسبتاً مواج خواهد بود و در خلیج فارس از ساعات بعدازظهر وزش بادهای نسبتاً شدید شمال غربی سبب مواج شدن جزایر غربی (کیش و لاوان) خواهد شد.


11845479
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است