سیاسی 10:33 - 25 فروردین 1400
یک دیپلمات ارشد روس با بیا اینکه "ایران همواره درخصوص اجرای تعهداتش ذیل برجام شفاف بوده است" تاکید کرد: ما اکنون باید روی احیای برجام تمرکز کنیم.

اولیانوف: ایران همیشه در اجرای تعهدات برجامی‌اش شفاف بوده است

به گزارش ایسنا، پس از انکه ایران اعلام کرد قصد اغاز غنی سازی ۶۰ درصد اورانیوم را دارد، میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه نزد سازمان های بین المللی در وین در پیامی حساب کاربری خود در توئیتر از شفاف سازی ایران در این زمینه استقبال کرد و نوشت: ایران همواره در اقدامات انحرافی خود (کاهش تعهداتش) از برجام شفاف بوده است.

وی ادامه داد: نیازی به گفتن این نیست که ما از این مسئله (غنی‌سازی ۶۰ درصد) خرسند نیستیم اما ما عادت داریم که بزرگ فکر کنیم. ما نباید روی دشواری های موجود تمرکز کنیم بلکه می بایست روی احیای برجام متمرکز شویم. اگر به موفقیت دست یابیم این مسئله و سایر مشکلات به زودی رفع خواهد شد.

مقامات جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه ۲۴ فروردین ماه اعلام کردند که ایران قصد غنی سازی اورانیوم تا ۶۰ درصد را دارد.

عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امورخارجه کشورمان در این باره گفت که در نامه‌ای به رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده است که ایران غنی سازی ۶۰ درصدی را آغاز می‌کند.

عراقچی همچنین اعلام کرد: یک‌هزار سانتریفیوژ دیگر با ۵۰ درصد ظرفیت بیشتر به ماشین‌های موجود در نطنز، علاوه بر جایگزینی ماشین‌های صدمه دیده، اضافه می‌شود.

همچنین کاظم غریب آبادی نماینده ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین با انتشار پیامی در صفحه توییتری خود گفت: غنی‌سازی هگزافلوراید اورانیوم تا ۶۰ درصد در دو آبشار سانتریفیوژهای-۴  IR و   IR-۶ در نطنز انجام خواهد شد.

اولیانوف پیشتر در یک پیام توئیتری نوشت: کسانی که اقدام خرابکارانه علیه تاسیسات هسته‌ای نطنز را انجام دادند، احتمالا می‌خواستند که فرایند احیای برجام را به تعویق بیاندازند. آن‌ها احتمال "پیامدهای جانبی" چشمگیر (این اتفاق) را دست‌کم گرفته اند.

به گزارش ایسنا، مقام معظم رهبری سال گذشته در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری در سخنانی گفته بودند: جمهوری اسلامی از مواضع منطقی خود در موضوع هسته‌ای کوتاه نخواهد آمد و بر اساس مصلحت و نیاز کشور تا آنجا که لازم باشد، حتی تا غنی سازی ۶۰ درصد پیش خواهد رفت.

انتهای پیام

                               


11025096
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» جمعی از کارگران سراسر کشور صبح امروز با حضور در حسینیه امام خمینی با رهبر انقلاب دیدار کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» با حضور رئیس‌جمهور ایران طرح چندمنظوره اومااویا در سریلانکا افتتاح شد
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دیوان محاسبات کشور گزارش جامع رابطه مالی نفت و دولت را جهت بهره برداری در اختیار تصمیم گیران اقتصادی کشور قرار داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سومین جلسه جمعی از منتخبان مجلس دوازدهم در مرحله اول انتخابات درباره اولویت‌های مجلس شورای اسلامی و به میزبانی شریان برگزار شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور به دعوت رسمی همتای خود و همچنین به منظور حضور در مراسم افتتاح ابرپروژه سد و نیروگاه اومااویا، دقایقی قبل وارد سریلانکا شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ۴ اردیبهشت سال ۵۹ بود که کماندو‌های آمریکایی آموزش دیده که پیش از این در مصر تمرین کرده بودند با استفاده از چند فروند بالگرد و هواپیما از خلیج فارس پرواز کرده و وارد خاک ایران شدند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» اسکای نیوز نوشته است: «ناتو در حال مغلوب شدن برابر روسیه، ایران، چین و کره شمالی است.»
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام آزادی‌خواه گفت: برای حج تمتع قرار نیست نماینده‌ای از مجلس اعزام شود کمااینکه سال قبل هم نماینده‌ای اعزام نشد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» روزنامه‌های امروز به موضوعاتی نظیر اعتراضات ضد اسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا و واکنش وزیر خارجه به تصمیم اروپا برای تحریم ایران پرداخته‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سنگدوینی گفت: با تعاملات و دیپلماسی می‌توان مشکل کرسنت و شکایت گازی ترکمنستان از ایران را حل کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است