علمی فناوری 09:22 - 25 شهریور 1400
دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه علوم توانبخشی در راستای همگرایی علوم و توسعه فناوری، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

تفاهم‌نامه دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه علوم توانبخشی برای توسعه فناوری

به گزارش ایسنا، تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، به منظور گسترش ارتباطات علمی برای توسعه فناوری، دستیابی به نوآوری و بسترسازی برای تولید دانش، منعقد شد. بر اساس این تفاهم‌نامه که به امضای دکتر محمدتقی احمدی، رییس دانشگاه تربیت مدرس و دکتر حمیدرضا خانکه، رییس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی رسیده است، دو دانشگاه توافق کردند که در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری با یکدیگر همکاری داشته باشند.

همکاری در ایجاد و راه‌اندازی دوره‌های میان رشته‌ای و تدوین دوره‌های آموزشی مشترک مورد تقاضای طرفین با توجه به نیازها و اولویت‌های وزارت بهداشت و وزارت علوم، استفاده از ظرفیت طرفین شامل تبادل استاد و دانشجو، استفاده از فضا و عرصه‌های آموزشی، در اختیار گذاشتن تجهیزات آزمایشگاهی و فناوری، برگزاری دوره‌های بین‌المللی مشترک و تبادل علم و فناوری با دیگر مراکز علمی در جهان از جمله توافقات دو دانشگاه است.

همچنین برگزاری دوره‌های کارشناسی ارشد یا دکتری پیوسته مشترک در رشته‌های دارای برنامه مصوب دو وزارتخانه بهداشت و علوم و برگزاری دوره‌های مشترک تک درس، کوتاه مدت، مهارتی و حرفه‌ای برای دانشجویان، کارکنان، اعضای هیات علمی و متقاضیان آزاد از طریق مراکز دفتر آموزش آزاد، EDC، مرکز آموزش مهارتی و حرفه‌ای، مرکز بالندگی اعضای هیات علمی، پردیس‌های خودگردان و بین‌المللی از دیگر توافقات دو دانشگاه در حوزه آموزشی است.

از مفاد این تفاهم‌نامه می‌توان به همکاری و حمایت از اجرای پایان‌نامه‌های مشترک دانشجویی بویژه پایان‌نامه‌های محصول محور مقاطع تحصیلات تکمیلی، انجام طرح‌های مشترک تحقیقاتی و فناورانه مورد توجه طرفین تفاهم‌نامه در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی و برگزاری کارگاه‌های علمی، آموزشی، مهارتی، پژوهشی، کاربردی، تجاری‌سازی و بین‌الملل‌سازی اشاره کرد.

همچنین ایجاد شبکه‌های اطلاعاتی میان دو دانشگاه به منظور اشتراک منابع علمی و بسترسازی برای تولید علوم میان رشته‌ای، همکاری در تقویت پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد بویژه در زمینه فناوری‌های نوین در بخش حوزه علوم بین رشته‌ای و استفاده از قابلیت‌های دو دانشگاه برای اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذی‌صلاح در حوزه تجهیزات پزشکی توانبخشی از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه در حوزه همکاری‌های پژوهشی دو دانشگاه است.

بر اساس این تفاهم‌نامه، همکاری در جهت بهره‌مندی از تجارب و مشاوره‌های اعضای هیات علمی دو دانشگاه در قالب پروژه‌های همکاری با صنعت، با هدف تبدیل دانشگاه به نخستین مرجع رفع نیازهای دانش‌محور و کارآفرین، میان دو دانشگاه صورت می‌گیرد. همچنین امکان برگزاری همایش‌ها، نشست‌های علمی تخصصی و دانشجویی با محوریت توسعه امور آموزشی و پژوهشی، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مختلف با هدف تولید، انتقال دانش و فناوری به صورت مشترک در سطح ملی و بین‌المللی، ایجاد بستر مناسب جهت در اختیار قرار دادن امکانات پزشکی، پیراپزشکی و بیمارستانی مراکز وابسته و عضویت وابسته برای اعضای هیات علمی دو دانشگاه فراهم می‌شود.

براساس اعلام روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس، در این تفاهم‌نامه که مدت اجرای آن سه سال تعیین شده است، روش اجرایی و نحوه همکاری طرفین و شرایط فسخ تفاهم‌نامه، مشخص شده و تمدید اجرای تفاهم نامه نیز امکان‌پذیر است.

انتهای پیام


11230753
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اداره پایش زنجیره مصرف دارو، از توزیع ۲۰ میلیون عدد وارفارین وارداتی طی ۴ ماه خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش جدیدترین آمار ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳ را اعلام کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله مرکزی کهکشان راه شیری جرمی حدود ۴.۳ میلیون برابر خورشید دارد و یک سیاه‌چاله فعال است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف روزانه سرکه به افراد دارای اضافه وزن کمک می‌کند تا هشت کیلوگرم وزن کم کنند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شیائومی در اولین حضور خود در بازار پرطرفدار خودرو‌های برقی چین، رشد خود را تقویت می‌کند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رژیم گرفتن به امری رایج تبدیل شده؛ اما اغلب افرادی که وارد پروسه رژیم می‌شوند، شکست می‌خورند و دلایل متعددی سبب شکست افرادی می‌شود که وارد پروسه رژیم گرفتن شده‌اند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان وزارت بهداشت گفت: برای بیماران صعب العلاج ۵۷ بسته خدمتی جهت پوشش بیمه ای تدوین شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان از اولین تولید دستگاه همودیالیز با ظرفیت تولید دو هزار دستگاه در سال برای اولین بار در غرب آسیا خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» ایلان ماسک مدعی است که فضاپیمای Starship شرکت او در نهایت قادر خواهد بود تا انسان را به مریخ ببرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» درحالی‌که دست انسان ابزاری باورنکردنی با قابلیت‌های فراوان است، می‌تواند نقش مهمی در انتقال بیماری‌ها داشته باشد و به تهدیدی مرگبار تبدیل شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است