استانی 19:36 - 08 خرداد 1402

پیوست فرهنگی در شهرک‌های جدید استان سمنان رعایت شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی در شورای فرهنگ عمومی شهرستان سمنان که بعد از ظهر دوشنبه برگزار شد، ضمن تاکید بر اهمیت شورای فرهنگ عمومی در شرایط فعلی بیان کرد: موارد متعددی در سطح شهرستان وجود دارد که بررسی آن‌ها به طور مستقیم در صلاحیت شورای فرهنگ عمومی شهرستان سمنان قرار دارد.

وی توجه به پیوست فرهنگی در شهرک‌های جدیدالاحداث نظیر مسکن مهر و نهضت ملی مسکن را ضروری دانست و گفت: موضوع فرهنگ، موضوعی چندبعدی و فراگیر است و به یک یا دو مساله خاص محدود نیست برای مثال مسئولان فنی و حرفه‌ای استان از بی‌توجهی برنامه‌ریزان به این بخش در برنامه هفتم توسعه گلایه‌هایی دارند در حالی که مهارت آموزی یکی از ضرورت‌های ایجاد اشتغال در کشور است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با بیان اینکه ایجاد اشتغال در کشور با حوزه فرهنگ نسبتی مستقیم دارد تصریح کرد: متأسفانه در حوزه کسب و کار و تجارت، آموزش‌های لازم به افراد جامعه بویژه جوانان ارائه نشده که این موضوع سردرگمی جوانان و خانواده‌های آنها در حوزه اشتغال را به دنبال دارد.

مطیعی ضمن آسیب‌شناسی فرهنگ عمومی در استان و شهرستان و با تشریح ارتباط اقتصاد و فرهنگ گفت: یکی از وظایف شورای فرهنگ عمومی تبیین ابعاد مختلف فرهنگ اشتغال و برنامه‌ریزی برای آموزش کسب و کار موفق، پایدار و درآمدزا در بین جوانان است.

وی بازطراحی ساختار شورای فرهنگ عمومی شهرستان با توجه به اقتضائات روز را ضروری دانست و گفت: ارکان مؤثر و مسئول در بخش فرهنگ شهرستان باید در این شورا حضور داشته باشند.


11903143
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است