فرهنگی‌هنری 09:32 - 13 مرداد 1400

تمدید مهلت ارسال آثار به پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، بر اساس فراخوان منتشر شده از سوی دبیرخانه جشنواره موسیقی جوان، مهلت ارسال آثار ۱۵ مردادماه تعیین شده بود که با توجه به درخواست‌های شرکت‌کنندگان تا ۳۱ مردادماه تمدید شد.

جشنواره پانزدهم ملی موسیقی جوان به دبیری هومان اسعدی و مشارکت گسترده استادان موسیقی کشور به صورت مجازی و در چهار بخش «موسیقی دستگاهی ایران»، «موسیقی کلاسیک»، «موسیقی نواحی ایران» و «آهنگسازی» برگزار می‌شود.

پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در قالب سه گروه سنی «الف»، ۱۵ تا ۱۸ سال، (متولدین سال‌های ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۵)، گروه سنی «ب»، ۱۹ تا ۲۳ سال، (متولدین سال‌های ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۱) و گروه سنی «ج»، ۲۴ تا ۲۹ سال، (متولدین سال‌های ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۶) برگزار می‌شود که در بخش «موسیقی دستگاهی ایران» خوانندگان و نوازندگان سازهای تار، تنبک، دف، سنتور، سه‌تار، عود، قانون، کمانچه، نی؛ در بخش «موسیقی کلاسیک» نوازندگان سازهای اُبوا، پیانو، ترومبون، ترومپت، فلوت، کلارینت، کنترباس، گیتار، ویلن، ویلنسل، ویولا، هورن؛ و در بخش «موسیقی نواحی ایران» خوانندگان و نوازندگان سازهای زهی، بادی و کوبه‌ای از مناطق مختلف کشور به رقابت خواهند پرداخت.

امسال، بخش آهنگسازی با امکان استفاده از سازهای دستگاهی، نواحی و کلاسیک در قالب‌های دوئت، تریو و کوارتت به پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان اضافه شده است به طوری که متقاضیان با در نظر گرفتن سقف سنی ۲۹ سال می‌توانند در این بخش شرکت کنند.

متقاضیانی که سن آنها از ۱۵ سال کمتر است نیز، در صورت آمادگی و تمایل، می‌توانند آثار خود را برای بررسی در گروه سنی «الف»، با اجرای موارد مندرج ذیل گروه سنی «الف» در فراخوان ارسال کنند.

شرکت‌کنندگان می‌بایست رپرتوارِ مشخص‌شده را به صورت ویدئویی ضبط و تا ۳۱ مرداد ۱۴۰۰، همراه با فُرم ثبت‌نام و مدارکِ مندرج در فراخوان، از طریق سامانه بامک به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

پس از بررسی و ارزیابی آثار ارسالی توسط هیئت‌های داوری، اسامی منتخبین از سوی دبیرخانه جشنواره اعلام می‌شود.

پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان پاییز امسال به دبیری هومان اسعدی و مشارکت گسترده استادان موسیقی ایران با حمایت دفتر موسیقی و معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسط انجمن موسیقی ایران و با همکاری بنیاد رودکی برگزار می‌شود.


11174579
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ۱۶ اردیبهشت ضمن حضور در جلسه شورای سیاستگذاری نمایشگاه از محل برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیز بازدید کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: بیش از ۶۰۰ اثر از ۱۰۰ هنرمند ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی هنر دبی، به نمایش درآمد که مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس موسسه فرهنگی اکو با اشاره به زیبایی اشعار فردوسی گفت: اگر قرار بود در آن زمان جایزه نوبل ادبی فعال باشد، قطعا این جایزه به فردوسی تعلق می‌گرفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» انتشارات انقلاب اسلامی با ۲۰۷ عنوان کتاب شامل ۴۰ عنوان کتاب جدید در سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور می‌یابد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سینمایی گفت: آنچه اکنون در حال رخ دادن است تزریق نیروی جوان، تازه نفس و با انگیزه به عرصه‌ی سینمای کشور است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم کوتاه «له له» ساخته فرید حاجی توانست جایزه نقره‌ای رمی را از جشنواره فیلم هیوستون آمریکا از آن خود کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نمایشگاه گروهی چشم طبیعت شامل مجموعه‌ای از آثار بانوان هنرمند با موضوع طبیعت، در نگارخانه فرشچیان افتتاح شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم‌های سینمایی «تگزاس۳» و «عطرآلود» از دوم خرداد ماه به روی پرده سینما‌های سراسر کشور می‌روند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جانمایی غرفه‌های ناشران دولتی وضعیت مطلوبی دارند و دولتی یا خصوصی بودن ناشران ملاک واگذاری غرفه در نمایشگاه کتاب نیست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیر مرکز هنر‌های نمایشی گفت: تئاتر بچه‌های مسجد باید در چهار گوشه ایران شکل بگیرد تا ما بتوانیم استعداد‌ها حتی در مرز‌های ایران را کشف و هدایت کنیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است