سیاسی 01:41 - 15 بهمن 1401
وزیر امور خارجه در دیدار با همتای ونزوئلایی بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای تقویت روابط با ونزوئلا در همه زمینه‌ها و بدون هرگونه محدودیتی تأکید کرد.

تأکید امیرعبداللهیان بر عزم ایران برای تقویت روابط با ونزوئلا

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به کاراکاس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در دومین مقصد سفر به آمریکای لاتین و بعد‌ از نیکاراگوئه در ونزوئلا حضور دارد، روز جمعه ۱۴ بهمن ماه در کاراکاس با ایوان خیل پینتو وزیر امور خارجه ونزوئلا  دیدار کرد و درباره موضوعات مورد اهتمام دو کشور گفت‌وگو کرد.

وی پیش از این نیز با وزیر نفت ونزوئلا دیدار کرده بود.

وزیر امور خارجه در این دیدار با تبریک مجدد به مناسبت انتصاب وزیر خارجه ونزوئلا، بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای تقویت روابط با ونزوئلا در همه زمینه‌ها و بدون هرگونه محدودیتی تأکید کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به خواست مقامات عالیه دو کشور در زمینه تلاش هماهنگ و هم افزا برای بی اثر کردن تحریم‌های غیرعادلانه علیه ملت‌های دو کشور، بر ضرورت اجرایی و عملیاتی شدن توافقات فیمابین تأکید کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی از تلاش‌های منتهی به عملیاتی شدن برخی طرح‌ها و پروژه‌های مورد نظر دو کشور ابراز خرسندی کرد.

امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به جنگ اوکراین، تحولات مرتبط با آن را نشانه‌ای از بهره برداری صرف برخی قدرت‌ها از حقوق بشر و استفاده ابزاری از آن علیه برخی از دیگر کشورها خواند.

وزیر خارجه همچنین از همتای ونزوئلایی برای سفر به تهران دعوت کرد.

ایوان خیل پینتو، وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز در این دیدار، جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بولیواری ونزوئلا را دو شریک مهم در عرصه دو‌جانبه و بین‌المللی برشمرد.

وی همکاری دو کشور در چارچوب مجمع دوستان منشور را مهم خواند و تقویت آن تاکید کرد.

وزرای امور خارجه دو کشور در این دیدار  نشست اخیر کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی را موفق ارزیابی کردند.

امیرعبداللهیان و ایوان خیل پینتو در این دیدار همچنین تبادل هیأت‌های عالی بین دو کشور را مورد تاکید قرار داده و در زمینه تمهیدات مربوط به آن نیز گفت‌وگو کردند.

پایان پیام/


11804396
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو شورای وحدت درباره اهمیت وحدت در مجلس دوازدهم نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس مسائل سیاست خارجی درباره سفر رئیس‌جمهور به پاکستان نکاتی را بیان کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ محمودی گفت: در ارتش همه آماده هستند هر تهدید‌ی علیه کشور را در نطفه خفه کنند و با قاطعیت پاسخی محکم و سخت بدهند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سیاسی دفتر رییس جمهور گفت: در سفر آیت الله رئیسی پاکستان پذیرفت که تعهدات خود در رابطه با خط لوله صلح را به صورت کامل اجرایی کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دشمنان در حال اندیشیدن تدابیر جدید برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی هستند و باید بسیار هوشیارانه عمل کنیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» در این گزارش به اهمیت حضور مردم پای صندوق‌های رای در دور دوم انتخابات مجلس خواهیم پرداخت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس خانه احزاب گفت: شورای ائتلاف و وحدت نقش پررنگی در ترکیب هیات رئیسه خواهند داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مشاور عالی رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: شهید حجازی دارای سبک فرماندهی بود و به زیر ساخت‌ها عمق بخشی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور گفت: به همه مسئولان اعلام کرده‌ام که مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد و در این زمینه اقداماتی را هم انجام داده‌ایم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت: تنها راه عملی برای بازگرداندن صلح به منطقه این است که شورای امنیت اسرائیل را مجبور به توقف جنگ در غزه کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است