استانی 19:41 - 10 خرداد 1402

۱۰۰۰نفر از فعالان رشته قالی بافی در زنجان تحت پوشش بیمه قراردارند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسماعیلی روز چهارشنبه در آئین اختتامیه جشنواره نوآوری و کارآفرینی زنجیره ارزش فرش دست‌باف و پنجمین جشنواره تجلیل از فعالان حوزه فرش دست‌باف استان که در سالن اجتماعات شهید نوری جهاددانشگاهی زنجان برگزار شد، با تاکید بر اینکه باید زمینه‌ای فراهم شود تا فرش دست‌باف برای بهتر دیده شدن بتواند از ابزارهای نوین به ویژه هوش مصنوعی بهره‌مند شود، خاطرنشان کرد: همه این اقدامات در راستای تجاری‌سازی فرش دست‌باف است؛ چرا که معتقدیم می‌توان در این حوزه با حداقل سرمایه اشتغال‌آفرینی کرد.

مدیرکل بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان زنجان از تحت پوشش بیمه قالی‌بافی قرار گرفتن ۱۰۰۰ نفر از فعالان این عرصه در استان خبر داد و یادآور شد: بدون شک بیمه همواره یکی از اولین خواسته‌های فعالان این عرصه بوده و به همین خاطر تلاش شده است تا قالی‌بافان در این زمینه کم‌ترین دغدغه را داشته باشند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه معتقدیم فارغ از بافندگی فرش باید به حفظ اصالت این هنر ارزشمند ایرانی نیز بها دهیم، افزود: به هر میزان که به این هنر اصیل از لحاظ ارزش فرهنگی بها دهیم، به همان میزان نیز شاهد تجاری‌سازی آن و حضور در بازارهای جهانی و نیز ایجاد اشتغال در این حوزه خواهیم بود.

اهتمام به دغدغه فعالان فرش دست‌باف توجه به هنر اصیل ایرانی است

دبیر جشنواره نوآوری و کارآفرینی زنجیره ارزش فرش دست‌باف، نیز گفت: اهتمام به دغدغه فعالان فرش دست‌باف، توجه به هنر اصیل ایرانی است.

ناصر باباخانی، با اشاره به اینکه فعالان حوزه فرش دست‌باف با مشکلاتی مواجه هستند، گفت: باید به گونه‌ای عمل کنیم که این دغدغه‌ها مرتفع شود.

وی توجه ویژه به کیفیت مواد اولیه و نیز ایجاد ممنوعیت تولید و عرضه مواد اولیه حاصل از پشم نامرغوب را یکی از مهم‌ترین انتظارات و خواسته‌های فعالان حوزه فرش دست‌باف برشمرد و عنوان کرد: علاوه بر این، افزایش میزان اعتبارات قرض‌الحسنه برای تامین نیاز مالی تولیدکنندگان و نیز قالی‌بافان، جزو دیگر خواسته‌های فعالان فرش دست‌باف به شمار می‌رود.

باباخانی با تاکید بر اینکه ما نیز به این موضوع اذعان داریم که کمک‌های دولتی به هیچ وجه نمی‌تواند همه دغدغه‌های فعالان حوزه فرش دست‌باف را به دلیل پراکندگی فعالیت این قشر در کشور پوشش دهد، افزود: تلاش دولت بر این است تا حتی‌الامکان بخشی از این دغدغه‌ها را مرتفع کند که در این راستا مواردی چون شناسه‌دار کردن شاغلان این حوزه را در دستور کار قرار داده است.

دبیر جشنواره نوآوری و کارآفرینی زنجیره ارزش فرش دست‌باف از فعالان این عرصه به عنوان سرمایه‌های واقعی و گمنام کشور یاد کرد و ادامه داد: این سرمایه‌های گمنام انتظار دارند به دغدغه‌هایی چون فرهنگ‌سازی خرید فرش دست‌باف، تامین ابریشم مرغوب و ارزان‌قیمت، حمایت از بازارهای داخلی فرش دست‌باف و نیز حمایت از تاجران فرش برای حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی رسیدگی شود.


11905164
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است