استانی 20:51 - 05 آذر 1401

دیوار تحریم های اقتصادی را باقدرت می شکنیم/ تقویت زنجیره ارزش

به گزارش خبرنگار مهر، محسن رضایی شنبه شب در جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت با بیان اینکه در قبل از انقلاب هیچگاه آمریکایی اجازه نمی‌دادند کریدورهای شمال - جنوب وصل شود و اجازه میدانداری به ایران نمی‌دادند، گفت: هیچ گاه سیاست، اقتصاد و تجارت به معنای واقعی اجرا نمی‌شد و شاهان ابزار دست قدرت‌های پهلوی بودند.

وی با اظهار اینکه در هیچ کشوری در مطالبات مردمی کشوری از بیرون دخالت نمی‌کند، افزود: این درحالی که در مطالبات مردمی شاهد دخالت کشورهای دیگر هستیم وهمه کشورها طبل جنگ می‌زنند.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی پله به پل در حال پیشرفت است، افزود: اولین کار و اقدام، اقتدار ایران اسلامی است و برخی از قدرت‌های بین المللی درخواست می‌کنند که موشک‌ها و پهپادها را به آنها بفروشیم.

رضایی یادآور شد: امروز قدرت دفاعی ما متکی به خود است و در بیرون از مرزها صلح و امنیت را صادر می‌کنیم و با داعش و تروریست نبرد می‌کنیم و در گام اقتصاد نیز باید قله اقتصاد را فتح کنیم.

معاون رئیس جمهور با اظهار اینکه در موضوع اقتصاد با قدرت پیش می‌رویم و با قدرت دیوار تحریم‌های اقتصادی را می‌شکنیم، گفت: صادرات نفت در دولت گذشته حداکثر ۴۰۰ هزار بشکه بود که آبان ماه از یک میلیون بشکه عبور کرده است.

وی با بیان اینکه در حال پیگیری کارهای زیرساختی و روزمره هستیم، گفت: کارهای زیرساختی در ستاد اقتصادی کشور پیگیری می‌شود و اولین کار، تجارت، ترانزیت است زیرا یکی از ارکان اصلی تولید ثروت، ترانزیت به شمار می‌شود.

رضایی تقویت روابط با کشورهای خارجی با عضویت در شانگهای و اوراسیا را از جمله اقدامات بیان کرد و گفت: حذف تحریم‌های داخلی و بروکراسی‌ها از دیگر تلاش‌ها به شمار می‌رود و دست و پای صادرکنندگان برای ورود ارز بسته است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور تعهد ارزی برای کالاهای غیرصنعتی و کشاورزی را از دیگر موانع برشمرد و گفت: راهی جز صادرات نداریم و باید برای صادرات کریدورهای شمال و جنوب را جدی گرفت و باید زیرساخت‌ها را تقویت کرد.

وی اصلاح ساختار بودجه‌ای دولت و تدوین سند راهبردی پولی و بانکی ر ا از جمله اقدامات برشمرد و گفت: افزایش تقویض اختیارات استانداران و توزیع هدفمند اعتبارات از دیگر طرح‌ها است.

وی با اشاره به تهیه طرح‌های زیرساختی درباره مسائل روزمره گفت: دولت آماده حل وفصل مسائل روزمره است و کارآفرینان ستاد تسهیل و رفع موانع را جدی بگیرند.

رضایی خواستار تقویت زنجیره ارزش و کشاورزی در مازندران شد و گفت: کشاورزی می‌تواند میلیاردها دلار برای استان و کشور ارزآوری و درآمد کسب کند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با اظهار اینکه هنور از مرحله کارخانه داری یک پله بالاتر نرفتیم، گفت: باید صنعت و زنجیره‌های ارزش را در کشور تقویت کنیم.


11748735
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است