سیاسی 19:38 - 27 مهر 1400
شیخی خبر داد:
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت که طبق گزارش دیوان محاسبات از محل یک میلیارد یورو صندوق توسعه برای مقابله با کرونا، حدود ۸۷ درصد به وزارت بهداشت، ۹ درصد به سازمان تأمین اجتماعی و ۴ درصد نیز به سایر دستگاه های اجرایی اختصاص یافته است.

بررسی نحوه هزینه کرد یک میلیارد یورو برای مقابله با کرونا در کمیسیون بهداشت

زهرا شیخی در گفت و گو با ایسنا در توضیح جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان گفت: در این جلسه گزارش دیوان محاسبات کشور درمورد نحوه تخصیص و هزینه کرد یک میلیارد یورو اختصاص یافته از صندوق توسعه ملی برای مقابله با کرونا و بودجه بخش سلامت در سال 1399 به‌ویژه در بخش دارو و ‌تجهیزات پزشکی با حضور مسئولان وزارت بهداشت مورد بررسی قرار گرفت.

وی توضیح داد: دیوان محاسبات گزارشی را از مبالغ پرداخت شده از محل یک میلیارد یورو صندوق توسعه ارائه کرد که بر اساس آن از مجموع اعتبارات تخصیص یافته، حدود ۸۷ درصد به وزارت بهداشت، ۹ درصد به سازمان تأمین اجتماعی و ۴ درصد نیز به سایر دستگاه های اجرایی اختصاص یافته که بیشترین مصارف انجام شده در وزارت بهداشت، مرتبط با تسویه معوقات کادر درمان یعنی حدود ۴۵ درصد منابع بوده است.

وی افزود: طبق این گزارش با توجه به نبود شاخص‌های مدون در نحوه توزیع و پرداخت منابع، این منابع به صورت نامتوازن بین مراکز درمانی استان ها توزیع شده است. در واقع بخش عمده ای از منابع اختصاص یافته از این گونه محل‌های بودجه ای صرف جبران ضعف های وزارت بهداشت در بخش درمان و تجهیز مراکز درمانی و پرداخت های پرسنلی معوق شده است.

شیخی یادآور شد: طبق این گزارش، نتایج بررسی‌ها با لحاظ عدم پاسخگویی مراجع توزیع کننده اعتبار، نشان دهنده فقدان شاخص‌های مؤثر بر الگوی تخصیص منابع مورد گزارش بر اساس داده‌های دقیق و بانک‌های اطلاعاتی بوده به نحوی که با وجود تحول کمی و کیفی در نظام آماری و اطلاعاتی و به ویژه فراگیر شدن موضوع بودجه ریزی عملیاتی و لحاظ مؤلفه های کارآیی و اثربخشی در توزیع منابع، روش تخصیص منابع به واحدهای استانی و ملی تحت تأثیر تلفیق مؤلفه های عملکردی و غیر علمی و برنامه ریزی قرار داشته است.

شیخی همچنین گفت که در این جلسه طرح الحاق یک ماده به قانون حمایت قضایی و بیمه‌ای از مأموران یگان حفاظت محیط‌ زیست و جنگل بانی بررسی شد اما رای گیری به جلسه بعدی موکول شد.

انتهای پیام


11279824
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» زمانیان گفت: مسائل مختلف اقتصادی، اجتماعی و امنیتی زمانی در کشور حل می‌شود که امید در میان مردم وجود داشته باشد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ابوالفتح گفت: ترامپ و بایدن نسبت به سال ۲۰۲۴ میلادی بسیاری از طرفداران خود را از دست داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از نیروی دریایی پاکستان برای نجات هشت ماهیگیر ایرانی قدردانی کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه معتقد گفت: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، رشد اقتصادی ۶.۷ دهم درصدی در ۹ ماه اول سال ۱۴۰۲ تحقق یافته است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون کشاورزی گفت: دولت در مهار آب‌های مرزی توجه داشته باشد چون در سیلاب اخیر در سیستان و بلوچستان بیشتر آب‌ها به دریا ریخته شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کارشناس غرب آسیا گفت: بعد از جنگ غزه، کابینه نتانیاهو دچار فروپاشی خواهد شد و مجبور است انتخابات زودهنگام برگزار کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر عبداللهیان از سفر رئیس‌جمهور به عشق‌آباد در آینده خبر داد و گفت: امیدواریم در هفته‌های آینده شاهد جهشی در حجم تبادل تجاری بین دو کشور باشیم.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه که به منظور رایزنی با مقامات عالی ترکمنستان عازم این کشور شده بود، پنجشنبه شب نهم فروردین ماه عشق‌آباد را به مقصد تهران ترک کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده است، با سردار بردی محمدف رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است