استانی 12:55 - 08 آذر 1400

۵ وظیفه برای پدافند سایبری استان سمنان در نظر گرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد ریواده ظهر دوشنبه در نشست قرارگاه پدافند سایبری استان سمنان به میزبانی استانداری با بیان اینکه پنج وظیفه برای پدافند سایبری استان سمنان در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: رصد و پایش مستمر توسط دستگاه‌های اجرایی در شبکه‌های داخلی خود، تشخیص تهدیدات، تجزیه و تحلیل تهدیدات، بازیابی اطلاعات و تولید قدرت پاسخگویی در زمره این موارد است.

وی با بیان اینکه افزایش توانمندی رصد و پایش مستمر در حوزه پدافند غیرعامل، ضرورت دارد از طریق آموزش و ایجاد ساختار، در دستور کار قرار داشته باشد، بیان کرد: در حوزه سایبری، ما با آسیب، تهدید و جنگ سایبری مواجه هستیم که تشخیص تهدیدات و شناسایی آسیب‌ها، امری ضروری و بسیار مهم است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان با بیان اینکه تجزیه و تحلیل تهدیدات و آسیب‌ها به همراه جمع آوری بازخوردها از سوی دستگاه‌های اجرایی، امری لازم برای مدیریت مسائل مرتبط با تهاجم سایبری است، تاکید داشت: ضرورت و الزاماتی که برای مصون سازی دستگاه‌های اجرایی احصاء و القا شده که می‌بایست در قالب یک برنامه جامع اقدام، اجرایی شود.

ریواده افزود: مصون سازی و پایداری شبکه دستگاه‌های اجرایی استان بویژه دستگاه‌های خدمات رسان، با توجه به گسترش فضای سایبری که در زندگی روزمره به وقوع پیوسته، امری مهم، حیاتی و الزامی است.


11342101
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است