اقتصادی 16:40 - 09 خرداد 1402

انتقال رایگان ۴۰۰ دانش فنی برای حل مسائل اولویت دار بخش کشاورزی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، مجتبی خیام نکویی، رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی از انتقال رایگان دانش‌های فنی این سازمان خبر داد و گفت: سازمان تات آمادگی دارد ۴۰۰ دانش فنی حاصل از پروژه‌های تحقیقاتی خود را که هر کدام از آنها برای حل یکی از مسائل اولویت دار بخش کشاورزی طراحی شده است به دانش آموختگان بخش کشاورزی که در قالب شرکت‌های دانش بنیان، استارت آپ ها و هسته‌های فن آور را ندارند به رایگان واگذار نماید.

وی خواستار نقش آفرینی شرکت‌های دانش بنیان در حل مسائل اولویت دار بخش کشاورزی شد و اعلام داشت: راه اندازی ۴۸۰ هسته فناور، واحد فناور و شرکت دانش بنیان و استقرار آنها در ۱۰ دهکده فناوری و نوآوری در مراکز استانی تحت نظارت پارک ملی علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی از جمله اقدام‌های سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی در راستای دانش بنیان شدن بخش کشاورزی در سال گذشته بوده است.

دکتر خیام نکویی هماهنگی سازمان تات با وزارت علوم تحقیقات و فن آوری در راه اندازی پارک‌ها و دهکده‌ها را همکاری بی نظیری دانست و اعلام داشت: بخشی از اقدامات حمایتی برای شرکت‌های دانش‌بنیان توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بخشی دیگر توسط حوزه پارک علم و فناوری وزارت علوم یعنی حوزه معاونت فناوری و نوآوری و بخشی هم توسط سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی انجام می‌شود؛ اما در این بین حمایت سازمان تات به واسطه فراهم نمودن عرصه به طور میانگین ۱۵ تا ۲۰ هکتار برای هر دهکده فناوری و نوآوری به شرکت‌های دانش بنیان وهسته های فناور امکان اجرای تحقیقاتی به دانش آموختگان و محققان را می‌دهد.

رئیس سازمان از رشد ۷۰ درصدی هسته‌های فناور، واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان در مجموعه وزارت جهادکشاورزی خبر داد و افزود: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته راه اندازی حداقل ۶ تا ۷ دهکده فناوری و نوآوری در سال جاری در دست اقدام است وبدین ترتیب ظرفیت کشور را برای استقرار ۲ هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان افزایش خواهیم داد.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم ر هبری که امنیت غذایی را مساله درجه یک کشور دانستند خاطر نشان ساخت: برای ورود دانش آموختگان بخش کشاورزی به حوزه کشاورزی تمام مسئولین در حوزه‌های اجرا و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی که توانایی ایجاد نقش آفرینی در حوزه کشاورزی دارند لازم است امنیت غذایی را در تصمیمات خود مورد توجه قرار دهند.


11904010
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با توجه به شرایط اقلیمی و منابع آبی و خاکی کشور، اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در کاهش خسارت سیل و مقابله با خشکسالی تاثیر بسزایی دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سیاح گفت: مجوز‌های کاغذی ۲۶ اردیبهشت ماه امسال پایان می‌پذیرد و دستگاه‌های اجرایی و صاحبان مجوز‌های کاغذی، مکلفند مجوز‌های خود به الکترونیکی و شناسه یکتا را تسریع کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودرو‌های شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: طی سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۴ میلیون تن نهاده (جو، ذرت و کنجاله سویا) به نظام بهره برداری دام و طیور کشور توسط این شرکت عرضه شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور سازمان راهداری گفت: مسافران با توجه به وقوع سیل و انسداد مسیر‌ها از سفر به جنوب کشور پرهیز کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: سال گذشته بیش از ۲ هزار واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان پایش و مورد بررسی قرار گرفتند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: مالیات بر عوارض گمرکی واردات و ارزش افزوده کالا‌های اساسی همچنان یک درصد تعیین شده و هرگونه افزایش قیمتی تخلف محسوب می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صمت گفت: ۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شده که در سه ماه آینده ۸ تا ۱۰ هزار خودرو‌های برقی در معرض واگذاری قرار می‌گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در هفته کاری که گذشت شاخص کل بورس با کاهش ۲.۳۷ درصدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار واحدی ایستاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: گندم به عنوان یک غله مهم و استراتژیک در کشور بیش از ۴۰ درصد انرژی و پروتئین مورد نیاز را تامین می‌کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است