اقتصادی 10:41 - 01 خرداد 1403
مرکز آمار ایران از افزایش 53 درصدی عرضه گوشت انواع طیور در کشتارگاه های رسمی کشور در فروردین 1403 نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

رشد ۵۳ درصدی عرضه گوشت طیور در فروردین امسال

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نتایج طرح آمارگیری کشتار طیور کشتارگاه‌های رسمی کشور در ماه فروردین سال 1403 از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.

بر اساس نتایج این طرح، وزن گوشت عرضه‌شده انواع طیور کشتار شده در کشتارگاه‌های رسمی کشور در فروردین 1403 جمعاً 224٬840 تن گزارش شده که سهم گوشت مرغ بیش از سایر انواع طیور بوده است.

بر اساس نتایج این آمارگیری، گوشت مرغ با 219٬296 تن، 97.5 درصد از وزن کل گوشت طیور عرضه‌شده را به خود اختصاص داده است. گوشت بوقلمون با 1٬973 تن و سایر انواع طیور با 3٬571 تن، به‌ترتیب 0.9 درصد و 1.6درصد از وزن کل گوشت طیور عرضه‌شده را به خود اختصاص داده‌اند.

مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های رسمی کشور در فروردین 1403 با ماه مشابه سال 1402 نشان‌دهنده افزایش 53 درصدی مقدار عرضه گوشت انواع طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور است. مقدار عرضه گوشت طیور در فروردین 1403 نسبت به ماه مشابه سال قبل برای مرغ 53 درصد، برای بوقلمون 59 درصد، برای بلدرچین 35 درصد، برای سایر انواع طیور 21 درصد افزایش و برای شترمرغ 21 درصد کاهش داشته است.

همچنین نتایج حاصل از این طرح آمارگیری نشان می‌دهد که مقدار عرضه گوشت طیور در کشتارگاه‌های رسمی کشور در فروردین 1403 نسبت به ماه قبل (اسفند 1402) در حدود 4 درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/


12057133
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: براساس آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۹ میلیون و ۵۰۰ هزارتن گندم با ارزش ۱۶۰ همت از کشاورزان خریداری شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر جهاد طی نامه‌ای معاونت امور بازرگانی را موظف به بهره گیری از تمامی ظرفیت‌ها و اختیارات قانونی برای پرداخت مطالبات کلزاکاران اعلام کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» شاخص کل بورس امروز ۶ مردادماه با کاهش ۱۴ هزار و ۳۳۹ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۱۶۰ هزار واحدی قرار گرفت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز پیش بینی سازمان هواشناسی گفت:دمای هوا در ۱۰ استان کشور به بیش از ۴۵ درجه رسیده است، اما فعلا دمای ۵۰ درجه در هیچ یک از استان‌های کشور ثبت نشده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به فرآیند تخصیص زمین برنامه ریزی برای جلوگیری از زمین خواری در دستور کار قرار گرفته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی از قطعات بسیار مهم ریلی که همواره مورد تاکید رئیس‌جمهور شهید بود، تکمیل زنجیره‌های کریدوری و دو خطه کردن محور اهواز - اندیمشک بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: همزمان با افزایش ظرفیت ترمینال و باند‌های فرودگاه در استان‌های کوچک ظرفیت پروازی از ۲۴ پرواز هفتگی به ۱۴۸ پرواز رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: در طی سه سال گذشته رکورد ترانزیت حمل بار را شکستیم به طوری که از یک میلیون و ۹۱۳ هزار تن ترانزیت به ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تن حمل بار رسیده ایم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی مرکز مبادله گفت: فردا یکشنبه ۷ مردادماه با توجه به تعطیلی اعلام شده حراج شمش طلای این مرکز برگزار نخواهد شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان هواپیمایی کشور گفت: در دولت سیزدهم به خودکفایی کامل در تعمیرات هواپیما رسیده ایم به طوری که دیگر هیچ یک از قطعات هواپیما به خارج از کشور برای تعمیر اعزام نمی‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است