سیاسی 10:12 - 21 تیر 1399

«طرح دوفوریتی توقف اجرای پروتکل الحاقی» به زودی اعلام وصول می‌شود

عباس مقتدایی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرین وضعیت طرح «الزام دولت جمهوری اسلامی ایران به توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی» در مجلس، اظهار داشت: با توجه به بدعهدی کشورهای غربی و اقدامات اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه ایران، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصمیم گرفت که از ابزارهایی که در اختیار دارد، به نحو شایسته و در جهت حفظ و حراست از منافع ملی استفاده کند.

وی متذکر شد: در پی برگزاری چند جلسه در کمیسیون امنیت ملی مجلس، پیشنهادی مطرح شد مبنی بر اینکه یک طرح فوریت دار مبنی بر ملزم کردن دولت به توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی تدوین شود که در آن جلسات همه نمایندگان با تهیه این طرح موافقت کردند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این طرح توسط تعدادی از نمایندگان تهیه شده و در حال پیگیری روندهای اداری است و در روزهای آینده در قالب یک طرح دوفوریتی از سوی هیئت رئیسه مجلس اعلام وصول خواهد شد.

جمع‌آوری امضا برای توقف اجرای پروتکل الحاقی

وی اظهار داشت: تاکنون بیش از حد لزوم برای طرح «الزام دولت جمهوری اسلامی ایران به توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی» در مجلس امضا جمع‌آوری شده است.

مقتدایی افزود: پس از اعلام وصول این طرح از سوی هیئت رئیسه مجلس، این طرح جهت بررسی به کمیسیون اصلی یعنی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارجاع می شود.

وی با بیان اینکه این طرح دارای مفادی است که بر اساس آن دولت باید اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف کند، گفت: علت تهیه این طرح آن است که قرار بود ما دسترسی های بیشتری به آژانس بین  المللی انرژی اتمی دهیم و در مقابل منافعی را کسب کنیم اما با وجود اینکه دسترسی های زیادی به آنان دادیم، رفتار آژانس برخلاف تعهداتش بوده است.

ایران از برجام هیچ منافعی کسب نکرده است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از آنجایی که هیچ منافعی از این جهت عاید ما نشده است، دلیلی ندارد که به صورت داوطلبانه حد بالاتری از امتیاز را به طرف مقابل دهیم.

مقتدایی بیان کرد: اگر کشورهای غربی به تعهدات خود عمل می‌کردند، جمهوری اسلامی ایران می‌توانست حدی از بهره‌مندی از آثار برجام را داشته باشد، در حالی که در سال‌های گذشته ایران فقط امتیاز داده و هیچ منافعی دریافت نکرده است.


10612401
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه ایران که در نیویورک به سر می‌برد، گفت: اگر اسرائیل خطا کند، پاسخ فوری، قاطع و پشیمان‌کننده حداکثری خواهیم داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی، خبر منتشر شده درباره تشکیل جلسه اضطراری این شورا را تکذیب کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» مهمانپرست گفت: جلسه شورای امنیت دستاورد بزرگی برای کشور ما و شکست مهمی برای صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها بود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» موشک‌ها و پهپاد‌هایی که از ایران به سمت سرزمین‌های اشغالی حرکت و در ادامه اصابت کرد، بزرگترین عملیات پهپادی جهان را به نام ایران ثبت کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ترابی گفت: فشار روانی به صهیونیست‌ها در زمان پاسخ ما بسیار سنگین و سخت بوده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در مجلس گفت: عبور دادن موشک‌ها و پهپاد‌ها از گنبد آهنین رژیم صهیونیستی کار بسیار خارق‌العاده‌ای بود.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری از شنیده شدن صدای نسبتا شدید در شرق استان اصفهان و هدف قرار گرفتن چند ریزپرنده ناشناس خبر داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری از شنیده شدن صدای نسبتا شدید در شرق استان اصفهان خبر داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» منابع خبری از شنیده شدن صدای نسبتا شدید در استان اصفهان خبر داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اجرای حکم بهینه‌سازی مصرف انرژی در برنامه هفتم توسط دولت سالانه بیش از صد میلیارد دلار درآمد برای کشور دارد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است