سیاسی 13:28 - 06 خرداد 1401
امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: امام صادق (ع) رئیس علمای عالم و فرمانده جبهه جهانی جنگ فرهنگی، علمی، معنوی و جنگ نرم علیه جبهه کفر، شرک، الحاد، نفاق و ظلم؛ وجود مقدس مبین الحقایق، کشاف الدقائق و امام به حق ناطق است.

خطیب جمعه تهران: مردمی که دژهای دفاع مقدس را فتح کردند در اقتصاد هم پیروز می‌شوند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حجّت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه های امروز جمعه 6 خردادماه با اشاره به شهادت حضرت امام صادق (ع) و دعوت همگان به تقوای الهی اظهار داشت: تقوا منشأ همه خیرات دنیوی و اخروی و کلید باز کردن همه در‌های بسته است.

وی ادامه داد: خطبه اول به شهادت جانگداز رئیس علمای عالم و فرمانده جبهه جهانی جنگ فرهنگی، علمی، معنوی و جنگ نرم علیه جبهه کفر، شرک، الحاد، نفاق و ظلم؛ وجود مقدس مبین الحقایق، کشاف الدقائق و امام به حق ناطق حضرت جعفر صادق (ع) اختصاص دارد. این شهادت را به محضر مبارک امام زمان نایب امام زمان حوزه‌های علمیه مراجع عالیقدر تقلید و همه سنگر نشینان عرصه روشنگری و هدایت و شما عزیزان مهمان خدا تسلیت عرض می‌کنم.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در ارتباط با وجود مقدس حضرت امام صادق گفتنی‌ها و یافتنی‌ها در مجال این نوع مجالس و خطبه‌های کوتاه نیست، تصریح کرد: با همه مطالبی که طی قرن‌ها در حوزه‌های علمیه راجع به آثار امام صادق مطرح شده، هنوز قطره‌ای از دریای علم ایشان و نور ایشان به ما رسیده است.

وی افزود: امیدواریم خداوند متعال به برکت این انقلاب درب‌های جدیدی از علومی که تاکنون از فرمایشات امام صادق باز نشده، باز شود و جهان متحول شود تا آن دو جزء علمی که پیش از ظهور امام زمان (ع) که در حد استعداد بشر است و می‌تواند به دست بیاورد کامل شده و ۲۵ جزء دیگر با تشریف فرمایی حضرت حجت بن الحسن (ع) تکمیل شود.

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنانش با اشاره به سوم خرداد و فتح خرمشهر اظهار داشت: این اتفاق جزو معجزات انقلاب، معجزه ایثار و شهادت طلبی است. در واقع، صبر و مقاومت، ایمان، توکل و توسل، همدلی و ولایت‌پذیری باعث شد شهری که ۵۷۵ روز در اختیار دشمن قدار مورد حمایت شرق و غرب بود و آن ها با آخرین استحکامات نظامی آنجا را به صورت یک دژ نفوذ ناپذیر درآورده بودند، آزاد شود. مقاومت، صبر، ایثار و عشق به شهادت زیر پرچم ولایت که این نوع چیز‌ها زیر پرچم ولایت حاصل می‌شوند، عوامل اصلی این ماجرا بودند. چرا که اتصال ولی با عالم بالا و آنچه که از آنجا دریافت کرده و در وجود جوانان تزریق می‌کند. خداوند متعال این آبرو و عزت را برای ملت ما در تاریخ آفرینش ثبت کرد و امام (ره) نیز آن را به خدا منصوب کرد و گفتند که خرمشهر را خدا آزاد کرد.

وی ادامه داد: امام (ره) غرور نداشت و به آن مبتلا نمی‌شد و در اوج پیروزی‌ها همه چیز را از آن خداوند می‌دانست. امروز هم خرمشهر‌های ما یعنی در مرحله اقتصاد، فرهنگ و سایر وجود دارند. توجه داشته باشیم مردمی که توانستند دژهای نفوذناپذیر را در زمان جنگ از بین ببرند، در مسئله اقتصاد نیز با همان ولایتمداری، ایثار، وحدت کلمه و همدلی و همراهی با دولت باعث گشایش‌های موجب آرامش بیشتر ملت می‌شود.

آیت الله صدیقی با اشاره به چهارم خرداد روز مقاومت مردم دزفول نیز اظهار داشت: صدامیان بیش از ۲۰۰ موشک راهی این شهر کردند. اما امام جمعه فقید و ملت رشید و قهرمان دزفول شهر را ترک نکردند، این ها جلوه هایی است از مقدمات ظهور حضرت امام زمان (ره) که غیر از آن نیز حق این ملت نیست.

در حال تکمیل...


11574981
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه کشورمان از همتای اندونزی خود برای سفر به تهران دعوت کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیسی حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران را گواه شکست و استیصال این رژیم دانست.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه درگذشت تعدادی از شهروندان عمانی در حادثه ناگوار سیل در این کشور را تسلیت گفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور بر به کارگیری همه ظرفیت‌ها برای مقابله با قاچاق و اجرای دقیق قانون ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی با همکاری همه دستگاه‌ها تاکید کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ستاد انتخابات کشور، کلیات جدول زمان‌بندی مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی را منتشر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نگاهداری درباره واگذاری پرسپولیس و استقلال به بانک‌ها گفت: واگذاری باشگاه‌های ورزشی به بانک‌ها مغایر نهی رهبری و قانون رفع موانع تولید است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» عضو هیئت رئیسه مجلس بیانیه ۲۲۰ نفر از نمایندگان در حمایت از راهبرد‌ها و تولیدات قرآنی رسانه ملی را قرائت کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده کل سپاه در پیامی نوشت: همراهی، هم‌افزایی و هماهنگی ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منجر به تولید قدرت بازدارندگی برای کشور شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نمایندگان مجلس با کلیات و جزئیات طرح اصلاح ماده ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی در مورد تشدید مجازات سرقت‌های زیر ۲۰ میلیون تومان موافقت کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است