اجتماعی 16:26 - 17 اردیبهشت 1403
رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: در اقدامی عجیب اما واقعی؛ یک شرکت تعاونی ۲ هزار و ۸۱۱ هکتار از اراضی که به اشتباه به نامش شده بود را پس نمی‌داد.

ابطال سند یک زمین‌خواری عجیب

«القاصی» رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه تعیین تکلیف و ساماندهی اراضی ملی و دولتی و به‌طور مشخص صدور اسناد مالکیت برای پلاک ثبتی ۳۸ اصلی موسوم به خجیر، گفت: بر اساس پیگیری‌های انجام شده و مصوبات شورای حفظ حقوق بیت‌المال و تشکیل کارگروه‌های متعدد، طی هفته گذشته سند مالکیت حدنگار و تک‌برگ به مساحت چهار هزار و ۲۵۱ هکتار از اراضی موسوم به خجیر که در مجاورت شهر‌های تهران و پردیس قرار دارد، به نام دولت صادر شد.

وی افزود: این اراضی که بخش مهمی از اراضی پلاک ۳۸ اصلی خجیر هستند و دربردارنده اراضی مناطق حفاظت شده محیط زیست، اراضی و تاسیسات و ساختمان‌های مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی، بخشی از اراضی ملی و منابع طبیعی و همچنین بخشی از بستر رودخانه جاجرود و سد ماملو می‌باشند، پیش از این همواره مورد تعرض، دست‌بُرد و طمع زمین‌خواران بودند.

رئیس کل دادگستری استان تهران همچنین با اشاره به روند پیگیری‌های قضایی انجام شده در خصوص واگذاری اراضی پلاک ثبتی ۷۷/۲ محمودآباد شهرستان فیروزکوه به شرکت تعاونی پاژن البرز، گفت:در سال ۱۳۸۵ و در حالیکه اداره کل منابع طبیعی و سازمان جهاد کشاورزی استان تهران و کمیسیون‌های ذیربط تنها با واگذاری دو هکتار از اراضی پلاک ۲ فرعی از ۷۷ اصلی شهرستان فیروزکوه به شرکت دامپروری پاژن البرز موافقت کرده بودند، پس از معرفی به دفترخانه اسناد متأسفانه بر اثر اشتباهی که صورت می‌گیرد، سند مساحت دو هزار و ۸۱۳ هکتار، شامل کل پلاک ۲ فرعی از ۷۷ اصلی فیروزکوه، به نام شرکت مذکور می‌شود.

وی با بیان اینکه از آن سال تاکنون علی‌رغم اطلاع مراجع ذیربط، اقدامی در جهت اصلاح اسناد به عمل نیامده و شرکت مذکور علاوه بر اخذ سند، اقدام به تصرف کامل اراضی مذکور نموده و به هیچ وجه حاضر به استرداد این اراضی نبوده است، گفت: پس از پیگیری‌های گسترده صورت گرفته، اسناد مالکیتی که به اشتباه صادر شده بود باطل شد و سند مالکیت دو هزار و ۶۴۰ هکتار از این اراضی به نام دولت جمهوری اسلامی ایران اخذ گردید و ما بقی نیز در دستور‌کار قرار دارد.


12053619
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» براساس مصوبه هیئت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان، سود 35 هزار میلیارد ریالی صندوق در سال مالی منتهی به 31 شهریور 1402 به اعضاء تخصیص می یابد.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف احتکار بیش از 33 تن مواد خوراکی خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاها کشف شده را بیش از 1.5 میلیارد تومان برآورد کرده اند.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» نایب رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه چمران از کسانی بوده که به زاکانی رای نداده است، گفت: رئیس شورای شهر معتقد است که شهردار تهران فردی کارآمد است که به حوزه ها اشراف دارد و به همین دلیل تلاش می کند تا بین شورا و شهرداری هم افزایی ای...
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» معاون خدمات شهرداری و محیط زیست شهرداری منطقه 22 درباره قطع 812 درخت در بوستان چیتگر و موضوع شکار سنجاب در این بوستان توضیح داد.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» روز پنجشنبه به دلیل اختلال پیش آمده در سامانه تامین اجتماعی پرداخت حقوق ها با تاخیر انجام شده، این مشکل اکنون مرتفع و پرداخت حقوق بازنشستگان در حال انجام است.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» یک گزارش جدید از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) ایالات متحده آمریکا افشا کرده که هزینه بالای داروهای تجویزی باعث شده بیش از 9 میلیون بزرگسال داروهای خود را مصرف نکنند.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» دبیر ستاد حقوق بشر طی نامه ای به رئیس مجلس خواستار تدوین طرح قانونی با موضوع "تحریم مقامات و نهادهای دخیل در سرکوب جنبش دانشجویی معترض در آمریکا" شد.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» دبیر ستاد اقتصاد دانش بنیان طب سنتی و گیاهان دارویی با اشاره به لزوم توسعه اقتصادی حوزه گیاهان دارویی از طریق دانش بنیان کردن فعالیت ها در این زمینه گفت: 200 شرکت دانش بنیان در حوزه طب سنتی و گیاهان دارویی فعال هستند.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» معاونت ارتباطات شورای شهر تهران با تاکید بر اطلاع رسانی و پاسخگویی، در تلاش است تا به عنوان پلی بین مردم و مدیریت شهری عمل کند.
اجتماعی
«خبرگزاری تسنیم» معاون دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت با بیان این که 32 درصد ایرانی ها به فشار خون بالا مبتلا هستند، گفت: عامل اصلی ابتلا به سکته های قلبی و مغزی افزایش فشار خون است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است