استانی 16:02 - 20 فروردین 1399
ایسنا/خراسان رضوی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، با مشارکت و همراهی مسئولانه جمعی از فعالان اقتصادی و خیران، مجموعه‌ای از تجهیزات و امکانات پزشکی را به ارزش ۵۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی استان، جهت مقابله با ویروس کرونا اهدا کرد.

کمک 50 میلیارد ریالی اتاق بازرگانی خراسان رضوی به خط مقدم مقابله با کرونا

حسین محمودی خراسانی، در تشریح اقدامات انجام گرفته، اظهار کرد: اسفند ماه و با آغاز اوج‌گیری شیوع بیماری ناشی از کروناویروس، ستادی با هدف پیشگیری و مقابله با آثار زیان‌بار کرونا در اتاق بازرگانی مشهد شکل گرفت و ذیل آن نیز دو کمیته تخصصی، به منظور جمع‌آوری و هدفمندسازی کمک‌های فعالان اقتصادی برای پیشگیری و مقابله با کرونا و همچنین شناسایی چالش‌ها و برآورد خسارت‌های وارد آمده به بنگاه‌های اقتصادی در مواجهه با این بیماری، ایجاد شدند.

وی افزود: در گام نخست، از فعالان اقتصادی استان دعوت کردیم تا کمک‌های خود را برای اجرای طرح‌های پیشگیری و مقابله با این بیماری، به حساب جامعه یاوری خراسان، موسسه خیریه‌ وابسته به اتاق بازرگانی مشهد، واریز نمایند که خوشبختانه شاهد همگرایی خوبی در این زمینه بودیم، به طوری که در مدتی کوتاه، کمک‌های ارزشمندی از سوی کارآفرینان، صنعتگران و فعالان بخش‌های مختلف اقتصادی استان، جمع‌آوری شد. در کنار آن ریاست اتاق ایران دستور دادند تا معادل کمک‌های جمع‌آوری شده در استان به مبلغ 20 میلیارد ریال، از سوی پارلمان بخش خصوصی ایران به اتاق مشهد کمک‌های مالی اختصاص داده شود و با این اقدام، مجموع مبالغ جمع‌آوری شده، به 40 میلیارد ریال افزایش یافت.

بر اساس گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، محمودی خراسانی بیان کرد: در ادامه با همکاری و تایید دانشگاه علوم پزشکی مشهد و حمایت استانداری خراسان رضوی، برخی از اقلام و تجهیزات پزشکی مهم و حیاتی که در روند درمان این بیماری نقش مهمی دارند، تهیه شد و در اختیار مراکز درمانی مشهد و استان قرار گرفت.

نایب رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی ادامه داد: 12 دستگاه ونتیلاتور با هزینه‌ای بالغ‌ بر 20 میلیارد ریال، یک دستگاه استریلایزر، 25 دستگاه پمپ سرم، 5 دستگاه پمپ سرنگ، 10 دستگاه مرکزی هوشمند احضار پرستار دیجیتال، 143 دستگاه پانل احضار بالای تخت بیمار، 3 هزار سِت یک‌بار مصرف ملزومات ونتیلاتور و ... از این جمله هستند.

وی اضافه کرد: در مرحله دوم این کمک‌ها نیز، 20 دستگاه بای‌پپ مثبت دوطرفه تنفسی به همراه مرطوب‌کننده و 20 عدد ماسک دائمی و ملحقات مربوطه آن، به ارزش حدود 10 میلیارد ریال خریداری شد و مجموع این کمک‌ها در  بیمارستان‌های امام‌رضا(ع)، شریعتی، تربت‌حیدریه، شیروان، تربت‌جام و نیشابور، توزیع شدند.

محمودی خراسانی خاطرنشان کرد: کمک‌هایی را که خیران به شماره حساب (۰۴۱۳۰۴۳۴۳۳) بانک تجارت (شعبه بولوار سجاد مشهد به نام جامعه یاوری خراسان - کارت ۳۶۴۶ ۰۰۰۰ ۸۳۷۰ ۵۸۵۹  - شماره شبا ۸۲۰۱۸۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۴۱۳۰۴۳۴۳۳) واریز می‌کنند، با همکاری نهادهای تخصصی استان که با اتاق همکاری دارند، در اسرع وقت برای تهیه ملزومات و نیازمندی‌های بهداشتی و مراقبتی جهت گروه‌های هدف تعیین شده، به مصرف خواهیم رساند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر بعضی از تشکل‌های وابسته به اتاق مشهد نیز اقداماتی را در راستای انجام مسئولیت اجتماعی خود به ثمر رسانده‌اند که از جمله آن کانون زنان بازرگانی خراسان رضوی است. اعضای این تشکل، در حال تهیه و توزیع لباس‌های حفاظتی برای تیم درمانی استان هستند و در کنار آن بسته‌های تغذیه‌ای را نیز به مراکز بیمارستانی اهدا نموده‌اند. تاکید داریم که تا مهار کامل این بحران، کمک‌ها و تلاش‌های اتاق مشهد و فعالان اقتصادی استان ادامه داشته باشد.

انتهای پیام


10476125
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ یکشنبه ۳۰ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» استاندار مازندران با تاکید بر لزوم توجه به کشاورزی، گردشگری، اقتصاد دریامحور و رفع مشکل پسماند با روش های جدید و کارآمد، در سفر دوم رئیس جمهور به مازندران گفت: مدیران استان در تحقق مصوبات سفر اول و دوم هیات دولت به مازندران همت به خرج دهند....
استانی
«خبرگزاری تسنیم» معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در سال گذشته 973 کودک زیر 5 سال مبتلا به سوء تغذیه شناسایی و به وزارت رفاه معرفی شده اند.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی گفت: 240 مددجوی تحت حمایت این نهاد همزمان با دهه کرامت و میلاد ثامن الحج(ع) با کمک خیرین به زیارت کربلا و مشهد مقدس اعزام شدند.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: سال گذشته یک میلیون و 200 هزار نفر به مراکز درمان ناباروری در کشور مراجعه کرده اند.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: مرکز کنترل ترافیک دریایی سواحل مکران با نام ایستگاه مکران کنترل در روستای روستای بونجی شهرستان جاسک عملیاتی شده است.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان، گفت: نمایشگاه فروش محصولات خراسان شمالی و 4 استان دیگر هم مرز با همسایه شمالی ایران، در ترکمنستان برپا می شود.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» وزیر انرژی جمهوری آذربایجان با استقبال از افتتاح سد قیز قلعه سی بین دو کشور ایران و آذربایجان، گفت: افتتاح این طرح بزرگ فراملی، نماد همکاری های بلند مدت بین باکو و تهران است.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس هیئت کشتی بسیج کشور گفت: با ورود و هم افزایی هیئت کشتی مازندران، هیئت کشتی بسیج شهرستان ها تشکیل شده است.
استانی
«خبرگزاری تسنیم» رئیس جمهور با بیان اینکه روابط ایران و آذربایجان گسسته نخواهد شد، گفت: اراده برای توسعه روابط در تمام حوزه ها بین دو کشور داریم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است