اقتصادی 15:35 - 17 اردیبهشت 1403
رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت گفت: قریب به ۷۱۰ میلیون یورو صادرات تجهیزات صنعت نفت داریم که تا دو سال آینده ۱۰ برابر می‌شود.

صادرات تجهیزات صنعت نفت تا دو سال آینده ۱۰ برابر می‌شود

احسان ثقفی ظهر امروز در نشست خبری گفت:در ۲.۵ گذشته همکاری ما با دولت سیزدهم بیشتر شده و دولت برای حل مشکل‌ها و چالش‌های شرکت‌های خصوصی تا حد توان همراهی کرده، اما انتظار ما بیشتر است.

وی با بیان اینکه توسعه بازار فرامرزی را به‌طور جدی دنبال می‌کنند، افزود: کار مطالعاتی را آغاز کرده‌ایم و موفقیت‌هایی نیز حاصل شده است اما ابتدای کار هستیم و در حوزه صادرات در این دولت ۷۱۰ میلیون یورو صادرات داشته‌ایم که فقط ۱۰درصد توان ما بوده است و انتظار داریم تا دو سال آینده ۱۰۰درصد توان صادراتی‌مان محقق شود.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت از رونمایی طرح پژوهشی-کاربردی در حوزه صادرات با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری خبر داد و گفت: کشورهایی که در صادرات موفق شده‌اند، حمایت کامل دولت را دارند.

ثقفی با اشاره به اینکه در حوزه دانش‌بنیان‌ها در زمان خودکفایی و خوداتکایی موفق عمل کرده‌ و نیازها تأمین شده‌اند، بیان کرد: برای ورود به بازار جهانی، منابع ارزی باید تأمین شود و درباره تخصیص ارز، شرکت‌های صادرات‌محور در اولویت قرار بگیرند.

وی افزود: با وجود تنگناهای ارزی و تأمین سخت کالا از خارج کشور، اقبال به ساخت داخل و شرکت‌های داخلی زیاد است، اما قیمت ارز تنها پاشنه آشیل ماست.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با اشاره به برگزاری بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، گفت: در این نمایشگاه از پروژه پژوهشی-کاربردی برای توسعه صادرات، شبکه آزمایشی استصنا و پلتفرم صنعت نفت، نیرو و معدن رونمایی می‌شود و شرکت مدیریت زنجیره آرمان با محوریت صادرات آغاز به‌ کار می‌کند.

ثقفی ادامه داد: این نمایشگاه پربهره‌ترین نمایشگاه کشور است و امیدوارم بخش خصوصی در این نمایشگاه ویژه‌تر دیده شود.

وی با اشاره به اینکه از نظر کیفیت، ۹۰درصد تجهیزات داخلی استانداردهای بین‌المللی را دارند، گفت: هم‌اکنون قابلیت بهره‌برداری از تجهیزات ساخت داخل در دیگر کشورها وجود دارد، اما به‌دلیل تحریم‌ها تجهیزات ما با برندهای کشورهای دیگر صادر می‌شود.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت اظهار کرد: به ۸۵درصد از فناوری ساخت تجهیزات دست یافته‌ایم و ۷۵درصد از تجهیزات ما به بهره‌برداری رسیده است، دستیابی به ۹۵درصد فناوری ساخت نیز دور از دسترس نیست.

ابوذر جمشیدوند، مدیرکل دفتر ماشین‌آلات و تجهیزات کشاورزی، ساختمانی و معدنی وزارت صمت نیز در این نشست با بیان اینکه در حوزه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به‌منظور تأمین نیازهای کشور کارهای مطلوبی انجام شده است، گفت: بیش از ۸۰ درصد تجهیزات این حوزه داخلی‌سازی شده و به دیگر کشورها متکی نیست.

وی تصریح کرد: کیفیت، قیمت، خدمات پس از فروش و تحویل به موقع، چهار نکته کلیدی در تجهیزات و خدمات داخلی است که باید رعایت شود.

مدیرکل دفتر ماشین‌آلات و تجهیزات کشاورزی، ساختمانی و معدنی وزارت صمت بیان کرد: تخصیص ارز در کشور باید مدیریت شود و مبنای تخصیص آن برنامه و قراردادهای تولیدکنندگان باشد.


12053592
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» نتایج یک نظرسنجی بین المللی نشان می دهد که جدایی کامل اقتصادی از چین برای کشورها "اگر نگوییم غیرممکن، دشوار" است چرا که قدرت اول اقتصاد آسیا همچنان یک "تامین کننده حیاتی" برای بسیاری از نقاط جهان محسوب می شود.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» 4 ضلعی رکود متشکل از نرخ بهره مثبت، حذف شوک گونه ارز ترجیحی، مدیریت بازار ارز غیررسمی و وضع مالیات های جدید، اگر چه تبعاتی از جمله افزایش بیکاری را به دنبال دارد اما از طرفی می تواند منجر به ایجاد منافعی برای حداقل بگیران شود.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» نماینده مردم بهشهر در مجلس گفت: در مورد اخیر که حمله موشکی ایران به سرزمین های اشغالی فلسطین را شاهد بودیم؛ در روزهای اول دلار به 69 هزار تومان هم رسید اما اکنون دلار به پله 56 هزار تومان برگشته است.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» دستورالعمل اسقاط خودرو های فرسوده جهت واردات و تولید انواع خودرو موضوع ماده (10) قانون ساماندهی صنعت خودرو ابلاغ شد.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» یارانه 300هزارتومانی دهک های چهارم تا نهم ساعت 24 امشب 30 اردیبهشت ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با اشاره به ورود 10 فروند کشتی حامل نهاده دامی به بندر امام (ره) در دو ماهه نخست سال جاری گفت: بازار نهاده های کشور تا شش ماه آتی در آرامش کامل به سر خواهد برد.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» وزیر نیرو گفت: سد «قیزقلعه سی» که به دست مهندسان و پیمانکاران ایرانی ساخته شده است نمادی از دوستی و مودت بین مردم دو کشور ایران و آذربایجان است که با حضور روسای جمهور دو کشور به بهره برداری می رسد.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: در سال 1402 از محل تفاهم نامه های صندوق با دستگاه های اجرایی تخصصی، بیش از 60 هزار شغل خرد و کوچک در کشور ایجاد و یا تثبیت شده است.
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت که در گذشته تامین مالی عرصه تولید و زیرساختی، منحصر به ارائه تسهیلات بانکی بود و عملا بازار سرمایه نقش کمرنگ داشت که در قانون تامین مالی تولید و زیرساخت ها به موضوع استفاده از ظرفیت بازار سرمایه توجه شده...
اقتصادی
«خبرگزاری تسنیم» مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون از طراحی بسته خدمات تخصصی ویژه تعاونی های صادرات گرا در این صندوق خبر داد.مهمترین ویژگی بخش تعاون توانمندسازی مردم برای حضور در عرصه ها و فعالیت های اقتصادی است .

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است