بازار 19:04 - 13 بهمن 1401

سایت رزومه نویس: اختلالات اینترنت و افزایش مهاجرت متخصصان

چکیده : بررسی وبسایت شرکت رزومه نویس نشان داد حدود ۷۷ درصد از افرادی که در بخش های مختلف در کشور مشغول به کار هستند تمایل زیاد و خیلی زیاد به مهاجرت دارند. این داده ها نشان می دهد افزایش سطح سازمانی افراد باعث تغییراتی در تمایل به مهاجرت خواهد داشت.

 

 

مطالعه ای در رابطه با تمایل به مهاجرت توسط وبسایت استارتاپ رزومه نویس در اردیبهشت امسال منتشر شد که داده های نگران کننده ای در آن وجود داشت. در نتیجه وقایع اخیر را می توان به نوعی تشدید کننده این آمار دانست. در این مطالعه نظر ۶ هزار نفر مورد بررسی قرار گرفت. این بررسی نشان داد حدود ۷۷ درصد از افرادی که در بخش های مختلف در کشور مشغول به کار هستند تمایل زیاد و خیلی زیاد به مهاجرت دارند. این داده ها نشان می دهد افزایش سطح سازمانی افراد باعث تغییراتی در تمایل به مهاجرت خواهد داشت. بدین ترتیب که افراد دارای سطح بالاتر سازمانی برای مهاجرت تمایل کمتری دارند. در هر صورت اختلاف آنها با دیگر سطوح ناچیز بوده و تفاوت چندانی بین طبقات مختلف سازمانی دیده نشده است.

تمایل ۵۰ درصد از زنان به مهاجرت

داده‌های منتشر شده در resumenevis و topresume نشان می دهد حدود ۵۰ درصد از زنان تمایل خیلی زیاد به مهاجرت دارند در حالیکه این رقم در بین مردان حدود ۴۷ درصد است و تفاوت میان زنان و مردان در تمایل به مهاجرت تنها ۶ درصد گزارش شده است.

از طرفی تمایل به مهاجرت بین افراد متاهل و مجرد نیز تفاوتی نداشته است میزان افراد مجرد که تمایل به مهاجرت داشتند حدود ۴۹ درصد و تعداد افراد متاهل که تمایل به مهاجرت دارند ۴۸ درصد است. این داده ها وضعیت تمایل به مهاجرت در بین افراد با تحصیلات مختلف را نیز نشان می‌دهد. این تمایل در میان افراد با تحصیلات بالاتر مانند دکترا کمتر است در حالی که افراد فارغ التحصیل مقاطع پایینتر تمایل بیشتری به مهاجرت داشتند در هر صورت تفاوت کلی چندانی بین این سطوح نیز دیده نشده است.

تمایل کارکنان دولت به مهاجرت

کارکنان در بخش های مختلف به تفکیک نوع سازمان بخش اقتصادی محل استقرار و اندازه آن دارای تمایل مختلف در بحث مهاجرت بودند. در عمده گروه ها بیش از ۴۵ درصد آنان تمایل به مهاجرت خیلی زیاد داشتند. حدود ۵ درصد از این افراد نیز تمایل به مهاجرت خیلی کم داشتند که بین ۱.۸ تا ۴.۳ متغیر بود. در این بین افراد شاغل در سازمانهای دولتی و تمایل بیشتری به مهاجرت داشتند در حالیکه این تمایل در بین افراد شاغل در شرکت های خصوصی و نیمه خصوصی خدماتی و یا مشاوره کمتر بوده است. تمایل به مهاجرت در بخش خصوصی کمتر از سایر بخش ها بوده است داده های آماری می گویند سابقه شغلی نیز در وضعیت تمایل به مهاجرت تاثیر داشته است به عنوان مثال گروه های دارای کمترین و بیشترین سابقه نسبت به گروه های دارای سابقه بین ۴ تا ۱۰ سال بیشترین تمایل و کمترین تمایل را داشته ند.

منبع : resumenevis.com

 

برچسب ها : رزومه,بازار کار,استخدام


11803493
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است