ورزشی 15:39 - 08 خرداد 1402
رئیس کمیته ملی پارالمپیک آسیا گفت: دغدغه ما ورزش بانوان است و مصمم به تحول در این بخش هستیم.

کارگری: مصمم به تحول در ورزش بانوان معلولان هستیم/ جانبازان بر گردن تک تک ما حق دارند

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، غفور کارگری رئیس کمیته ملی پارالمپیک در نشست خبری که بعدازظهر امروز برگزار شد، اظهار داشت: ما با دو انگیزه میزبان هیات اجرایی پارالمپیک آسیا شدیم. اولین هدف این است من براساس فرهنگ دین و ملی ، به دیگران کمک کنیم. پارالمپیک ایران می‌تواند به معلولان سایر کشور‌ها برای پیشرفت کمک کند. این شرایط در یکسری کشورهای آسیایی وجود ندارد. ما همچنین اعلام کردم که آماده‌ایم ظرفیت آکادمی خود را در اختیار سایر کشور‌ها قرار بدهیم.

وی افزود: با توجه به موقعیت کمیته پارالمپیک آسیا و توانایی های یکسری کشورها، این شرایط ما را علاقه مند کرد تا با آنها تعامل داشته باشیم. ما به دنبال آن هستیم که در برخی حوزه‌ها بتوانیم از تجربیات سایر کشورها استفاده کنیم. 

وی در پاسخ به این سوال که اهداف شما برای بانوان ورزشکار در حوزه ورزش معلولین چیست ؟ گفت: این یکی از دغدغه‌ای من است. ما مصمم به ایجاد تحول در ورزش بانوان معلولان هستیم. به همین دلیل از کاظمی پور به عنوان بالاترین مقام مسئول در حوزه ورزش بانوان دعوت کردم تا نایب رئیس ما باشد. این تحول، حق بانوان است که در این عرصه ورود بیشتری کنند. ضمن اینکه این قشر ظرفیت بالایی دارد. بانوان معلولان ظرفیت خوبی دارند و باید کمک کنیم تا پیشرفت حاصل شوند. به فدراسیون ها گفته‌ایم که پذیرای بانوان در رشته‌های مختلف باشند.

کارگری ادامه داد: تعداد ورزشکاران بانوان در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو تا الان و نسبت به دوره قبل ۱۶ نفر بیشتر شده است. دوره قبلی ۷۱ نفر بود، و تا امروز به ۸۷ رسیده است که احتمال بیشتر شدنش وجود دارد. بانوان در هانگژو در دوازده رشته شرکت خواهند کرد.

وی درباره تعداد ورزشکاران کاروان ایران در هانگژو گفت: این رویداد اولویت نخست ما است و تلاش کردیم شرایط بهتری ایجاد کنیم. بر همین اساس سیاست‌هایی را تعیین کردیم و طبق آن از ورزشکاران دعوت کردیم. تا الان در ۱۸ رشته تیم آماده کرده‌ایم و ۲۱۸ ورزشکار شرایط حضور در هانگژو را بدست آورده‌اند. ما در رشته‌های زیادی حرف برای گفتن داریم و برای اینکه تعداد ورزشکاران در هانگژو بیشتر باشد، تسهیلاتی برای برخی قشرها قایل شدیم. 

وی افزود: ملاک اعزام را کسب مقام چهارمی قرار داریم و برای جانبازان و نابینایان هم همین شرایط است. همچنین در رشته بوچیا تسهیلاتی را در نظر گرفتیم. ضمن اینکه در حال بررسی هستیم تا تعدادی از جوانان را نیز اعزام کنیم.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک ادامه داد: ما برای معلولیت های شدید امتیاز قائل شدیم و تا امروز در رشته‌های دوومیدانی ، بوچیا، شطرنج، گلبال، فوتبال نابینایان، در این بخش اعزام می‌کنیم. برآورد اولیه ما می‌تواند شامل 30 نفر باشد، اما احتمال افزایش آن وجود دارد. 

کارگری درباره طرح یاران سلیمانی گفت: جانبازان بر گردن تک تک ما حق دارند. ما درباره جانبازان 10 سال اخیر کم کاری کرده ایم و باید این عقب ماندگی را جبران کنیم. بر همین اساس به دنبال آن هستیم که این جانبازان را به سمت ورزش سوق بدهیم. ما یک ستاد خوب با حضور دستگاه‌های مرتبط تشکیل داده‌ایم و در حال بررسی و تعامل هستیم. هفته قبل دستورالعمل اجرایی این کار را فراهم کردیم تا پس از تصویب ، در استان‌ها اجرا شود. بنیاد شهید استان‌ها مسئولیت اصلی را در این حوزه بر عهده دارند و سایر بخش‌ها در کنارشان قرار دارند و کمک می‌کنند.

وی عنوان کرد: نکته دوم در این باره به خود جانبازان برمی‌گردد. آنها به هر کدام از سازمان‌های مربوطه که مراجعه کنند، نامشان ثبت شده و با آنها تماس گرفته می‌شود. اگر ورزشکاری حائز کلاس بندی شد، وارد ورزش قهرمانی می‌شود، در غیر اینصورت در حوزه همگانی اقدامات لازم برایشان انجام می‌شود.

پایان پیام/


11902956
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کنسرسیوم بانک‌های خریدار پرسپولیس از پرداخت ۱۰ درصد دیگر از مطالبات معوقه بازیکنان سرخپوش خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس هیئت کشتی خوزستان گفت: حضور یک سرمربی از استان خوزستان در رده‌های مختلف تیم‌های ملی کشتی فرنگی حق این استان است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم فوتبال یوکوهاما مارینوس ژاپن با برتری برابر اولسان اچ دی کره‌جنوبی به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فدراسیون والیبال ایران طی حکمی امیرحسین منظمی را به عنوان سرپرست دبیر کلی فدراسیون منصوب کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ممکن است حق امضا از خطیر در باشگاه استقلال گرفته شود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم ملی فوتسال ازبکستان با پیروزی ۲ بر یک مقابل ویتنام به مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ صعود کرد و حریف ایران شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» براساس تصمیم هیئت مدیره تراکتور، حمید مطهری به کادر فنی ملحق و به عنوان دستیار اول سرمربی معرفی شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم ملی ووشو ایران در روز نخست مسابقات انتخابی جام‌جهانی به ۱۰ مدال رنگارنگ دست یافت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سید معین تقوی یک طلای دیگر برای کاروان ووشوی ایران در مسابقات انتخابی جام جهانی به ارمغان آورد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» شهربانو منصوریان و صدیقه دریایی نمایندگان کشورمان در بخش ساندا به مدال طلای مسابقات انتخابی جام جهانی ووشو دست یافتند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است