بازار 11:57 - 30 خرداد 1400

بهترین برند خمیر قلع در امداد موبایل

از جمله فعالیتی‌هایی که در روند لحیم کاری صورت می‌گیرد، اتصال بین پایه قطعات و سطح مسی است. اما این فعالیت با استفاده از چه فرایند یا توسط چه ماده‌ای صورت می‌گیرد؟ ماده‌ای که در روند برقراری اتصال بین پایه قطعات و سطح مسی در مدارهای چاپی مدنظر با بهره گیری از تکنولوژی SMT مورد استفاده قرار می‌گیرد خمیر قلع یا به بیان دیگر خمیر لحیم مدار نام دارد. در فرایند اتصال، خمیر قلع به میزان لازم و به تشخیص شخص تعمیرکار بر روی مکان معین ریخته می‌شود. سپس با اعمال حرارت با روش‌های مخصوص کمی ذوب شده و در محل اتصال انتشار می‌یابد و پس از آن موجب وصل شدن الکترونیکی و مکانیکی بین سطوح مختلف مدارهای چاپی و همچنین قطعات مربوطه می‌شود.

در فرایند مونتاژ مدار چاپی، اغلب مشکلاتی که ممکن است بروز کند، وابسته به میزان مصرفی خمیر قلع است. مقدار خمیر قلع چه بیش از اندازه معین و چه کمتر از آن باشد دردسر ساز خواهد شد. چنانچه مقدار خمیر قلع مصرفی، بیش از حد مجاز باشد، موجب چسبیدن پایه‌ها در حین لحیم کاری می‌شود و در نتیجه‌ی این عمل یعنی اتصال کوتاه پایه‌ها، اتصالات قوی ایجاد نشده و نارسایی الکتریکی را به دنبال خواهد داشت. هنگامی که این اتفاق رخ می‌دهد، اصطلاحی تحت عنوان لحیم سرد، برای آن به کار برده خواهد شد.

بدیهی است، اگر میزان خمیر قلع به کار برده شده برای اتصال پایه‌ها کم باشد، فرایند متصل شدن به خوبی صورت نخواهد گرفت و پس از آن کیفیت کار به طور کامل از بین خواهد رفت. در واقع، گویی تعمیر یا مونتاژی صورت نگرفته است. همچون همه‌ی مواد مورد استفاده در مصارف صنعتی و غیرصنعتی خمیر قلع نیز از آلیاژ خاصی ساخته شده است. این آلیاژ مخصوص در کنار فاکتورهای دیگری چون اندازه ذرات قلع، نوع و مدل فلاکس، نحوه‌ی نگهداری و غیره، انواع مختلف خمیر قلع را در دسته بندی‌های مختلف تقسیم بندی می‌کند. به طور کلی خمیر قلع از نظر مواد سازنده‌ یا به عبارتی فاکتورهایی که در سطر پیشین بیان شدند، در دو دسته‌ی مجزا به نام‌های خمیر قلع بدون سرب و خمیر قلع دارای سرب در ساختار خود تولید و به بازار عرضه می‌شود.

برای نگهداری خمیر قلع می‌بایست تمهیداتی اندیشیده و مورد توجه ویژه واقع شود از جمله:

دما

خمیر لحیم، می‌بایست درون یخچال و در دمای زیر 15 درجه نگهداری شود. اما برای مصرف در کار، خمیر لحیم را در محیط اتاق قرار داده تا به دمای متعادل برسد.

نکته۱: به هیچ عنوان درب قوطی حاوی خمیر قلع نباید پیش از رسیدن به دمای اتاق باز شود. این عمل موجب جذب رطوبت در سطح خمیر شده و ضعف عملکرد آن را در پی خواهد داشت. این ضعف عملکرد را می‌توان در تولید توپ‌های قلع، کاهش چگالی و .... جستجو کرد.

نکته ۲: خمیر قلع می‌بایست حتما به صورت طبیعی به دمای اتاق برسد، در غیر این صورت و گرم شدن به صورت قرار گرفتن در برابر حرارت مستقیم، عملکرد خود را از دست خواهد داد.

مخلوط کردن

پیش از مورد استفاده قرار دادن خمیر قلع باید به مدت ۱ الی ۲ دقیقه، بوسیله قلم استیل آن را هم بزنید. برخی، قلم پلاستیکی را جایگزین قلم استیل می‌کنند. اما در حین این جای گذاری باید توجه کنید که قلم پلاستیکی در برابر تغییرات شیمیایی مقاوم باشد.

شرایط محیطی

دما باید 24 درجه سانتی گراد و با درجه تلورانس مثبت و منفی ۴ درجه سانتی گراد باشد. میزان رطوبت محیط نیز باید ۲۵ تا ۶۰ درصد در نظر گرفته شود. جابه جایی هوای محیط و تحرک آن نیز اگر بیش از مقدار مجاز باشد موجب خشک شدن خمیره و تاثیر منفی بر عملکرد آن می‌شود. اگر در محیط دستگاه تهویه‌ی مطبوع وجود داشته باشد، باید مراقب شدت گرفتن روند خشک شدن خمیر قلع باشید.

پس از آشنایی اجمالی با خمیر قلع، باید به دو نکته‌ی دیگر یعنی فروشگاه و برند عرضه کننده آن توجه ویژه نمود. خرید خمیر قلع از امداد موبایل به عنوان یکی از بهترین و معتبرترین فروشگاه عرضه کننده لوازم جانبی گزینه خوبی است. اما بهترین برندهایی که می‌توان از طریق خرید خمیر قلع از امداد موبایل تهیه نمود، دو برند معروف relife  و mechanic  است.

چنانچه قصد خرید قطعات لازم جهت تعمیر تخصصی گوشی‌های هوشمند هستید، همان‌طور که در متن به آن اشاره نمودیم، در خیل فروشگاه‌های عرضه کننده لوازم تقلبی، امداد موبایل، بهترین گزینه است. فروشگاه تخصصی لوازم جانبی گوشی‌های همراه، امداد موبایل با دارا بودن کادر پشتیبانی و مشا‌ره‌ای مجرب، درگاه پرداخت امن، تضمین کیفی و اصلیت محصول، لیست قیمت مقرون به صرفه، پست و ارسال اکسپرس و با سرعت بالا، ضمانت عودت وجه هفت روزه برای تست محصول و ..... همواره بر آن است تا بهترین کیفیت ممکن در فرایند خرید را برای مشتریان خود فراهم آورد. جهت مشاهده محصولات موجود در فروشگاه و خرید از امداد موبایل به نشانی اینترنتی https://emdadmobile.net/  مراجعه کنید.


11114510
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است