گوناگون 09:58 - 16 بهمن 1401

تاثیرات امامزاده صالح فرحزاد در کاهش آسیب‌های اجتماعی

حجت‌الاسلام حسین اسدالهی زاده مدیر امامزاده صالح فرحزاد درباره فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی انجام شده در این آستان مقدس اظهار کرد: این اقدامات سازنده در قالب مرکز افق (مراکز اجتماعی-فرهنگی-قرآنی) انجام می‌گیرد؛ برگزاری مراسم‌های ولادت و شهادت اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع)، برپایی کلاس‌های آموزشی و پرورشی، کمک به نیازمندان، برگزاری جلسات تبیینی و محفل قرآن از جمله مهمترین اقدامات محسوب می‌شود.

وی با اشاره به توجه دست‌اندرکاران فرهنگی امامزاده صالح فرحزاد به مسئله جهاد تبیین، افزود: تبیین اقدامات صورت گرفته از سوی نظام جمهوری اسلامی از ابتدا تاکنون و همچنین روشنگری نسل نوجوان و دانش‌آموز نسبت به خطرات و نفوذ فرهنگی دشمن از جمله اقدامات مهم بوده است و همچنان اساتید و متولیان از سوی امامزاده به مدارس منطقه اعزام می‌شوند و به فعالیت می‌پردازند.

مدیر امامزاده صالح فرحزاد تصریح کرد: راه‌اندازی کلاس‌های سبک زندگی برای خواهران، برگزاری نشست‌های معرفی شهدا و سیره آنها، برگزاری دوره‌های آموزش طب سنتی و اسلامی برای علاقمندان، شناسایی نیازمندان و کمک به آنها، نشست‌های قرآنی و.... از جمله دیگر فعالیت‌های انجام شده در این آستان مقدس بوده است.

اسدالهی زاده از آموزش طب سنتی و اسلامی به تعداد زیادی از علاقمندان خبر داد و گفت: این آموزش‌ها موجب شده تا متقاضیان زیادی در این عرصه فعال شوند و توانستیم برای اربعین ۱۴۰۱ بیش از ۴۰ نفر از افراد آموزش دیده را به عتبات عالیات اعزام کنیم و موکبی در این زمینه راه‌اندازی کردیم؛ برای ایام نیمه شعبان نیز ۱۲۰ نفر از افراد آموزش دیده در زمینه طب سنتی و اسلامی را به عراق اعزام می‌کنیم و با راه‌اندازی موکب به زائران خدمت خواهیم کرد.

وی یادآور شد: متأسفانه فضای آموزشی کافی در امامزاده وجود ندارد اما ظرفیت و خواست متقاضیان بسیار زیاد است؛ بنابراین برخی اقدامات و کلاس‌ها به‌صورت مجازی برگزار می‌شود که استقبال از این کلاس‌ها نیز مناسب است.

مدیر امامزاده صالح فرحزاد با بیان اینکه به افراد نیازمند شناسایی شده بسته‌های معیشتی اهدا می‌شود، افزود: در زمینه‌های خدمات دارویی و درمانی نیز خدمت‌رسانی ویژه‌ای را انجام داده‌ایم که شامل ویزیت رایگان پزشک عمومی، چشم پزشکی و سایر موضوعات درمانی است.

اسدالهی زاده با اشاره به رابطه مناسب و پیوند روزافزون مردم با امامزادگان، تصریح کرد: علی‌رغم تبلیغات سو و هجمه‌های دشمن رابطه امامزادگان و مردم ایران اسلامی هر روز عمیق‌تر و مستحکم‌تر می‌شود که نمود آن را می‌توان در ایام سال مشاهده کرد؛ بقاع متبرکه و تأثیرات معنوی آن باعث شده تا نگاه مردم به ویژه جوانان ما، نسبت به اعتقادات و باورهای دینی عمیق‌تر شود.

وی با اشاره به فضای جغرافیایی پیرامون امامزاده صالح فرحزاد، گفت: به سبب بافت سنتی محله فرحزاد و از طرفی بستر موجود برای اقدامات نامناسب همانند اعتیاد و پخش مواد مخدر، توانستیم با همکاری نیروی انتظامی و دستگاه‌های مسئول، منطقه را از لوث این دسته افراد پاک کنیم و در حال حاضر شرایط مطلوبی را شاهد هستیم.

مدیر امامزاده صالح فرحزاد درباره اینکه چه راهکاری لازم است تا امامزادگان به قطب‌های فرهنگی کشور تبدیل شوند تصریح کرد: تبدیل شدن به قطب فرهنگی مستلزم فراهم شدن زیرساخت‌هاست که در صورت فراهم شدن همه جوانب، یک امامزاده طی سه سال می‌تواند قطب فرهنگی شود.

اسدالهی زاده درباره اینکه امامزاده‌ها تا چه حد می‌توانند در مقابله با آسیب‌های اجتماعی مؤثر باشند، گفت: امامزاده‌ها و فضای معنوی آنها در مقابل آسیب‌های اجتماعی و جلوگیری از رشد آنها اثربخش هستند؛ برگزاری مراسم‌ها، سخنرانی‌ها و کلاس‌های آموزشی از آسیب‌های اجتماعی می‌کاهد و فردی که به اهل‌بیت عصمت و طهارت اتکا کند به سوی خطا سوق نمی‌یابد.


11805299
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است