فرهنگی‌هنری 17:17 - 17 بهمن 1401
برگزاری همزمان 44 اردوی جهادی سلامت در سراسر کشور، ساکنان مناطق محروم را دوباره دلگرم و امیدوار کرده است.

برپایی 44 اردوی جهادی سلامت در سراسر کشور به همت خادمان امام رضا (ع)

به گزارش خبرگزاری فارس برای خانواده‌های محروم و بی‌بضاعتی که در مناطق کم‌برخوردار حاشیه شهر مشهد، سلامتی‌شان را مدیون پزشکان و پرستاران جهادی هستند، اجرای مرحله دیگری از طرح «نذر شفا» همواره بسیار امیدوارکننده‌ای بوده اما این بار، شمیم روح‌افزای حضور خادمان حضرت خورشید نه‌فقط در مناطق محروم حاشیه شهر مشهد بلکه در سراسر کشور پیچیده و به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، ۴۴ گروه جهادی در حوزه سلامت و درمان از مناطق زلزله‌زده خوی گرفته تا روستاهای محروم توابع چناران و از کوی مدرس در حاشیه شهر اهواز تا میرجاوه سیستان و بلوچستان، لبخند رضایت را بر لبان نیازمندان نشانده‌اند.

جعفر رئیسیان‌زاده، معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی درباره جزئیات اجرای این طرح می‌گوید: دی‌ماه امسال بود که برای شناسایی، توانمندسازی و شبکه‌سازی گروه‌های جهادی سراسر کشور، یک دوره تربیتی در مشهد برگزار کردیم. در آن همایش که با حضور ۱۵۰ گروه جهادی از ۳۱ استان کشور برگزار شد، برنامه‌ریزی شد تا به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب، یک طرح ویژه با محوریت طرح نذر شفا اجرا کنیم زیرا این طرح تا پیش از این هم در چهارده دوره در مشهدالرضا (ع) و مناطق محروم استان خراسان رضوی برگزار شده بود و بازخورد بسیار مثبتی از آن در دست داشتیم. بر همین اساس، جمع‌بندی اولیه این شد که گروه‌های جهادی در گام اول، دوره‌های شناسایی نیازهای مناطق محروم در هر استان را برگزار کنند ولذا از همان زمان، این موضوع در دستور کار قرار گرفت تا ۴۴ نقطه در نهایت در سراسر کشور مشخص شود.

وی ادامه می‌دهد: پس از این، مقرر شد تا در قالب یک دوره غربالگری جهادی، نیازهای درمانی اهالی هر منطقه با دقت و به تفکیک احصا شود تا با مشارکت پزشکانی که به‌صورت جهادی آماده ارائه خدمات هستند، بتوان خدمات درمانی را به‌صورت هدفمند ارائه کرد. به‌موازات اجرای این پیش‌نیازها، در حوزه تأمین دارو هم برنامه‌ریزی‌هایی انجام شد تا هم گروه درمان به مناطق اعزام شود و هم داروی موردنیاز ویزیت‌ها آماده باشد.

۵۰۰ پزشک جهادی پای‌کار خدمت به ۴۴ منطقه محروم کشور

نذر شفا از ابتدا قرار بود طرحی در خدمت سلامت مردم باشد تا کسانی که به دلایل مالی، توان مراجعه به پزشک را ندارند و یا حتی پس از ویزیت، نمی‌تواند داروی موردنیازش را تهیه کنند، تحت پوشش این طرح قرار بگیرند. اکنون پس از ۱۴ دوره، نذر شفا به حدی از بلوغ رسیده که می‌تواند پا را از جغرافیای خراسان رضوی فراتر بگذارد و برای خدمت‌رسانی در ۴۴ شهر و روستای سراسر کشور، بیش از ۵۰۰ پزشک، پرستار و خادمیار حوزه سلامت و درمان را پای‌کار بیاورد.

معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی با اشاره به این موضوع می‌گوید: در قالب این طرح، روزانه چهار تا شش اردو در سطح کشور برگزار می‌شود که بعضی از آن‌ها یک‌روزه و بعضی سه‌روزه هستند. خدمات متنوعی هم از قبیل دندان‌پزشکی، زنان و زایمان، داخلی، گوارش و حتی چشم‌پزشکی ارائه می‌شود و بیش از ۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای تأمین هزینه‌های موردنیاز درمان مردم در این طرح تأمین شده است. البته این رقم، آورده‌ای است که آستان قدس رضوی با مشارکت خادمیاران پای‌کار آورده و این در حالی است که پزشکان جهادی و خادمیاران سلامت هم هزینه‌ای بابت حق ویزیت دریافت نمی‌کنند.

بدون شک نذر شفا شاید به‌ظاهر فقط یک طرح تخصصی درمانی با پشتیبانی کامل دارو و امکانات باشد اما ویزیت تخصصی و داروهای رایگان، تنها دستاورد این خدمت صادقانه نیست و شاید حتی فراتر از توفیقات مادی، بتوان برکت ارتباط معنوی پزشکان با بیماران نیازمند را مصداق عینی و عملی شمیم پرمهر کرامت رضوی دانست.

پایان پیام/


11806970
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون امروز فیلم‌های متفاوتی مانند «نیاز»، «دیپورت» و «شلیکی از میان دیوار» را راهی آنتن شبکه‌های سیما می‌کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ گفت: در برنامه‌ریزی‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، توجه به ایرانی‌گری ضروری است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ویژه برنامه «و خدایی که در این نزدیکی است» رادیو جوان برای شب‌های قدر به مدت پنج شب از حرم مطهر رضوی با حضور کارشناسان مذهبی و مداحان پخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پیامبر اکرم (ص) در روایتی به بندگانی اشاره می‌کنند که از رحمت الهی دور می‌شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یکی از سوالات و شبهاتی که ممکن است برای خیلی از افراد به وجود آید این است که آیا واقعاً اسلام دین آسانی است؟ که در این مطلب قصد داریم به آن اشاره کنیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی با جمعی از شاعران و نویسندگان کشور دیدار کرد و توجه به اعتلای فرهنگ غنی ایران را در زمره رئوس برنامه‌های تحولی صداوسیما برشمرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» هشتمین روز از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با بالاترین حجم از استقبال مردم نسبت به روز‌های گذشته مواجه بود و فعالیت بخش بین‌الملل نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به اتمام رسید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام یعقوبی گیلانی گفت: حضرت محمّد مصطفی (ص) الگو و شاخصه‌ی اصلی انسان قرآنی است که همه زندگی ایشان را قرآن کریم فرا گرفته است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» ستاد خدمات سفر در سه اطلاعیه اسامی استان‌های دارای آمادگی برای میزبانی از مسافران نوروزی در موج دوم سفر‌های نوروزی را اعلام کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از حضور ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر طی نوروز ۱۴۰۳ در بقاع متبرکه خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است