استانی 19:33 - 29 دی 1400
استاندار فارس:
ایسنا/فارس استاندار فارس استانداری در راستای رفع تمام موانع در مسیر کار خیرین در کنار آنها خواهد بود و دستورات لازم برای رفع موانع را خواهد داد.

رفع موانع کار خیرین یک باید است

محمدهادی ایمانیه چهارشنبه ۲۹ دی در حاشیه بازدید از مجتمع ورزشی خیرساز ماهان شیراز، ساخت این مجتمع در یکی از نیازمندترین مناطق این کلانشهر را نشانه دقت و تصمیم درست خیر و مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز عنوان کرد.

او ساخت این مجتمع توسط یک خیر نیکوکار را نشانه وجود پتانسیل‌های لازم در شهر دانست و افزود: با توجه به نیاز مناطق ۱۱ گانه شیراز به چنین اماکن ورزشی و فرهنگی و وجود خیرین نیکوکار و دلسوزی مانند حاج حسین جوکار به زودی جلسه‌ای با شهردار، شورای شهر، مدیرکل ورزش و جوانان استان و با حضور خیرین برگزار خواهیم کرد تا پس از بررسی‌های لازم، بتوانیم در ۱۱ منطقه شهر شیراز ورزشگاهی با امکانات مکفی برای آقایان و بانوان داشته باشیم.

استاندار فارس ادامه داد: امیدواریم شهرداری بتواند زمین لازم را در اختیار خیرین بگذارد و با نظارت و هماهنگی ورزش و جوانان شاهد اجرایی شدن آن باشیم.

ایمانیه در رابطه با خدمات فرهنگی ارائه شده توسط مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز نیز به این نکته اشاره کرد که ساخت چنین اماکن ورزشی و فرهنگی در کنار ساخت مراکز ترک اعتیاد که توسط مجمع خیرین انجام گرفته است، نشانه توجه مجمع در مبارزه با اعتیاد و درمان معتادین است که از جمله اقدامات ضروری فرهنگی است که در مجمع خیرین در حال انجام است.

او در خصوص همکاری مطلوب صدا و سیما با مجامع خیرین در حوزه سلامت هم گفت: اخیرا شبکه مجامع خیرین راه‌اندازی شده که صدا و سیما از همکاران بسیار خوب توسعه این فرهنگ بوده است.

استاندار فارس در خصوص لزوم همکاری بیشتر صدا و سیما در ارائه خدمات خیرین همه عرصه‌ها در سطح شهر هم گفت: ضروری است اقدامات خیرین همه عرصه‌ها در سطح شهر و استان نمود بیشتری داشته باشد، چرا که اظهار کار خیر باعث تشویق و ایجاد انگیزه برای دیگر خیرین شهر و استان خواهد بود.

ایمانیه با بیان اینکه همه مردم فارس از خیرین هستند، به لزوم رفع موانع موجود در ارائه خدمات خیرین هم اشاره و اضافه کرد: به خیرین اطمینان می‌دهیم در صورتی که هماهنگی‌های اولیه با سازمان‌ها یا نهادهای استان را انجام دهند؛ هرگونه مانع تراشی برای آن ها از سوی هر سازمان یا نهادی را پیگیری کنیم.

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز نیز در این جلسه با ابراز تاسف از این که همچنان پس از گذر ۴۲ ساله از انقلاب کلمات محرومیت، حاشیه نشینی و نقاط کم‌برخوردار را در جملات مسئولین می‌شنویم؛ ابراز امیدواری کرد که با همت خیرین در کنار دولت بتوانیم کمبودهای محلات محروم را رفع کنیم.

سید عبدالرضا دستغیب، با اشاره به نگاه فرهنگی و سیاست‌های مجمع خیرین در خصوص رفع محرومیت در مناطق کم برخوردار، افزود: همانطور که در سطح شهر ‌امکانات آموزشی، فرهنگی، ورزشی و تفریحی ضروری است؛ مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار نیز به این امکانات نیازمندند، چرا که توسعه و توجه به این مناطق قطعا تغییرات اساسی در شهر ایجاد خواهد کرد.

دستغیب بر اثرگذاری و نقش رسانه‌ها در راستای‌ سیاست‌های مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز هم تأکید کرد و به تشکیل کمیسیون حاشیه نشینی و محلات کم برخوردار وآسیب پذیر در این دوره از شورای شهر شیراز اشاره و آن را نشانه توجه و دغدغه شهرداری و شورای شهر به مشکلات این مناطق دانست و بر همراهی مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز با این مجموعه تأکید کرد. 

مدیرعامل خیرین شهرسازی و فرهنگ‌ساز فارس همچنین از سراهای فرهنگ مهربانی به عنوان مکانی که مردم می‌توانند وسایل نو و مازاد خود را برای استفاده نیازمندان اهدا کنند، نام برد و از مردم خیرخواه شیراز خواست با توجه به سرمای هوا، وسایل گرمایشی مازاد خود را در اختیار نیازمندان قرار دهند.

انتهای پیام


11417964
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است