بازار 12:45 - 24 دی 1401

تولید زغال، یک شغل پر درآمد و پر سود

چکیده : کوره تولید زغال صنعتی با شرایط دمایی قابل کنترل، در بازه زمانی کمتر و بدون نیاز به استفاده از تکنسین مجرب و آموزش دیده باعث افزایش بازدهی تولید زغال خواهد شد.

 

در گذشته از روش‌های سنتی برای تولید زغال استفاده می‌شد در حالی که امروزه با ورود تکنولوژی در حوزه صنعت زغال شاهد آن هستیم که تولید زغال به یکی از پرطرفدارترین مشاغل صنعتی تبدیل شده است. مزایای بسیاری که پخت زغال به روش صنعتی ایجاد کرده است، مشوق بسیاری از افراد در سرمایه‌گذاری در ساخت زغال توسط کوره زغال بوده است. 

مزایای دستگاه‌های زغال‌ساز صنعتی 

کوره تولید زغال صنعتی با شرایط دمایی قابل کنترل، در بازه زمانی کمتر و بدون نیاز به استفاده از تکنسین مجرب و آموزش دیده باعث افزایش بازدهی تولید زغال خواهد شد. از جنبه اقتصادی نیز سوددهی کوره صنعتی زغال در تولید زغال دارای جذابیت زیادی است زیرا نه تنها در ایران مشتریان زیادی دارد بلکه امکان صادرات آن به کشورهای همسایه نیز وجود دارد. 

زغال دارای کاربردهای فراوانی در صنعت می‌باشد، برای مثال در صنایع مختلف برای انجام فعالیت‌های مکانیکی یا الکتریکی نیاز روزافزونی به زغال به ویژه زغال قالبی یا فشرده وجود دارد. زیرا این زغال‌ها بسیار یکنواخت، با حرارت بالا و بدون بو می‌سوزند و در تامین انرژی لازم برای فعالیت‌های صنعتی بسیار مقرون به صرفه هستند. همچنین در فعالیت‌هایی مانند روان‌کاری، فزر کاری یا به عنوان رسانای الکتریکی نیز به کار می‌روند.

انواع دستگاه زغال ساز

در اینجا با انواع دستگاه زغال ساز و کوره زغال صنعتی آن‌ها آشنا می‌شویم:

1.    کوره زغال چندمنظوره

یکی از بهترین گزینه‌ها از میان کوره‌های صنعتی، کوره زغال چند منظوره است زیرا انواع چوب خام وروی را می‌توان در آن استفاده کرد. بنابراین با این کوره انواع زغال از جمله زغال لیمو، زغال فشرده، زغال کبابی و ... تولید می‌شود. کوره زغال چندمنظوره دارای چندین جداره است که هر کدام از جداره ها نقش خاصی در فرآیند تولید زغال به عهده دارند. با استفاده از زغال چندمنظوره می توان از انواع چوب مرکبات نیز زغال تولید کرد. خرید کوره چندمنظوره این امکان را به شما می‌دهد که با خرید یک دستگاه بتوانید زغال‌های متنوعی از نظر نوع، ظاهر و در اندازه‌های مختلف همراه با بهترین کیفیت ممکن را به مشتریان خود عرضه کنید. 

2.    کوره زغال تک منظوره

در مقابل کوره زغال چندمنظوره که می‌توانیم با آن انواع مختلف زغال را تولید کنیم، با استفاده از کوره زغال تک منظوره تنها می‌توان یک نوع زغال تولید کرد. در واقع این کوره برای تولید زغال کبابی مناسب‌تر است به این معنی که خروجی آن زغال کبابی با کیفیت است اما اگر برای تولید زغال قلیان به کار برده شود، کیفیت مطلوبی نخواهد داشت. پایین بودن کیفیت زغال قلیان در آن به این علت است که در طول فرآیند تولید زغال بر روی آن ترک‌هایی ایجاد کرده و بافت آن را از حالت صاف و یکدست خارج می‌کند.

3.    کوره زغال همرفتی

کوره‌های همرفتی از نظر ساختاری شبیه کوره‌های چندمنظوره هستند که هم زغال قلیان و هم زغال کبابی را با استفاده از آن‌ها می‌توان تولید کرد. مزیت استفاده از چنین کوره‌هایی در مصرف کمتر سوخت و انرژی است که باعث شده است کاربرد آن‌ها بسیار مقرون به صرفه باشد. اما مصرف کمتر سوخت باعث کاهش راندمان در آن‌ها نشده است زیرا سرعت بالایی در پیشرفت فرآیند تولید زغال دارند. زیرا زغال‌های تولیدی به این روش زودتر سرد می‌شوند و با گذشت زمان اندکی می‌توان آن‌ها را از کوره خارج کرد. به این معنی که به سرعت پس از اتمام فرآیند اول فرآیند بعدی را می‌توان آغاز کرد. با این کار سرعت کلی تولید زغال بالا رفته و زمانی که نیاز به تولید حجم زیادی زغال وجود دارد، این کوره می‌تواند پاسخگوی چنین نیازی باشد.

4.    کوره زغال فشرده

کوره زغال‌ فشرده که به آن کوره کومپیند هم گفته می‌شود که برای تولید زغال فشرده کاربرد دارد، به دلیل کیفیت بالای زغال خروجی بسیار مورد توجه افراد علاقه‌مند به سرمایه گذاری در کوره خط تولید زغال است. کیفیت بالای زغال تولیدی باعث می‌شود که زغال ماندگاری بالایی داشته باشد و زمانی که در انبار نگهداری می‌شود حتی اگر مدت زمان زیادی از تولید آن گذشته باشد نیز همچنان با کیفیت باقی می‌ماند. از نظر شکل ظاهری هم دستگاه زغال‌ساز کومپیند می تواند زغال را در هر شکل و اندازه ای که شما می‌خواهید با تنوعی بالا بر مبنای نوع کاربرد آن تولید کند. یکی دیگر از مزایای این کوره این است که از ضایعات و باقیمانده چوب، خاک اره و پوست گردو نیز برای تولید زغال می‌توان استفاده کرد. به همین دلیل هزینه مواد خام موردنیاز برای فرآیند تولید زغال زیاد نیست.

5.    کوره زغال جی پلاس

این کوره زغال یکی از به روزترین کوره‌های زغال از نظر تکنولوژی ساخت است. در کوره جی پلاس مشعلی که برای گرمایش کوره به کار می‌رود برخلاف انواع دیگر کوره‌ها در قسمت بالایی کوره تعبیه شده است. بالا قرار داشتن مشعل باعث می‌شود انتقال حرارت به شیوه موثرتری از میان زغال‌ها عبور داده شود و زغال‌ها با کیفیت بهتری تولید شوند. از بسیاری جنبه‌های دیگر مانند جنس مواد به کار رفته در کوره نیز این مدل یکی از بهترین‌ها به شمار می‌رود و دارای دوام قابل توجهی است.

شما می‌توانید از طریق سایت کوره سازان پاسارگاد یا با شماره 09127541204 تماس بگیرید و خرید انواع کوره و دستگاه تولید زغال را انجام دهید.


11786117
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است