بازار 14:01 - 15 آبان 1401

تپش قلب خود را همراه دکتر ضربان درمان کنید.

اگر بدون دلیل خاصی قلب شما تیر بکشد، ممکن است نشانه خوبی نباشد. درد قفسه سینه ترسناک است و می تواند شدید باشد اما موارد زیادی وجود دارد که می تواند باعث حمله قلبی شود و برخی از این موارد ربطی به قلب ندارند. در ادامه مقاله ی دکتر ضربان به علل تیر کشیدن قلب می پردازیم.

دلایل تیر کشیدن قلب

تیر کشیدن قلب همیشه آنطور که فکر می کنید بد نیست. یک مطالعه در سال گذشته نشان داد که کمتر از 6 درصد از افرادی که برای درد قفسه سینه به اورژانس مراجعه می کنند، مشکل جدی دارند. البته این بدان معنا نیست که شما باید درد قفسه سینه را نادیده بگیرید. این درد می تواند نشانه یک مشکل جدی باشد. برخی از علل شایع حمله قلبی عبارتند از:

  • آمبولی ریوی: درد قفسه سینه می تواند ناشی از آمبولی ریه باشد. آمبولی ریه وضعیتی است که در آن یک لخته خون در ریه ها قرار می گیرد. علاوه بر درد، علائم دیگر آمبولی ریه شامل تنگی نفس، رنگ پریدگی، تپش قلب و سرفه است.

  • مشکلات گوارشی:‌ رفلاکس اسید یا بیماری ریفلاکس گوارشی (GERD) می تواند باعث احساس سوزش در گلو یا قفسه سینه یا سوزش سر دل شود. اما گاهی اوقات رفلاکس اسید معده می تواند باعث تپش قلب شود. التهاب لوله ای که گلو را به معده متصل می کند نیز می تواند باعث این درد شود. در این حالت، درد بعد از خوردن غذا، ورزش یا دراز کشیدن بیشتر است. همچنین ممکن است در بلعیدن مشکل داشته باشید.

  • مشکلات عضلانی استخوانی: اگر به تازگی یک جعبه سنگین بلند کرده اید یا در باشگاه به شدت ورزش کرده اید، ممکن است التهاب کوستوکوندریت یا التهاب غضروف اطراف جناغ و درد شدید غیر مرتبط با قلب داشته باشید.

  • حمله قلبی: درد شایع حمله قلبی شبیه درد بیماری عروق کرونر قلب است و ممکن است شامل سنگینی، سفتی یا فشار باشد. اما برخی از افراد، به ویژه زنان و افراد مبتلا به دیابت، علائم غیرعادی را تجربه می کنند. معمولاً سکته قلبی همراه با درد علائم دیگری مانند تنگی نفس، عرق سرد، حالت تهوع و سرگیجه را ایجاد می کند.

 

 

چه زمانی درد قفسه سینه یک شرایط اورژانس محسوب میشود؟

متأسفانه تشخیص علت درد قفسه سینه به تنهایی دشوار است. پس چگونه می دانید که فوری است؟ اگر جوان و سالم هستید و دردتان در عرض چند دقیقه از بین می رود، احتمالاً اورژانسی نیست، به خصوص اگر علائم دیگری نداشته باشید.

 

اگر وضعیت شما پایدار است و به دلیل درد قفسه سینه خود را نمی‌چنگید، می‌توانید به پزشک عمومی مراجعه کنید. همه دردها نیاز به مراجعه سریع به اورژانس ندارند. اما اگر علائم دیگری مانند تنگی نفس، تعریق زیاد یا حالت تهوع و مشکلات جدی ریوی و قلبی دارید، با اورژانس تماس بگیرید.

همچنین در صورت داشتن یک عامل خطر برای بیماری قلبی از جمله فشار خون بالا، کلسترول بالا یا دیابت و یا اگر سابقه خانوادگی بیماری قلبی دارید، باید مراقب باشید و فوراً به پزشک مراجعه کنید. در این شرایط ما به شما دکتر ضربان را معرفی می کنیم برای درمان قطعی و سریع.










11729999
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» جملات ماندگار از رحمان شاهسواری کینگ نویسنده

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است