ورزشی 11:52 - 19 بهمن 1401
رئیس فدراسیون کبدی گفت: این را حق ایران می‌دانم که ریاست کبدی آسیا یا جهان را برعهده داشته باشد.

اورسجی: حق ایران است که ریاست کبدی آسیا یا جهان را برعهده داشته باشد/ این رشته رشد زیادی داشته است

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، عباس اورسجی رئیس فدراسیون کبدی کشورمان در نشست خبری دومین دوره مسابقات کبدی قهرمانی جوانان جهان و مجمع انتخاباتی فدراسیون کبدی آسیا امروز از ساعت 10:30 در محل فدراسیون برگزار شد.

اورسجی در ابتدا اظهار داشت: ضمن گلایه‌هایی که به‌ حق از من داشتید، این فرصت فراهم شده که خدمت شما باشم و قول می‌دهم که به همه تماس‌های رسانه‌ها پاسخ بدهم تا این شکاف بین فدراسیون و رسانه‌ها برطرف شود. نقدهای منطقی و به‌جا را می‌پذیرم؛ سیستم ورزش چون نتایج ملموسی دارد، زودتر مشخص می‌شود و به نقد و خبر می‌رسد.

وی در ادامه بیان داشت: علی‌رغم این که کبدی در ایران ۲۰ ساله هم نشده، واقعاً رشد چشم‌گیری در ایران و جهان داشته. حداقل ۲۸ استان مادام در مسابقات داخلی داشته‌ایم و ۲ رویداد بسیار مهم پیش‌رو داریم؛ قهرمانی جوانان جهان و انتخابات. خارجی‌ها پرسیدند چرا میزبانی بزرگ‌سالان را نمی‌گیرید که من هدف دارم نسبت به خیلی از کشورها روی پایه‌ها کار کنیم و برگزاری مسابقات را بین‌المللی داشته باشیم. کشورها باید روی سطوح پایه کار کنند و فنی غنی بشوند؛ قدرت نباید در اختیار ۴ کشور باشد.

اورسجی پیرامون میزبانی این رقابت‌ها عنوان داشت: می‌خواهیم میزبانی اولین دوره قهرمانی جوانان جهان بانوان را هم در سال آتی داشته باشیم و با اندونزی در ارتباط هستیم. می‌خواهیم مدیریت رویدادهای بین‌المللی را هم به رخ جهانیان بکشیم. بحث بعدی را هم هنوز در ورزش کشورمان رخ نداده که افتخار منِ اورسجی نیست؛ برای ورزش کشور ماست. فکر می‌کنم برای اولین‌بار انتخابات کنفدراسیون یک رشته ورزشی در ایران رخ می‌دهد و حاصل یک روز و ۲ روز کار کردن نیست. از زحمات مقصودلو متشکرم چون تلاش زیادی برای احیای کبدی در ایران کرده. از دیرباز ارتباط خوبی با کشورها داشتیم و دوره‌های زیادی برگزار کردیم. از یک دیپلماسی عاطفی هم بهره گرفتیم و این منجر شد خیلی‌ها به ایران بیایند. رویدادهایی که میزبانی کردیم هم نشان داد که ظرفیت بالایی داریم. 

وی افزود: بعد از رایزنی‌هایی که داشتیم و نتایجی که گرفتیم، نگاه و توجه بیش‌تری را برای ایران به‌عنوان یک پایگاه به‌وجود آوردیم. از اولین دوره بازی‌های آسیایی تا ۲۰۱۸ جاکارتا، از چهارم تا قهرمان شدیم که نشان از نتایج صعودی و مسیر خوبی دارد. ۲ اتفاق خیلی خوب پیش روی کبدی ماست؛ وقتی یک رشته ورزشی رئیسش از آن کشور باشد، کارهای بزرگی رخ می‌دهد. می‌خواهم مصوبه‌ای پس از انتخاب شدن در کنفدراسیون بگیرم تا مقر کنفدراسیون را در ایران داشته باشیم. با سجادی هم صحبت کرده‌ام و قول گرفتم مقر کنفدراسیون را در ایران داشته باشیم. روسا و دبیران فدراسیون ۲۶ تا ۲۷ کشور وارد ایران می‌شوند و این برای اولین بار است. همه کشورهای عضو برای حضور در ایران اعلام آمادگی کرده‌اند. به حضور ۱۶ تیم در مسابقات قهرمانی جوانان جهان علاقه‌مند بودیم ولی برخی کشورها جابه‌جا شده‌اند و مشکلات مالی وجود داشته که تلاش می‌کنیم جدول به‌هم نریزد.

رئیس فدراسیون کبدی اشاره به میزبانی آذربایجان غربی گفت: استاندار آذربایجان غربی نگاه ورزشی دارد. ۳ یا ۴ استان میزبان احتمالی داشتیم اما این استاندار انگیزه بالایی نشان داد که من قانع شدم. میزبانی آذربایجان غربی روی بحث هزینه‌ها به ما کمک شده و بحث تغذیه و اسکان بار سنگینی را از دوش ما برداشت.

وی در خصوص انتخابات فدراسیون آسیا و حضور خود در این انتخابات عنوان کرد: کاندید ریاست فدراسیون جهانی بودم و فکر می‌کردیم کار تمام شده است اما تقریبا ۴۵ روز مانده به مجمع، نشستی در آذربایجان داشتیم که رئیس جهانی و چند تن دیگر موضوع را تغییر دادند. دبیرکل آسیا به من گفت این کاندید هندی عضو OCA است و جایگاه خوبی دارد و در انتخابات شرکت نکن. بنابراین به ایران آمدم و با صالحی‌امیری مشورت کردم که او گفت با ما هم مکاتبه کرده‌اند، نظر او بر این بود که آسیا برای کبدی از جهانی هم مهم‌تر است و این را مشروط کنیم که در کنفدراسیون آسیا ما را کمک کنند. این را حق ایران می‌دانم که یکی از این ۲ پست به ما برسد. پیشنهاد دبیرکلی فدراسیون جهانی از سوی رئیس جدید به من داده شد اما من گفتم باید در آسیا به ما کمک کنید. همان‌جا به من رای دادند که من سرپرست آسیا باشم و من درخواست میزبانی را هم دادم که با مدت زمان زیادی پاسخ دادند. بهترین فرصت دیدم که در کنار مسابقات جهانی، انتخابات آسیایی را هم برگزار کنیم.

اورسجی در ادامه تصریح کرد: خود هند هرگز نمی‌خواهد قدرت را از دست بدهد؛ زمزمه‌های ورود هند وجود داشت که با حرف رئیس جهانی ورود نکردند و دغدغه اصلی ما برطرف شد. پاکستان هم طبق توافقی برای ابقای دبیرکل آسیا در دوره جدید، تایید شد که ورود نکنند و الان فقط بنگلادش پافشاری در حضور کرده که بعید می‌دانم رقیب اصلی ما باشند. روی کاغذ بعید است بیش از ۳ یا ۴ رای داشته باشند ولی به ریسکش نمی‌ارزد؛ می‌خواهم انصرافش را بگیرم تا او نیاید. هندی‌ها و کشورهای آن منطقه لابی و نفوذ زیادی روی بنگلادش دارند و این ریسک است.

رئیس فدراسیون کبدی در خصوص اینکه اگر به عنوان رئیس کنفدراسیون کبدی آسیا انتخاب شود در فدراسیون کبدی می‌ماند یا خیر گفت: اگر رئیس آسیایی بشوم، قطعا این ۳ سال باقی‌مانده را در فدراسیون ایران هستم چون هنوز پایه کار به آن قدرت لازم نرسیده. پی‌گیر زمین مقر آسیایی در تهران هم هستم و اهدافی داریم که کمربند فدراسیون ایران را هم محکم کنیم. به دنبال تفویض اختیار، امورات‌مان را بدون ورود کردن پیش ببریم. مدبر اگر دنبال برگزاری مسابقات باشد که مدیر ورزشی نیست؛ باید به فکر توسعه ورزش‌اش باشد. باید برون‌سپاری کنیم و به سمت کارهای بزرگ پیش برویم. مقر به ایران بیاید، در بحث تحریم‌ها ممکن است برای مبادلات ارزی به مشکلاتی بخوریم که باید پی‌گیری کنیم تا از مقامات بالاتر موانع رفع شود. اگر نشد، شاید مجبور به حساب ارزی در کشور دیگر شویم.

اورسجی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فارس درباره اینکه همراه اول در همه رشته‌ها اسپانسری می‌کند وضعیت برای شما به چه شکل است اظهار کرد: همراه اول هیچ‌وقت همراه ما نبوده و نمی‌دانم چه مسیری را باید طی کنیم که به همکاری برای اسپانسرینگ رویداد ارومیه برسیم. امیدوارم موفق بشویم تا این شرکت را قانع کنیم ولی چند شرکت هستند که داریم به توافق نهایی برای حمایت مالی می‌رسیم‌. یکی، ۲ شرکت قطعی شده و حتما بی‌اسپانسر نیستیم. پی‌گیر بحث پخش تلویزیونی هم هستیم و قول‌هایی داده شده، من می‌خواستم فینال مسابقات از شبکه ۳ پخش شود چون این شبکه اهمیت زیادی برای اسپانسرها دارد. هندوستان این دوره با قدرت تمام می‌آید چون بازیکنانش برای  لیگ حرفه‌ای‌شان هستند. رقابت جذابی داریم و دنبال کسب این که چه مقامی بیاوریم، نیستیم.

وی در پایان در خصوص تیم های حاصر در مسابقات گفت: تا الان حضور هند، پاکستان، تایپه، تایلند، مالزی، سری‌لانکا، کنیا، اوگاندا، بنگلادش، نپال، عراق، ترکیه، گرجستان، ترکمنستان، صربستان و مولداوی قطعی شده و کره در لیست نیست. ما قطعاً در فینال هستیم و تکرار قهرمانی با وجود هندی‌ها سخت است. ۲ ستاره پروکبدی در تیم هند هستند و شاید از تیم بزرگ‌سالان هم قوی‌تر باشند. تایم اردویی ما هم کم بوده و هندی‌ها فرصت بهتری داشتند. تاکنون بین ۶ تا ۷ میلیارد هزینه برآورد شده و هم کمیته و هم وزارت قول کمک داده‌اند.

پایان پیام/

پایان پیام/

 

11808753
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر تیم فوتبال سپاهان اصفهان گفت: در صورت تکرار اتفاقات مشابه بازی قبل مقابل تراکتور، تیم را از زمین بیرون می‌کشیم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم فوتبال پرسپولیس، تمرین پنج‌شنبه را در ورزشگاه شهید کاظمی با حضور هواداران برگزار کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» در پایان رقابت‌های بوکس جاده ابریشم باکو، ملی پوشان ایران به دو مدال نقره و دو برنز دست یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه استقلال که به دلیل دادن ضمانت به سانتاکلارای پرتغال پنجره نقل‌وانتقالاتی خود را بسته می‌بیند، خطری از این بابت احساس نمی‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته فوق سنگین وزنه‌برداری ایران گفت: مطمئن هستم اگر با آمادگی کامل و روحیه خوب راهی المپیک شوم، اتفاق‌های خوبی را رقم خواهم زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مریم طوسی دونده کشورمان در جریان برگزاری مسابقات دوومیدانی جایزه بزرگ آفریقای جنوبی در ماده ۲۰۰ متر نایب قهرمان شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» میرزایی بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران که به دلیل مصدومیت از ابتدای فصل بازی‌های را از دست داده بود بعد از بهبود هم نمی‌تواند برای استقلال بازی کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» داور مشهور مسابقه قویترین مردان ایران از پیشنهاد رشوه در دوران برگزاری این مسابقات خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است