بازار 12:56 - 08 بهمن 1401

تحلیل تکنیکال و فاندامنتال چیست؟

معمولا افراد زمانی که با بازار مالی آشنا می شوند همیشه این سوال را دارند که تحلیل تکنیکال بهتر است و یا تحلیل فاندامنتال. ما در این بخش قرار است که یک دیدگاه کلی به شما در مورد تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال بدهیم. اما به این موضوع توجه داشته باشید به هر میزان که تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال مهم است؛ به همان اندازه مدیریت سرمایه و مدیریت ریسک نیز مهم است. اگر شما به این موضوع توجه کافی نداشته باشید ممکن است که نتایج مناسبی از بازار مالی کسب نکنید.

به نقل از سایت ارز دیجیتال VIP،  اگر شما به دنبال موفقیت در بازار مالی می باشید باید از تحلیل تکنیکال، تحلیل فاندامنتال به صورت همزمان استفاده کنید.  ما در تحلیل تکنیکال به واسطه دو عامل زمان و قیمت به بررسی بازار می پردازیم. ما در تحلیل تکنیکال اعتقاد داریم که گذشته در آینده تکرار می‌شود. البته تحلیل تکنیکال به همین موضوع خلاصه نمی‌شود و بخش ها و پارامتر های متفاوتی دارد که در بخش‌های بعدی به آن اشاره خواهیم کرد. در تحلیل تکنیکال سبک های متفاوتی وجود دارد که بهترین و معتبر ترین سبک آن پرایس اکشن می باشد. 

تحلیل فاندامنتال نیز بسیار گسترده می باشد. به این راحتی نمی توان با یک و یا دو کلاس آن را فرا گرفت، چرا که ما در تحلیل فاندامنتال باید مبانی اقتصاد کلان را بدانیم.  از طرفی باید با مفاهیم پول و سیاست نیز آشنایی داشته باشیم.  به این نکته توجه داشته باشیم که اخبار به صورت روزانه ممکن است متغیر های اصلی ما را تغییر دهند.  درک درستی از وضعیت ریسک در مارکت داشته باشیم چرا که اخبار همیشه به واسطه ریسک تعریف می‌شوند. از طرفی درک خود ریسک نیز، نیازمند موضوعات بسیار متفاوتی می‌باشد.

تحلیل تکنیکال چیست؟

اگر شما به تازگی با مارکت فارکس و یا ارز دیجیتال آشنا شده باشید. فکر می‌ کنید که تحلیل تکنیکال صرفاً یک و یا دو خط کشیدن بر روی چارت می باشد.  اما باید به شما بگویم که اشتباه فکر می کنی تحلیل تکنیکال بسیار تخصصی است. از طرفی تحلیل تکنیکال نیاز به این موضوع دارد که شما تمرین و تکرار زیادی داشته باشید.  اگر شما فکر می کنید که با تحلیل تکنیکال مسیر شما بسیار کوتاه می شود؛ باید به شما بگویم که اشتباه فکر می کنید،  شما با تحلیل فاندامنتال ممکن است زودتر به نتیجه برسید.  

چرا که شما با تعریف و یادگیری یک و یا دو متغیر اقتصادی می‌توانید آینده مارکت را به صورت کلی پیش بینی کنید.  در تحلیل تکنیکال سبک های بسیار متفاوتی وجود دارد از جمله مهمترین سبک های موجود می توان به الیوت،  پرایس اکشن، کار با اندیکاتورها اشاره کرد.  البته خود کار با اندیکاتور ها چندین بخش دارد اندیکاتورهای روندی و یا کار با  اندیکاتورهای  مبتنی بر حجم و... . خود پرایس اکشن نیز چندین سبک روش دارد، که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. به عنوان مثال پرایس اکشن کلاسیک، پرایس اکشن سبک البروکس، پرایس اکشن سبک RTM و... .

به این نکته توجه داشته باشید که شما نباید هیچ گاه خود را محدود به یک و یا دو سبک کلی کنید. بلکه شما در تحلیل تکنیکال می‌توانید، از چند سبک به صورت ترکیبی استفاده کنید. به عنوان مثال برخی از افراد اعتقاد دارند، ایچی موکو و پرایس اکشن یک ترکیب بسیار عالی برای سود گرفتن با روش تحلیل تکنیکال می‌باشد. بهتر است که در مورد هر یک از این موارد یک تحقیق کلی داشته باشید و یکی مورد را انتخاب کنید. برای یادگیری و بررسی اجمالی این موارد می‌توانید از بخش تحلیل و سرمایه گذاری سایت ارز دیجیتال VIP به صورت استفاده کنید.

تحلیل فاندامنتال چیست؟

اگر شما به دنبال آموزش تحلیل فاندامنتال می‌باشید، باید به شما بگوییم که شما قرار است تبدیل به یک اقتصاد دان خرده پا شوید. این موضوع می‌تواند برای شما بسیار جذاب باشد و از طرفی این موضوع می‌تواند برای پولساز هم باشد. منظور از پولسازی فقط در مارکت فارکس و یا ارز دیجیتال نیست. بلکه منظور ما پولسازی در زندگی شخصی به وسیله مدیریت منابع است. به عنوان مثال زمانی که شما درک درستی از تورم داشته باشید، می‌دانید که چه زمانی باید پول خود را به دارایی تبدیل کنید. و از طرفی زمانی که شناخت درستی از رکود داشته باشید، می‌دانید که چه زمانی دارایی خود را به پول نقد تبدیل کنید.

ما در تحلیل فاندامنتال به دنبال این می‌باشیم که همیشه بهترین و موثرترین اخبار را پیدا کنیم. البته زمان پیدا کردن اخبار نیز بسیار مهم است. به عنوان مثال زمانی که این خبر باعث بالا آمدن ارزش سهم و یا ارزان شدن آن شده باشد، برای ما اهمیتی نخواهد داشت. بلکه اینکه در زمان درست این اخبار شناسایی شوند برای ما بسیار مهم است. معمولا کسانی که تحلیل فاندامنتال انجام می‌دهند، سودهای بزرگی را به جیب می‌زنند. البته باید این افراد صبر کافی نیز داشته باشند.

اگر شما فردی صبور می‌باشید، بهترین مدل تحلیل برای شما فاندامنتال خواهد بود. از طرف دیگر اگر شما فردی می‌باشید، مشغله بسیار زیادی دارید، تحلیل فاندامنتال برای شما بسیار مفید خواهد بود. دلیل آن هم این است که شما در این روش یکبار یک ارزش ذاتی را تعیین می‌کنید. سپس برای آن دو الی سه متغییر تعریف می‌کنید و در وهله بعد نیز آن خریداری کرده و رها می‌کنید تا به هدف خود دست پیدا کند. در این مسیر اگر متغیرهای اقتصادی و یا قیمتی شما تغییر کرد. دارایی خود را بررسی می‌کنید و برای خرید و فروش آن تصمیم میگیرید.

بهترین سایت برای تحلیل تکنیکال

اگر قرار است که شما یک فرد تکنیکالیست حرفه‌ای شوید، در بازار جهانی و همچنین بازار ارز دیجیتال. مهمترین و تاثیر گذار ترین سایت برای شما سایت    Trading View خواهد بود. اما اگر قرار است که در بازار داخلی کار کنید، سایت رهاورد 365 و یا سایت نهایت نگر می‌توانند یک انتخاب خوب برای شما باشند. چرا که هرآنچه که نیاز داشته باشید را به سادگی خواهید توانست از این دو سایت به دست آورید. اگر شما به دنبال دیدن تحلیل‌های تکنیکال مختلف نیز می‌باشید، سایت ارز دیجیتال VIP می‌تواند یک گزینه جذاب برای شما باشد.

بهترین سایت تحلیل فاندامنتال چیست؟

برای تحلیل فاندامنتال نمی‌توان یک سایت ثابت را به عنوان بهترین سایت معرفی کرد. چرا که در هر بازاری شما باید به چندین سایت توجه داشته باشید. به عنوان مثال در اگر شما در بازار ارز دیجیتال فعال می‌باشید، بهترین سایت برای شما Coin telegraph و اما اگر شما در بازار ایران فعال می‌باشید بهترین سایت برای شما سایت کدال می باشد. برای بازار جهانی نیز سایت Forex Factory یک سایت معتبر برای به دست آوردن متغیرهای اقتصادی می‌باشد.

سخن پایانی

ما در این مقاله به صورت کلی به نقد و بررسی دو روش تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال پرداختیم. اگر شما به دنبال سود آوری خود می‌باشید، بهترین کار این است که از دو روش به صورت مکمل استفاده کنید. شما باید با تحلیل فاندامنتال یک دارایی را انتخاب کنید و با روش تحلیل تکنیکال آن را در بهترین نقطه خریداری کنید. معمولا تمامی تریدرهای بزرگ تاریخ از این دو روش به صورت همزمان استفاده می‌کردند.

در نهایت به مدیریت ریسک و مدیریت سرمایه توجه داشته باشید. چرا که بازار مالی معمولا از اصل عدم قطعیت پیروی می‌کند. اگر شما به دنبال یک آینده روشن و ثروت قابل توجه می‌باشید؛ باید به این دو قانون احترام بگذارید.


11797554
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است