فرهنگی‌هنری 16:10 - 06 خرداد 1402

رشد تولید آثار هنری در فرهنگ رضوی توسط هنرمندان کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود سالاری در آئین اختتامیه شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی گفت: بنده بسیار به شما که افتخار کار و فعالیت به نیت امام هشتم را داشتید غبطه می‌خورم.

سالاری معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور هنری با حضور در آئین اختتامیه شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی با بیان خاطره‌ای به کرامت امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: امام رضا (ع) فرمود: «هرجا اسم ما باشد حرم ما آنجاست» به این ترتیب میان شما که حرف از فرهنگ رضوی می‌زنید بخشی از حرم آقا امام رضا (ع) است. بنده بسیار به شما که افتخار کار و فعالیت به نیت امام هشتم را داشتید غبطه می‌خورم. به حقیقت نسبت به وجود شما احساس کوچکی در این سالن می‌کنم.

وی با اشاره به تجلیل از استاد لزیری گفت: قطعاً این هنرمند پیشکسوت تئاتر تبریز کاری کرده که به چشم امام رضا خوش آمده است. قدم برداشتن برای اهل بیت (ع) توفیقی است که ابتدا به لطف و اذن اهل بیت و بعد گام‌های بعد ی محقق می‌شود.

سالاری افزود: این توفیقات نصیب هرکسی نمی‌شود، یکی نصیبش ساختن فیلم عنکبوت مقدس شده که لعنت ابدی برای خود خریده و دیگری ساختن تئاتر برای امام رضا (ع) که بر شما تبریک می‌گویم و دست بوس شما هستم و از همه‌ی افرادی که این سفره را پهن کردند، تشکر می‌کنم.

وی در پایان از تمامی مسئولین و هنرمندانی که این جشنواره را برپا کردند تقدیر کرد و برایشان آرزوی توفیق برای خدمت به امام رئوف کرد.

گفتنی است، شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی به دبیری کوروش زارعی و به میزبانی تبریز از ۱ تا ۵ خرداد ماه ۱۴۰۲ با اجرای ۱۴ نمایش صحنه‌ای از ۹ استان کشور از جمله آذربایجان شرقی، مازندران، همدان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اردبیل، یزد، قزوین و استان تهران برگزار و عصر امروز طی مراسمی برگزیدگان خود را شناخت.


11901205
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شش فیلم داریوش مهرجویی با قاب‌هایی شبیه به زندگی از جنس فلسفه و شعر و عرفان در جشنواره فیلم مسکو به نمایش گذاشته می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نشست خبری و رونمایی از پوستر اولین دوره جایزه داستان و بازآفرینی در حوزه هنری برگزار و بخش‌های رقابتی، ترویجی و کارگاه‌های این دوره تشریح شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ گفت: انتقام سخت مردم ایران از رژیم صهیونسیتی باعث افتخار مردم پاکستان هم شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» افتخاری گفت: ما صدای لحظه‌ها هستیم و رادیو این توان را دارد که به روز و به لحظه صدای خود را به مخاطب برساند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نشست خبری عوامل برنامه تلویزیونی« به افق فلسطین » صبح امروزدر اداره کل سازمان صدا و سیما برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فرهاد قائمیان گفت: در تدارک برگزاری نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان در جهان اسلام هستیم و امیدوارم هنرمندان عزیزمان در این عرصه افتخارآفرین باشند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پوستر ویژه به هنرمندی حسن روح‌الامین به مناسبت انتشار سروده‌ای که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آستانه عملیات علیه اسرائیل خواندند منتشر شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» آیین تجلیل از دست اندرکاران ویژه برنامه‌های قرآنی کشور» به میزبانی فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» چهل‌وششمین جشنواره فیلم مسکو در حالی در پایتخت روسیه در حال برگزاری است که حضور نمایندگان کشور‌های عضو گروه بریکس، جلوه متفاوتی به این رویداد بخشیده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پس از آنکه ده‌ها نویسنده نامزد جوایز قلم آمریکا در اعتراض به جنگ غزه از شرکت در این مراسم انصراف دادند، این انجمن مراسم اهدای جوایز خود را لغو کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است