اجتماعی 17:22 - 04 مهر 1400
فرودگاه جزیره لاپالما در اسپانیا که روز گذشته (شنبه) به دلیل ریزش شدید خاکسترهای آتشفشانی تعطیل اعلام شده بود، امروز بازگشایی شد.

بازگشایی فرودگاه جزیره لاپالما در اسپانیا پس از فوران آتشفشان

به گزارش ایسنا، در پی بازگشایی فرودگاه جزیره لاپالما در اسپانیا که به دلیل ریزش شدید خاکسترهای آتشفشانی روز گذشته تعطیل اعلام شده بود، مقامات محلی به برخی از ساکنان این جزیره اجازه دادند تا به منازل خود بازگشته و وسایل خود را از خانه هایشان جمع آوری کنند و این در حالیست که آتشفشان همچنان در حال فوران بوده اما جریان گدازه ها کُند شده است.

گزارش ها حاکیست، تعطیلی فرودگاه منجر به ایجاد صف های طولانی در بندر جزیره لاپالما برای گرفتن کشتی به سمت خارج از این جزیره شده است.

این آتشفشان در جزیره لاپالما با جمعیتی حدود ۸۵ هزار نفر که بخشی از جزایر آتشفشانی قناری در شمال غرب آفریقا است، در ۱۹ سپتامبر سال جاری میلادی (۲۰۲۱) فوران کرده است‌.

بنابر گزارش ها، تخلیه فوری بیش از ۶۰۰۰ نفر از سکنه این جزیره از منازلشان به جلوگیری از تلفات ناشی از این حادثه کمک کرده است‌.

به گفته محققان، این فوران می تواند تا سه ماه آینده به طول بی انجامد.

بر اساس یک سیستم نظارتی اتحادیه اروپا، سه جریان مجزا از گدازه های آتش که به سمت پایین تپه ای در قسمت غرب این جزیره حرکت می کنند، ۴۶۱ ساختمان از جمله خانه ها را تخریب کرده و ۲۱۲ هکتار از اراضی حومه این جزیره را در برگرفته است.

به گزارش ایسنا به نقل از ایندیپندنت، این اولین باری است که آتشفشان در این جزیره بعد از سال ۱۹۷۱ فوران می کند.

انتهای پیام


11245751
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: امسال ۲۵ تقاطع به بهره‌برداری می‌رسد و هر ماه حداقل دو طرح عمرانی افتتاح خواهد شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان امداد و نجات اعلام کرد: تاکنون به بیش از ١٠ هزار نفر در جنوب کشور امدادرسانی شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فراجا طی اطلاعیه‌ای ضمن اعلام اینکه وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است، گفت: برخی شیطنت‌های رسانه‌ای بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فراجا طی اطلاعیه‌ای ضمن اعلام اینکه وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است، گفت: همچینن برخی شیطنت‌های رسانه‌ای بر اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح از شناسایی، تصویب و اجرایی شدن ۱۷۵۰ راهکار پیشگیری از جرایم مرتبط با تهدیدات فضای مجازی در نیرو‌های مسلح خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پسر جوان در درگیری خیابانی در مرکز تهران با ضربه چاقو به قتل رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۱ تهران با اشاره به بافت قدیمی این منطقه گفت: متأسفانه اکثر مراکز درمانی منطقه ۱۱ مشکل ایمنی دارند؛ اما ما تک به تک در حال رفع این مشکلات هستیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» هرمزی گفت: با کمک دولت قرارداد بیش از ۶۵ هزار تاکسی برقی منعقد شده که در هفته آینده برای هزار دستگاه فراخوان متقاضیان تاکسی انجام می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز اطلاع‌رسانی فراجا در اطلاعیه‌ای آورده است: وبگاه خبرگزاری پلیس مرجع رسمی اطلاع‌رسانی فراجا است؛ تولید محتوا با نام پلیس مورد تایید نیست.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» آزمون استخدامی سازمان تأمین‌اجتماعی برای جذب ۴۹۰۰ نیروی انسانی جدید در بخش‌های بیمه‌ای و درمانی این سازمان امروز برگزار شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است