بازار 10:12 - 05 مرداد 1401

پایه و اساس سئو چیست و در سال 2022 باید چه پارامترهایی را در نظر بگیریم؟

اصول پایه ای سئو چیست؟ آیا این اصول در سال 2022 تفاوت هایی با سال گذشته داشته اند؟ این دست سؤالات هر بار با تغییر سال، دوباره از سوی سئوکاران مطرح می شوند. چراکه موتورهای جست و جو به طور مرتب الگوریتم هایشان را آپدیت می کنند. از طرفی هرچند که این تغییرات گاهی ماهانه هستند، اما عمده تغییرات به صورت سالانه شکل می گیرند. اما برگردیم به سؤال های اصلی: اصول سئو چیست و در سال 2022 کدام پارامترها مهم ترند؟ در ادامه باهم می بینیم.

سئو با چه آماری به استقبال سال 2022 رفت؟

61% از بازاریابان، سئو را به عنوان اولویت اصلی بازاریابی درسال 2021 معرفی کردند. به علاوه 64% از سایت های سئوشده در این سال، افزایش ترافیک شگفت انگیزی داشته اند. این در حالی است که اهمیت سئو در دیجیتال مارکتینگ سال 2022 حتی بیشتر از گذشته هم شده است! برای مثال در سال 2021 در هر ثانیه حدود 90.000 جست و جو انجام می شد که این عدد در سال 2022 به 99.000 رسیده است!

در سال 2022 در گوگل چه خبر است؟

  • گوگل با 89.3 میلیارد بازدید در سال 2022 هنوز هم مثل گذشته جایگاه پربازدیدترین وب سایت جهان را به خود اختصاص داده است.
  • طبق اعلام «الکسا» گوگل از نظر تعامل جهانی، هنوز هم در رتبه اول قرار دارد.
  • موتورهای جست و جو در حال حاضر نقطه شروع 68% از تجربیات آنلاین هستند.
  • جست و جوی گوگل، تصاویر و نقشه های گوگل، 92.96% از ترافیک جهانی را تشکیل می دهند.

پایه و اساس سئو چیست؟

پایه و اساس سئو چیست

سئو یک سری اصول کلی دارد که همواره با سئو همراه بوده و هستند. این اصول را می توان به چهار بخش کلی تقسیم کرد:

  1. سئوی تکنیکال
  2. سئوی داخلی
  3. سئوی خارجی
  4. محتوا

نکته اول: بعضی اقدامات سئو فقط در یکی از این بخش ها قرار نمی گیرند. برای مثال گنجاندن کلمات کلیدی در بخش های مختلف سایت یا رسیدگی به توضیحات مِتا، عناوین و ... هم سئوی داخلی محسوب می شوند و هم سئوی تکنیکال. اما وقتی می خواهیم اصول سئو را مرتب و دسته بندی کنیم، سعی می کنیم هر یک از اقدامات سئو را در یکی از این 4 دسته قرار دهیم.

نکته دوم: درست است که کلیات اصول سئو همیشه یکسان بوده اند؛ اما میزان اهمیت و اولویت آنها در هر بازه های زمانی متفاوت هستند. چرا؟ چون این استانداردها دقیقاً بر اساس رفتار کاربران تعیین می شوند و رفتار کاربران در سال ها یا حتی ماه های مختلف، متغیر است.

در ادامه مواردی را که پایه و اساس سئو محسوب می شوند باهم بررسی می کنیم. لازم است اشاره کنیم که ما این اصول را با توجه به جایگاه آنها در سئوی 2022 مرور می کنیم. بنابراین مطالبی که در ادامه می خوانید، جدیدترین اطلاعات حوزه سئو هستند.

1/ سئو تکنیکال

سئوی فنی (Technical SEO) به معنی بهینه سازی بخش های فنی سایت برای موتورهای جست و جوست. در ادامه مهم ترین گام های این نوع سئو را می بینیم. اما چرا سئوی تکنیکال را قبل از موارد دیگر آورده ایم؟ چون دو فاکتور «سرعت» «ریسپانسیو» بودن سایت، در سال 2022 بیشتر از هر زمان دیگری مهم هستند.

بهینه سازی سرعت سایت:

مهم ترین اقدام در سئو تکنیکال، ارتقای سرعت سایت است. اهمیت این فاکتور هرساله بیشتر و بیشتر می شود. به طوری که در حال حاضر هر 1 ثانیه تأخیر در لود شدن یک صفحه، می تواند نرخ تبدیل را حدود 4.42% کاهش دهد!

پرفورمنس، در سال 2022 به عنوان یک فاکتور مهم در نظر گرفته شده است شما با بهینه سازی سرعت سایت می توانید شاهد تغییرات چشمگیری در بهبود نتایج سایتتان در در سرپ باشید.

نظارت بر ریسپانسیو بودن صفحات در موبایل:

بالاتر اشاره کردیم که میانگین تعداد جست و جوهای گوگل در ثانیه، برابر با  99.000 تاست. جالب است بدانید که حدود 49,210 تا از این جست و جوها از طریق موبایل انجام می شوند! پس هرگز نباید نسخه موبایل سایت را دست کم بگیریم.

نمایش صحیح صفحات در موبایل و تبلت، امکان پیمایش راحت در سایت و سرعت بالای بارگذاری، از مهم ترین ویژگی هایی هستند که باید در این حوزه دائماً رصد شوند.

2/ سئوی داخلی

سئو داخلی (On-page SEO) به معنی رسیدگی به تمام اِلِمان های داخلی سایت است. اما مهم ترین مراحل این نوع سئو چیست؟ در ادامه می بینیم.

تحقیق کلمات کلیدی:

کلمات کلیدی به اندازه ای در فرآیند سئو اهمیت دارند که به تنهایی می توانند استراتژی های شما را به یک مسیر طلایی، یا در مقابل به یک فرآیند بی نتیجه تبدیل کنند. به همین خاطر است که تحقیق کلمات کلیدی گام بسیار ارزشمندی است که باید بادقت و تخصص برداشته شود.

در تحقیق کلمات کلیدی، عبارات محبوب و مرتبط پیدا و دسته بندی می شوند؛ دسته هایی مثل کتگوری، پولی، اطلاعاتی و ... . سپس این عبارات در هر صفحات مختلف سایت بسته به هدفی که هر صفحه دارد، پخش می شوند. از این طریق می توانیم به گوگل ثابت کنیم که محتوای صفحاتِ ما با نیازهای روز کاربران مطابق است و دلیلی برای بودن در رتبه های برتر داریم.

لینک سازی داخلی:

در لینک سازی داخلی، یک شبکه از صفحات داخلی سایت می سازیم. فایده این کار سه چیز است:

  1. هر چه لینک سازی قوی تری داشته باشیم، سایتمان بیشتر شبیه به تار عنکبوتی می شود که نابود کردن آن سخت است.
  2. کاربران از این لینک ها به عنوان کوچه و پس کوچه هایی استفاده می کنند که مسیر پیمایش ایدئال را در سایت به آنها نشان می دهند.
  3. وقتی ربات های گوگل وارد سایت می شوند تا آن را رصد کنند، راحت تر و سریع تر کارشان را انجام می دهند و سایت زودتر رتبه بندی می شود.

3/ سئوی خارجی

سئوی خارجی (Off-page) به هر اقدامی گفته می شود که به رابطه سایت ما با منابع دیگر مربوط است. احتمالاً می دانید که مهم ترین تکنیک در این نوع سئو چیست؟ بله، دریافت بک لینک. بک لینک ها ازجمله اِلِمان هایی هستند که در سال 2022 باید بیشتر از هر زمان دیگری مورد توجه قرار بگیرند. چراکه امروزه گوگل به سایت هایی که بک لینک های خوبی دارند، بیشتر از گذشته توجه می کند.

نکته مهم پیرامون بک لینک ها این است که همه آنها از نظر گوگل یکسان نیستند! این که این لینک از کدام سایت (با چه میزان اعتباری) گرفته شده و موضوع این سایت چه قدر به حوزه شما مرتبط است، سطح کیفیت آن را مشخص می کند. ضمناً گوگل بک لینک های مصنوعیِ بیش از حد را می شناسد و سایت هایی با این بک لینک ها را جریمه می کند. پس در دریافت بک لینک از طریق روش هایی مثل انتشار رپورتاژ آگهی نباید زیاده روی کنیم.

4/ محتوا

اگر بپرسید که مایه حیات صفحات سایت در سئو چیست، قطعاً می گوییم «محتوا». خیلی از کاربران فقط از روی کنجکاوی به سراغ محتوای شما می آیند؛ اما به شرطی دوباره برمی گردند که محتوای باکیفیت و جذابی از شما ببینند. از طرفی محتوایی جذاب است که ساختار خوبی داشته باشد و ساده و قابل هضم نوشته شده باشد.

محتواهای متنی در سال 2022 هم همچنان در صدر لیست محتواها قرار دارند و از مسیر سئو حذف شدنی نیستند. اما از آنجایی که تعداد کسب و کارهایی که به سراغ سئو می روند بیشتر از گذشته است، باید تولید انواع دیگر محتوا را هم در لیست امور خود بگنجانید. برای مثال می توانید از تصاویر منحصر به فرد و یونیک استفاده کنید تا در «Google Images» بدرخشید؛ به خصوص اگر در حوزه هایی مثل فروش محصولات یا عکاسی فعالیت دارید.

سئو در سال 2022، مهم تر از همیشه

در سال 2022 نه تنها اهمیت سئو کمتر نشده؛ بلکه ارزش آن بسیار بیشتر از سال های قبل شده است. تا جایی که این روزها بدون حضور قدرتمند در نتایج گوگل، کسب و کارتان با یک نبرد سخت دیجیتالی با رقبا رو به رو خواهد شد.

اما اگر به دلیل این اهمیت وسوسه شده اید که به سراغ تکنیک های «سئو کلاه سیاه» بروید، توصیه اکید ما این است که فکرش را هم نکنید! گوگل 2022 بسیار باهوش تر از سال های گذشته است. از طرفی حساسیت آن هم روی دور زدن قوانین، سال به سال بیشتر می شود. بر این اساس با سئوی کلاه سیاه فقط زحماتی که برای سایتتان کشیده اید را هدف خواهید دید. پس به سراغ تکنیک های کلاه سفید بروید و صبر داشته باشید که کلید موفقیت سئو در همین است و بس!

چگونه با جدیدترین آپدیت های گوگل همگام باشیم؟

چگونه با جدیدترین آپدیت های گوگل همگام باشیم

اگر می خواهید تمام گام های سئو را متناسب با قوانین به روز گوگل بردارید،  باید همواره مقالات آنلاینی که در منابع معتبر منتشر می شوند را دنبال کنید و سایتتان را مطابق با جدیدترین استانداردها به روز کنید. اما اگر فرصت انجام این کار را ندارید و ترجیح می دهید وقت خود را برای بخش های دیگر کسب و کارتان صرف کنید، می توانید این وظیفه را به شرکتی مثل «ریراکو سئو» بُرون سپاری کنید.

ریراکو یک تیم حرفه ای از متخصصین سئو را گرد هم آورده تا وب سایت شما را در هر حوزه ای که هست، به رتبه های برتر گوگل برساند. تمام اصولی که بالاتر دیدیم، جزو خدمات سئوی این مجموعه هستند. اما در ادامه نیز باهم می بینیم که روند کلی ارائه خدمات ریراکو در حوزه سئو چیست.

1/ تدوین استراتژی های به روز

تدوین استراتژی سئو از مهم ترین مراحل بهینه سازی سایت هاست که در ریراکو نیز با دقت و تمرکز ویژه ای انجام می شود. اما اهمیتِ داشتن استراتژی برای سئو چیست؟ پاسخ روشن است؛ اگر استراتژی شفاف و مناسبی برای سئو سایت نداشته باشیم، هرگز به نتیجه ای که انتظارش را داریم نمی رسیم. این استراتژی است که تمام قدم های پیش رو را روشن کرده و از صرف هزینه های بی جا یا اتلاف وقت برای اقدامات غیرضروری جلوگیری می کند.

اما نکته مهم در طراحی استراتژی های سئو، آپدیت های گوگل هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند. این که برنامه ای را تنظیم کنیم که با استانداردهای سال پیش مطابق باشد، نمی تواند ما را در سال جدید به هدفمان برساند! به همین خاطر تیم سئوی ریراکو نیز دانش خود را با جدیدترین الگوریتم های گوگل آپدیت نگه می دارند تا استراتژی های خود را دقیقاً مطابق با جدیدترین اولویت بندی ها تدوین کنند.

برای مثال به دلیل اهمیتی که بک لینک ها در سال جدید دارند، تدوین استراتژی لینک سازی از مهم ترین بخش های سئوی سال 2022 و همینطور از خدمات تخصصی ریراکو محسوب می شود.

2/ استفاده از محتوا برای جذب کاربران

سفارش تولید محتوا - محتوا خوراک اصلی سایت ها برای کاربران هستند. درست است که محصولات و خدمات هم می توانند سئو شوند و ترافیک جذب کنند؛ اما طبق آمارهای به دست آمده، بیش از نیمی از ترافیک سایت ها توسط محتواهای بلاگ جذب می شوند. پس بدون تردید انتشار محتواهای سئوشده و باکیفیت در بخش بلاگ یا مجله، شما را به درصد زیادی از مشتریان بالقوه تان می رساند.

تیم سئوی ریراکو نیز در یک همکاری با تیم تولید محتوا، موضوعات محبوب و مفید روز را پیدا کرده و محتواهایی یونیک را مختص کسب و کار شما تولید می کنند. به این ترتیب می توانید کلمات کلیدی برتر هر دوره را به راحتی هدف قرار داده و کاربران را به سایت خود دعوت کنید.

3/ آپدیت دائمی استراتژی ها

همانطور که اشاره کردیم، الگوریتم های گوگل ثابت نیستند. از طرفی فرآیند بهینه سازی سایت ها نیز حداقل چند ماه زمان می برد. بنابراین طبیعی است که جزئیات قوانین گوگل در طول پروژه سئو، تغییر پیدا می کنند. اینجاست که بحث آپدیت کردن استراتژی ها بسیار مهم می شود. تیم ریراکو نیز به محض اطلاع از بروز تغییراتی در قوانین و چارچوب های گوگل، آنها را در استراتژی های خود لحاظ خواهند کرد.

4/ ارائه گزارش ماهانه

چه قدم هایی برای سئو سایت من برداشته شده؟ این اقدامات چه نتایج و دستاوردهایی را به همراه داشته اند؟ اینها سؤالاتی هستند که پاسخ آنها از طرف تیم ریراکو در قالب یک گزارش ماهانه به شما ارائه خواهد شد.

شروع همکاری با سئو

تنها با چند کلیک می توانید بهینه سازی سایتتان را برای موتورهای جست و جو به ریراکو بسپارید. کافی است وارد وب سایت مجموعه «ریراکو سئو» و بعد وارد صفحه خدمات مورد نظرتان شوید. در هر صفحه فرمی را مشاهده می کنید که با وارد کردن اطلاعاتتان داخل آن، ریراکو در اسرع وقت با شما تماس خواهد گرفت.

توجه : اگر خودتان دانش سئو را فراگرفته اید اما در پروسه بهینه سازی سایت با مشکل مواجه شده اید توصیه می شود از افراد مجرب و کارازموده در حیطه کاری خود مشاوره بگیرید شما می توانید با گرفتن مشاوره سئو سریع تر در مسیر کاری خود پیشرفت کنیدو


11635718
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» اظهارنامه مالیاتی یک نوع سند حسابداری است که توسط اشخاص حقوقی یا حقیقی در کشور ایران تهیه می‌شود و به سازمان امور مالیاتی ارائه می‌گردد. این اظهارنامه شامل اطلاعات مالیاتی و مالی افرادیست که براساس آن میزان مالیاتی که باید پرداخت کند، تعیین می‌شود...
بازار
«پارسی نیوز» داستان‌های کوتاه ترکی استانبولی: یادگیری از طریق داستان متوجه شدن از داستان‌های پیچیده در زبان ترکی استانبولی به عنوان یک چالش جذاب و مفید می‌تواند به غنای تجربه زبانی شما افزوده شود. زمانی که به داستان‌های پیچیده پرداخته و آن‌ها را درک م...
بازار
«پارسی نیوز» دغدغه بسیاری از افرادی که به دنبال تغییر دکوراسیون داخلی منزل یا محیط کاری خود هستند، انتخاب یک شرکت کار درست در حوزه دکوراسیون داخلی می‏باشد. برای انتخاب یک شرکت دکوراسیون داخلی ایده‏آل، بایستی به نکات مختلفی توجه داشت و از یک راهنمای گام به گام ...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است