گوناگون 13:41 - 16 اردیبهشت 1400

اختصاص ۷۰ میلیون یورو برای تجهیز آزمایشگاه های دانشگاه های کشور

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین رحیمی شعرباف در مراسم افتتاح طرح‌های ملی وزارت علوم و آموزش و پرورش که با حضور رئیس جمهوری و وزیر علوم به صورت مجازی و ارتباط ویدئو کنفرانسی برگزار شد، گفت: به‌رغم تمام مضیقه‌هایی که دولت با آن روبرو بود به‌ویژه در تأمین ارز، در سال ۹۸، چهل میلیون یورو برای تأمین تجهیزات آزمایشگاه‌های دانشگاه‌ها و در سال ۹۹، سی میلیون یورو برای تأمین تجهیزات دانشگاه‌های سراسر کشور اختصاص داده شد.

معاون پژوهشی وزیر علوم افزود: بر همین اساس یک نوسازی در تمام آزمایشگاه‌های دانشگاه‌های کشور به وجود آمد، تعداد آزمایشگاه‌های دانشگاه‌های سراسر کشور در سال ۹۲، هشت هزار و دویست و پنجاه آزمایشگاه و در سال ۹۹ به چهارده هزار و هفت‌صد و پنجاه آزمایشگاه افزایش یافت.

وی خطاب به رئیس‌جمهور افزود: با تاکیدهای جناب‌عالی درباره ارتباط دانشگاه و صنعت، منجر به برنامه گسترده‌ای در سطح دانشگاه‌ها شد به طوری که در سال ۹۲ تعداد سه هزار و سی و پنج قرارداد با صنعت و جامعه منعقد شد.

رحیمی افزود: این تعداد قرار داد در سال ۹۹ به هشت هزار و چهارصد و بیست و هفت مورد افزایش یافت. همچنین مبلغ قرارداد دانشگاه‌ها برای انجام تحقیقات کاربردی با دستگاه‌ها در سال ۹۸ به سیصد و سی و پنج میلیارد تومان رسید که در سال ۹۹ این رقم به دو هزار و صد و سی و هفت میلیارد تومان افزایش یافت.

وی ادامه داد؛ در سال ۹۲، هزار و سیصد و هفتاد و هفت نفر از اعضای هیأت علمی درگیر انجام قرارداد با صنعت بودند که در سال ۹۹ این قراردادها به چهار هزار و ششصد و هفده قرار داد افزایش یافت.

رحیمی یادآور شد: پروژه‌های که امروز به صورت همزمان در سطح استان تهران و دیگر استان‌های کشور در حال بهره برداری است، شامل ۲۲ پروژه در حوزه‌های پژوهشی، زیر ساختی پژوهشی و ارتباط با جامعه و صنعت هستند. که این پروژه‌ها به سفارش و کارفرمایی ۱۵ سازمان و نهاد دولتی و عمومی، ۲ مؤسسه و شرکت بخش خصوصی، دانشگاه و مراکز آموزش عالی و پژوهشی و با اعتبار بالغ بر ۳۸۸.۹۶ میلیارد تومان و ۲ میلیون دلار اجرایی شده‌اند.

وی افزود: پروژه‌هایی هم امروز در دانشگاه علم و صنعت شاهد بهره برداری آن خواهیم بود.


11054948
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است