تقریبا همه میدانیم که بسته بندی خشکبار باید رطوبت و اکسیژن را از بین ببرد و همزمان با حفظ تازگی، کیفیت محصول خشک شده را حفظ کند تا مشتریان با باز کردن بسته، تجربه مثبتی داشته باشند. بسته بندی مواد غذایی مثل خشکبار یا میوههای خشک باید با طعم و بافت مناسب و بدون نشانهای از فاسد شدن باشد. اما وظیفه بسته بندی دیگر به حفاظت از محصول محدود نیست و در عین حال باید بتواند با بازاریابی خاموش خود محصول را به فروش برساند. اما این به چه معناست؟
میتوان گفت یعنی بتواند توانایی جذب توجه مشتریان را داشته باشد و آنها را به خرید محصول تشویق کند. اینجا دقیقا همانجایی است که طراحی بستهبندی خشکبار به عنوان یک عنصر حیاتی برای محصول خلق میشود.
چرا بسته بندی خشکبار مهم است؟
احتمالاً تا به حال به این نکته توجه نکردهاید اما طبق منابع گفته میشود:
ما به عنوان مصرفکننده، تنها ۵-۷ ثانیه زمان داریم تا برای خرید تصمیم بگیریم! از بدو ورود به یک فروشگاه، ما بعنوان مشتری با دهها هزار محصول مختلف روبرو می شویم که هر کدام به نحوی سعی بر جلب توجه ما دارند. چرا؟ چون آنها فهمیدهاند که کیفیت طراحی بستهبندی خشکبار میتواند تفاوت بین فروش یا عدم فروش باشد.
اما این درک به تنهایی برای موفقیت در فروش خشکبار کافی نیست! چرا که حالا با هیاهوی کسب و کارهای مختلف، برنده رقابت تنها کسی خواهد بود که در عرض چند ثانیه با مخاطب ارتباط بگیرد و او را برای همیشه به مشتری وفادار تبدیل کند.
طراحی بسته بندی اولین چیزی است که مصرف کننده با آن روبرو میشود و یک طراحی بسته بندی جذاب، کارآمد و منحصر به فرد میتواند محصول را از رقبا متمایز کند و توجه مصرف کننده را به خود جلب کند.
5 ایده بسته بندی خشکبار در طراحی
آیا تا به حال به این فکر کردهاید که چگونه میتوانید خشکبار را به شکلی جذاب و متفاوت بسته بندی کنید؟ در ادامه میتوانید از ایدهها و نکات هر بسته بندی الهام بگیرید:
ایده بسته بندی مدرن خشکبار و میوه خشک
بسته بندی مدرن خشکبار و میوه خشک می تواند به شکل های مختلفی انجام شود. برخی از روش های بسته بندی مدرن شامل بسته بندی در کیسه های فله، بسته بندی در جعبه های کارتنی، بسته بندی در بسته های فلزی یا پلاستیکی و بسته بندی در بسته های شیشه ای می باشد. هر یک از این روش ها برای حفظ تازگی و کیفیت محصولات خشکبار و میوه خشک مورد استفاده قرار می گیرد. اما مسئله حیاتی در این نوع بسته بندیها ظاهر خلاق و گیرای آن ها هستند که در میان رقبا میتوانند به وضوح خود را نشان دهند. نمونهای موفق طراحی این نوع بسته بندی برای میوه خشک زرنگاران است که طراحی بسته بندی آن توسط تیم خلاق ظریف گرافیک انجام شده است.
ایده بسته بندی جعبه کادویی آجیل
بسته بندی جعبه کادویی آجیل میتواند یک ایده خلاقانه برای تزیین و ارائه آجیل به عنوان هدیه باشد. این بسته بندی میتواند شامل یک جعبه زیبا و شیک با طراحیهای مختلف و جذاب باشد که به راحتی قابل باز شدن و بسته شدن باشد.
همچنین میتوانید از جعبههای شفاف یا شیشهای استفاده کنید تا آجیلها به زیبایی نمایش داده شوند. همچنین میتوانید از رنگها و الگوهای مختلف برای طراحی جعبه استفاده کنید تا ظاهر زیباتری به آن ببخشید.
علاوه بر این، میتوانید از جعبه هایی استفاده کنید که درب آنها کاملا باز می شوند و امکان دسترسی آسان به آجیلها را فراهم میکند. همچنین میتوانید از انواع مختلف بسته بندیها مانند کاغذهای مختلف، چوب یا فلز برای بسته بندی جعبه کادویی آجیل استفاده کنید.
بسته بندی خشکبار توجیهی و اقتصادی
بسته بندی توجیهی و اقتصادی خشکبار میتواند به عنوان یک گزینه مناسب برای حمایت از محیط زیست و کاهش هدررفت مواد و همچنین صرفهجویی در هزینهها باشد. این بسته بندی میتواند شامل مخلوطی از مغزهای مختلف مانند بادام، پسته، گردو، کشمش و زرشک باشد و به صورت زیبا و جذاب بسته بندی شود و یا هر یک بصورت یک محصول مجزا مثل بسته بندی خرما به بازار عرضه شوند. در ادامه چند ایده برای بسته بندی توجیهی و اقتصادی میبینیم:
طراحی بسته بندی خشکبار لوکس
این نوع از بسته بندی های لاکچری باید به شیوهای که محصول را به عنوان یک محصول با کیفیت و با ارزش نشان دهد، انجام شود. بسته بندی خشکبار لوکس معمولاً شامل جعبهها یا کیسههای زیبا و با کیفیت است که با استفاده از رنگها، طرحها و متنهای جذاب طراحی شدهاند.
از آنجایی که زعفران ادویه بسیار ارزشمند و گرانی محسوب میشود، میتوانید از تم لوکس برای طراحی بسته بندی زعفران و دیگر محصولات غذایی استفاده کنید.
برای طراحی بسته بندی خشکبار لوکس، از مواد با کیفیت و با دوام مانند کاغذهای سنگین، کارتن، پلاستیک با کیفیت و یا مواد دیگری که ارتباط بصری و لمسی مثبتی بر روی مشتری ایجاد می کنند، استفاده میشود. همچنین از رنگها و طرحهای جذاب برای جلب توجه و ایجاد ارتباط با مشتریان استفاده میشود.
ایده های فوق خلاق در بسته بندی خشکبار
بسته بندی خلاق خشکبار میتواند شامل الگوها و طرحهای جذاب، استفاده از مواد بازیافتی، ارائه اطلاعات تغذیهای و داستان محصول، استفاده از بسته بندی هوشمند برای نمایش وضعیت تازگی محصول و طراحی بسته بندیهای مخصوص برای گروههای خاص از مشتریان مانند کودکان یا ورزشکاران باشد. این نوع بسته بندی میتواند به ترویج فروش، حفظ محیط زیست و ارتقاء تجربه مشتریان کمک کند.
چرا شرکت طراحی بسته بندی ظریف گرافیک؟
تیم ظریف گرافیک به دلیل داشتن تجربه و تخصص در زمینه طراحی بسته بندی مواد غذایی، به خصوص طراحی بسته بندی خشکبار، انتخاب خوبی برای افراد و شرکتهایی است که به دنبال ایجاد یک هویت بصری زیبا و جذاب هستند. با در نظر گرفتن اهمیت بسته بندی برای تبلیغ و فروش محصولات، شرکت طراحی بسته بندی ظریف گرافیک با بررسی نیازها و خواستههای مشتریان، طراحیهایی فوق العاده زیبا، کارامد و موثر ارائه میدهد.
12011848