گوناگون 09:04 - 07 خرداد 1401

متناسب با ضروریات زندگی باید در دروس حوزوی تحول ایجاد شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام شیخ جواد خالصی امام جمعه کاظمین و هیئت همراه با آیت الله سید محمد تقی مدرسی از مراجع تقلید شیعیان در عراق و صاحب تفسیر هدایت دیدار کردند.

دو طرف در این دیدار در خصوص مسائل مهم امت اسلامی، به ویژه پیروان اهل بیت (علیهم السلام) در عراق و جهان بحث و گفت‌وگو کردند.

آیت الله سید محمدتقی مدرسی در بخشی از سخنان خود به ضرورت وحدت صف و کلمه دعوت کرد تا فرصت هرگونه اقدامی را به دشمنانی که به کمیت امت اسلامی هستند، ندهند.

ایشان در بخش دیگر نو آوری و تحول در شیوه و برنامه‌های آموزشی آکادمیک که با پیشرفت تکنولوژی در جهان متناسب است را خواستار شد و بر لزوم تحول در برنامه درسی حوزوی که متناسب با ضروریات زندگی باشد، تأکید کرد.

آیت الله مدرسی بیان داشت: تحول تکنولوژی و پیشرفت علمی که جهان شاهد آن است، ما را تلاش برای تغییر برنامه درسی آکادمیک و حوزوی تشویق می‌کند تا سوار شدن بر ماشین تحول عقب نمانیم، امّا همزمان با ورود به عرصه تحول باید اصول و مبانی دینی و اعتقادیمان حفظ شود.

از سوی دیگر حجت الاسلام الخالصی بر ضرورت توجه به توصیه‌های مرجعیت دینی و عمل آن تأکید کرد و گفت: ملت عراق به این توصیه‌ها نیاز دارند.


11575485
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است