فرهنگی‌هنری 19:53 - 02 اسفند 1402
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از ساختمان سابق اداره برنامه‌های تئاتر، بر مقاوم‌سازی این ساختمان تاکید کرد.

بازدید وزیر فرهنگ‌ از ساختمان سابق اداره تئاتر

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارشنبه- دوم اسفندماه- به همراه محمود سالاری معاون امور هنری، محمود اسلامی معاون توسعه منابع انسانی وزیر فرهنگ و غلامرضا نعمتی معاون اجرایی اداره‌کل هنر‌های نمایشی از ساختمان سابق اداره برنامه‌های تئاتر واقع در خیابان پارس بازدید کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این بازدید بر لزوم همفکری با بزرگان عرصه تئاتر همچون علی نصیریان و دیگر هنرمندان به منظور بهره‌برداری بهینه و درست از این ساختمان تاکید کرد.

اسماعیلی گفت: این ساختمان در مرکز شهر است و ظرفیت بهره‌برداری از آن به شکل پلاتو وجود دارد. به نظر می‌رسد اگر طبقه اول به عنوان موزه و طبقات بعدی به پلاتو تمرین تبدیل شود این گونه در تهران هشت پلاتو تمرین برای هنرمندان این حوزه در دسترس باشد.

وی بیان کرد: تصمیم این است تا ساختار فعلی تا حد امکان حفظ شود، اما مقاوم‌سازی جدی ساختمان صورت بگیرد و امیدواریم بتوانیم ظرف یک سال و نیم آینده این بنا را مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارداشت: تصمیم ما افزوده شدن ۲۰۰ پلاتو در چهار سال اول دولت در کشور بوده است. این گام هم‌راستا با تجهیز زیرساخت‌های سینما با سالن‌های اکران و زیرساخت‌های تئاتر با ساختن پلاتو در حال انجام است.

اسماعیلی افزود: ساخت سالن سینما، پلاتو تمرین تئاتر و کتابخانه سه درخواست اصلی مردم در بخش فرهنگی و هنری است. ما باید ابلاغ کنیم که در تمامی مجتمع‌های فرهنگی برای ساخت پلاتو اقدام شود.

تبدیل ساختمان اداره تئاتر به موزه و پلاتو تمرین، تسریع در ساخت پلاتو‌های سطح کشور برای بهره‌برداری هنرمندان، به‌روزرسانی تجهیزات مجموعه پلاتو‌های موجود و همچنین بررسی و تامین بودجه برای اماکن و مجتمع‌های فرهنگی-هنری که امکان تغییر کاربری بخشی از فضای خود را برای ساخت پلاتو دارند، از جمله چهار اولویت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه تجهیز زیرساخت‌ها و رونق تئاتر در کشور بود.

کاظم نظری مدیر کل هنر‌های نمایشی به‌دلیل حضور در آیین اختتامیه جشنواره کردی _سقز در این بازدید حضور نداشت.


12032720
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس مذهبی با اشاره به بخشی از زیارت عاشورا تأکید کرد که سالک الی الله نباید بستر قتل حقیقت امام حسین (ع) را در وجود خود به وجود بیاورد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» به مناسبت سالروز درگذشت حبیب‌الله صادقی، هنرمند برجسته هنر‌های تجسمی یادی از او خواهیم کرد که به نقاشی انقلاب معنا بخشید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجری قدیمی تلویزیون گفت: اگرچه آن زمان جلوی دوربین در حد خودم بهترین خودم را انجام دادم، ولی دهه ۶۰ خیلی بهتر از این می‌توانستم اجرا کنم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجری قدیمی تلویزیون گفت: اگرچه در گذشته جلوی دوربین در حد خودم بهترین خودم را انجام دادم، ولی دهه ۶۰ خیلی بهتر از این می‌توانستم اجرا کنم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجری قدیمی تلویزیون گفت: اگرچه در گذشته جلوی دوربین در حد خودم بهترین خودم را انجام دادم، ولی دهه ۶۰ خیلی بهتر از این می‌توانستم اجرا کنم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پیامبر گرامی اسلام در حدیثی به نیکی کردن به پدر و مادر توصیه اکید کرده‌اند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جورج لازنبی بازیگری که نقش جیمز باند را تنها در یک فیلم بازی کرد، با بازیگری خداحافظی کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جشنواره فیلم سارایوو ۱۹ فیلم که اولین نمایش جهانی خود را تجربه می‌کنند، برای بخش‌های رقابتی ۲۰۲۴ معرفی کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مستند «سرطان اجتماع» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی محسن اسلام زاده از شنبه ۶ مرداد هر شب ساعت ۲۰ روی آنتن شبکه مستند می‌رود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کتاب «کاش مادران بخوانند» به قلم زهرا وافر راهنمایی برای مادر بودن است و مادران را مخاطبان اصلی کتاب قرار داده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است