ورزشی 06:15 - 29 مرداد 1401
مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد با اشاره به قهرمانی تیم ملی کشورمان در رقابت‌های جهان، تاکید کرد که هدف اصلی تزریق این تیم به بزرگسالان است.

کاوه: یکسری دوستان از بودن من خوشحال نیستند/کمتر کسی فکر می‌کرد یاری طلا بگیرد

محسن کاوه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره قهرمانی آزادکاران جوان در مسابقات جهانی بلغارستان، اظهارداشت: هدف ما در بحث جوانان این است بتوانیم پشتوانه خوبی به تیم بزرگسالان تزریق کنیم. در این دوره از رقابت‌ها همه تیم‌ها در بخش جوانان خوب کار کرده بودند؛ گرجستانی که من دیدم از قبل بهتر بود، آذربایجان، ارمنستان و آمریکا که حریف ما بود و در بزرگسالان نیز رقابتی با این کشور خواهیم داشت خوب کار کرده بودند.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان درباره غیبت روس‌ها در این دوره از رقابت‌ها، خاطرنشان کرد: دوست داشتیم روسیه هم در مسابقات باشد چون این کشور یکی از ارکان اصلی است که با حضورشان کشتی قشنگ‌تر و انگیزه تیم‌ها بیشتر می‌شود البته ورزشکاران روس در قالب دیگر کشورها در مسابقات جهانی شرکت می‌کنند. این نکته را هم بگویم سال گذشته مسابقات در روسیه برگزار شد که با حضور این کشور ما باز هم قهرمان شدیم.

وی در پاسخ به این سوال که مدال‌های متعددی در این مسابقات کسب شد کدام ورزشکار از نظر او بهترین مدال را گرفته، یادآور شد: سبحان یاری و آرمین حبیب‌زاده که به ترتیب طلا و نقره گرفتند. آنها کشتی‌گیران خوبی هستند که از همان روز اول که تمرینات را شروع کردیم در کنار تیم خوب تمرین کردند. آنها جوانانی هستند که حتما در روزهای آینده باید روی آنها سرمایه‌گذاری کرد.

کاوه افزود: معصومی، آذرپیرا و فیروزپور کشتی‌گیرانی بودند که ما روی طلای آنها حساب کرده بودیم که غیر از آذرپیرا 2 کشتی‌گیر دیگر طلا گرفتند اما کمتر کسی فکر می‌کرد یاری طلا بگیرد و حبیب‌زاده به این خوبی ظاهر شود. ما کشتی‌گیران دیگری هم داشتیم که خوب بودند اما روی هم رفته یاری و حبیب‌زاده بهترین بودند.

مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد در پاسخ به این سوال که چرا در 5 وزن نخست، کشتی‌گیران خوب ظاهر نشدند و حتی اتحادیه جهانی کشتی هم به این موضوع اشاره داشت، تصریح کرد: 5 وزن اول نیمه کم‌تجربه تیم بود اما مصادف شدن مسابقات 5 وزن دوم با اول باعث شد بچه‌ها بهتر ظاهر شوند. ما بعد از مسابقات 5 وزن نخست بلافاصله با بچه‌ها جلسه گذاشتیم و با صحبت‌هایی که داشتیم به تیم کمک کردیم. فردای آن روز وقتی مسابقات 5 وزن دوم هم برگزار شد نتایجی که آنها داشتند به بچه‌های دیگر در 5 وزن اول کمک کرد و روحیه داد. ما در 5 وزن اول حداقل می‌توانستیم 2 فینالیست داشته باشیم. اگر احمد جوان 5 ثانیه آخر را خوب مدیریت می‌کرد می‌توانست فینالیست باشد اما کشتی‌گیران ما در 5 وزن دوم تجربه بیشتری داشتند و این را نمی‌توان کتمان کرد.

وی همچنین در مورد مقایسه فیروزپور و حسن یزدانی و رکوردهایی که فیروزپور در رده سنی جوانان داشته، خاطرنشان کرد: فیروزپور کشتی‌گیر آینده‌داری است که با تمام جوانی‌اش باید در روزهای آینده بیشتر از او بشنویم. حضور حسن یزدانی نیز انگیزه‌ای برای کشتی‌گیرانی مثل اوست اما قیاسی که گفتید درست نیست چون یزدانی برند کشتی دنیاست. فیروزپور را 3 سال پیش که در مسابقات نوجوانان دیدم پیش‌بینی می‌کردم در آینده حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد که حالا او پشت کامران قاسم‌پور است. اشکالاتی دارد، موارد فنی که باید از کشتی او خارج و به کشتی او اضافه شود تا بتواند یک کشتی‌گیر 6 دانگ شود.

کاوه در ادامه مصاحبه خود در پاسخ به این سوال با نتایجی که شما با تیم جوانان در این سالها داشته‌اید حالا انتظارات از شما بالا رفته، این شرایط را چطور ارزیابی می‌کنید، گفت: من به عنوان یک کمک به کشتی آمدم اما کسی هستم اگر مسئولیتی قبول می‌کنم امانت‌دار خوبی باشم. در 5 ماه گذشته آنقدر که در اردو بودم خانه نبودم و همه چیز را وسط گذاشتم تا یار باشم. یکسری دوستان از اینکه اینجا هستم خوشحال نیستند اما نیت من کمک است. من دنبال شبکه‌های مجازی و باندهایی که دوستان دنبال آن هستند، نیستم. امیدوارم این فضای مجازی وسیله‌ای برای تخریب، افترا و دروغ نباشد. 

مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد کشورمان، افزود: بچه‌ها خودشان تلاش کردند، مربیان سازنده و هیات‌ها هم پشتیبان آنها بودند، من هم کنارشان بودم و تا زمانی که توفیق داشته باشم کار می‌کنم شاید که به زودی رفتم تا برخی دوستان را خوشحال کنم!

انتهای پیام/


11660009
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم بسکتبال شهرداری گرگان در نخستین دیدار فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا با نتیجه ۹۰ بر ۶۵ مقابل الریاضی لبنان شکست خورد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مهاجم تیم الاتحاد کلبا امارات احتمال دارد فصل آینده پیراهن استقلال تهران را بر تن کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فدراسیون والیبال مصطفی کارخانه را به عنوان مشاور عالی فنی خود و دبیر کمیته فنی این فدراسیون انتخاب کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» نفرات برتر پنج وزن نخست چهل و چهارمین دوره رقابت‌های بین المللی کشتی فرنگی جام تختی در اهواز مشخص شدند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم مس رفسنجان با پیروزی مقابل پیکان در ضربات پنالتی راهی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرجیو کونسیسائو سرمربی تیم فوتبال پورتو قراردادش را تا سال ۲۰۲۸ با این تیم تمدید کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» در اولین روز رقابت‌های جام جهانی پاراتیراندازی که در کره جنوبی در حال برگزاری است، نماینده ایران در ماده تفنگ بادی ایستاده بانوان در جایگاه هشتم قرار گرفت.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کاروان ووشو ایران موفق به کسب ۲۰ مدال رنگارنگ در رقابت‌های انتخابی جام جهانی در چین شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کاروان ووشو ایران موفق به کسب ۲۰ مدال رنگارنگ در رقابت‌های انتخابی جام جهانی در چین شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» چهل و چهارمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام تختی از صبح امروز پنجشنبه۶ اردیبهشت‌ماه در سالن شهرک نفت اهواز در حال برگزاری است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است