استانی 00:56 - 07 بهمن 1401

حوزه در بین وزارتخانه ها با ارشاد بیشترین ارتباط را دارد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی شامگاه پنجشنبه در نشست هم اندیشی جمعی از فرهیختگان و نخبگان حوزوی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران، انقلاب سترگی بود که در ابعاد مختلف موفقیت‌های بسیاری کسب کرد که در دنیای معاصر بی سابقه بوده است.

مدیر دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در راستای شناساندن انقلاب اسلامی به جامعه برنامه ریزی کند که این امر در راستای جهاد تبیین است.

زمانی بیان داشت: در راستای عدالت اقدامات خوبی انجام شده است و امکانات رفاهی عمومی خوبی در اختیار مناطق کم برخوردار کشور قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در عرصه بین الملل، انقلاب اسلامی، ایران از حالت انزوا خارج کرد و به کشوری نقش آفرین در منطقه و سطح جهان تبدیل کرده است.

مدیر دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه ادامه داد: باید دید در عرصه فرهنگ چه اقداماتی رخ داده که حوزویان می‌بایست در جریان آن قرار گیرند.

زمانی با بیان اینکه حوزه از نظام اسلامی با تمام وجود حمایت خواهد کرد افزود: از سویی دیگر به تذکرات خود در صورت اشتباهات سر زده خواهند پرداخت.

وی گفت: حوزه‌های علمیه در بین وزارت‌ها با ارشاد فرهنگ و ارشاد اسلامی بیشترین ارتباط را دارند چرا که عرصه رسالت وزارت فرهنگ و حوزه مشترک است و وزیر فرهنگ در حقیقت نماینده حوزه‌های علمیه در عرصه اجرای دغدغه‌های دینی حوزویان است.

مدیر دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه مهمترین بعد انقلاب اسلامی عرصه فرهنگ است و وزارت ارشاد از این جهت دارای جایگاه بسیار مهمی است و به همین دلیل انتظار داریم دستاوردهای این وزارت خانه از سایر وزارتخانه‌ها بیشتر شود.

زمانی عنوان داشت: در طول این سال‌ها وزارت ارشاد کمترین ارتباط را با حوزه‌های علمیه داشته و تعاملات و ارتباطات رضایت بخش نبوده است.

وی اضافه کرد: در دولت سیزدهم شرایط به گونه‌ای دیگر است و وزیر ارشاد ارتباط خوبی با حوزویان دارد که امیدواریم این ارتباط تنگاتنگ و مستمر باشد و جلسات ماهیانه و مشترکی بین فضلای حوزه و وزارت ارشاد برگزار شود.


11796630
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است