ورزشی 21:11 - 16 خرداد 1402
بازیکن و سرپرست سابق سپاهان گفت: تیمی تیمی که دائم برای خود دشمن فرضی درست می‌کرد، پرسپولیس بود و افشین پیروانی مدام بر علیه دیگران این حرف را می زد.

حمله پیشکسوت سپاهان به پرسپولیس/ آقای پیروانی؛ شما و تیم‌تان دائم دشمن فرضی درست می کردید!

مجید بصیرت، بازیکن، مربی و سرپرست سابق تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی فارس در اصفهان در واکنش به اظهارات محمد رویانیان، مدیرعامل سابق پرسپولیس در مورد موضوع آب‌های آلوده اظهار داشت: متأسفانه کم‌لطفی‌ها علیه سپاهان بیش از 20-30 سال است که انجام می‌شود و در طول 40 سال فعالیت من در سپاهان، سال‌های بسیاری را در تیم بزرگسالان، شاهد بی‌مهری‌های بسیاری در مسابقات مختلف و حتی مسابقات آسیایی بودم.

وی ادامه داد: اگر یادتان باشد در سالی که ما در فینال مسابقات آسیایی با اوراواردز ژاپن بازی داشتیم، شبکه سه حتی بازی ما را با وجود نامه‌نگاری و پیگیری باشگاه پخش نکرد، در آن سال سپاهان نماینده ایران در مسابقات آسیایی بود اما شبکه سه به دلیل پخش یک سریال کره‌ای، فینال مسابقات آسیایی با حضور سپاهان را پخش نکرد، این بی‌مهری‌ها در طول سال‌های گذشته به سپاهان وارد شد اما کسی از آن صحبتی نکرد و این در حالیست که موضوع در خصوص استقلال و پرسپولیس بسیار متفاوت است.

بصیرت تصریح کرد: سپاهان از دهه هشتاد که دوران طلایی خود را شروع کرد، شاهد بی‌مهری‌های بسیاری بود، یادم می‌آید حتی زمانی که من بازیکن تیم ملی بودم، 5 پرسپولیسی و 5 استقلالی و چند لژیونر دعوت می‌شدند و تنها یک یا دو بازیکن از تیم‌های دیگر به تیم ملی دعوت می‌شدند و بازیکنان شهرستانی از این مسابقات خط می‌خوردند تا استقلالی‌ها و پرسپولیسی‌ها یک موقع از دعوت شدن بازیکنان شهرستانی ناراحت نشوند.

رویانیان باید 11 سال پیش این حرف‌ها را می‌زد نه حالا

پیشکسوت فوتبال سپاهان به موضوع آب معدنی‌های آلوده و حاشیه‌هایی که طی سال‌های گذشته در این زمینه درباره سپاهان مطرح می‌شد، اشاره کرد و گفت: من از آقای رویانیان که می‌گوید من یک پلیس هستم، تعجب می‌کنم، آیا ایشان نباید این موضوع را 11 سال پیش یا زمانی که متوجه شدند، بر زبان می‌آوردند؟! به نظر من باید این موضوع از ایشان سئوال پرسیده شود چرا که اتفاقات بسیاری بعد از این موضوع صورت گرفت که ناشی از این اتفاقات به شمار می‌رفت، همه می‌دانند که سپاهان از خانواده شاهین است اما متأسفانه برخی افراد غیرورزشی با جانبداری وارد ورزش شدند و مشکلات بسیاری ایجاد شد، آقای رویانیان حالا بعد از 11 سال می‌گویند که سپاهان در این موضوع نقشی نداشت اما سئوال این است که در این یک دهه چقدر سپاهان از این موضوع ضرر کرد؟

وی در ادامه گفت: یادم می‌آید سپاهان حتی در بازی‌های آسیایی از این موضوع متضرر شد و تیم‌های خارجی که اخبار ما را مشاهده می‌کردند، موضوع عدم امنیت در کشور ما را مطرح کردند، چرا باید تیم‌های عربی عنوان کنند که بازی‌های آسیایی در ایران برگزار نشود؟

بصیرت خاطرنشان کرد: متأسفانه رفتار خوبی در این زمینه صورت نگرفت و پیشکسوتان پرسپولیس باید بیش از هرچیز مواظب حرف زدن خود باشند؛ به نظرم آقای رویانیان باید به اندازه 11 سال از هواداران سپاهان عذرخواهی کند.

همیشه کفه ترازو علیه سپاهان بوده نه پرسپولیس

پیشکسوت فوتبال سپاهان به حاشیه‌های دهه هشتاد سپاهان هم اشاره کرد و گفت: در سالی که آن اتفاق برای سرباز احمدی صورت گرفت، من در ورزشگاه حضور داشتم و واقعاً آنجا مشکلاتی به وجود آمد و اتفاق بدی صورت گرفت که همه مشکلات را بر گردن سپاهان انداختند و مقصر موضوع را تیم سپاهان عنوان کردند، آن زمان گفتند که مشکل از میزبانی سپاهان بود اما آن روز حادثه‌ای پیش آمد که در آن حادثه هم جانب‌داری برای پرسپولیس صورت گرفت و باعث شد که از سپاهان امتیاز کسر شود و سه ماه میزبانی در اصفهان از تیم ما گرفته شد، آن زمان ما تمکین کردیم و تا لحظات آخر هم در کورس قهرمانی بودیم اما در بازی آخر با پرسپولیس، قهرمانی از دست رفت.

وی یادآور شد: متأسفانه سپاهان در سال‌های گذشته همواره مورد بی‌مهری‌های بسیاری واقع شده و از این مسائل بسیار زیاد اتفاق افتاده است، متأسفانه به دلیل اینکه رسانه‌ها دست استقلال و پرسپولیس است، همواره اتهامات بسیاری به سپاهان زده می‌شود.

چرا باید یک داور در جشن قهرمانی پرسپولیس شرکت کند؟

اشاره دیگر بصیرت به حضور حسن ظهیری کمک داور فینال جام حذفی در جشن قهرمانی پرسپولیس بود، وی از این موضوع هم انتقاد کرد و گفت: اگر یک داور بعد از قهرمانی‌های بسیار سپاهان، به همراه فرزندش در جشن قهرمانی سپاهان حاضر می‌شد و با تیم سپاهان عکس می‌گرفت، به نظرتان رسانه‌ها و سرخابی‌ها با آن چه می‌کردند؟ به نظرتان این موضوع در همه رسانه‌های خبری بولد نمی‌شد؟ اما می‌بینیم که مسائل بسیاری صورت گرفته و صرفاً با تعلیق داور موضوع تمام می‌شود و هیچ کس نمی‌گوید داور به چه حقی در جشن قهرمانی پرسپولیس شرکت می‌کند، سئوال من این است که آیا این موضوعات شائبه برانگیز نیست؟

پیشکسوت فوتبال سپاهان افزود: بدون شک سپاهانی‌ها هم درباره این موضوعات سئوال دارند و سئوالشان این است در بازی مقابل تراکتورسازی که همین داور، داور کنار بوده، پنالتی را ندیده و ممکن است این مسائل به حاشیه‌های بازی‌های پرسپولیس دامن می‌زند و مورد سئوال واقع می‌شود.

وی درباره واکنش‌های باشگاه سپاهان به این موضوع و رفتار حرفه‌ای سپاهان در خصوص حاشیه‌های فصل گذشته نیز گفت: سپاهان در این زمینه حرفه‌ای عمل می‌کند زیرا فولاد مبارکه سپاهان، یک باشگاه حرفه‌ای، قانونمند و سیستماتیک است و از مدیران رده‌بالای آن تا پایین، همه حرفه‌ای فکر و عمل می‌کنند، همین قهرمانی امسال پرسپولیس به نحوی شکل گرفت که در چند بازی آخر قائده بازی را عوض کردند.

بصیرت تصریح کرد: اگر نگاهی به چند بازی آخر و مصاحبه‌های صورت گرفته در این بازی‌ها بیاندازیم متوجه می‌شویم که در این بازی‌ها، صحبت‌های بسیاری صورت گرفت که از حرفه‌ای‌گری بیرون آمد، به نظر من سپاهان امسال واقعاً قهرمان شده و برای ما سپاهان قهرمان واقعی امسال بود زیرا بازی‌های این تیم برای کل کشور قابل احترام بود.

می‌خواستند قاعده بازی را بهم بزنند

پیشکسوت فوتبال سپاهان درباره اظهارات یحیی گل‌محمدی که گفته بود «تا من هستم، نمی‌گذارند پرسپولیس قهرمان شود»، خاطرنشان کرد:  وقتی قاعده بازی می‌خواهد عوض شود، این صحبت‌ها مطرح می‌شود، شاید سپاهان از نظر مسائل فنی و تاکتیکی بهتر از پرسپولیس بود اما برخی صحبت‌ها و حرف‌ها تمرکز سکوها، داوران و همه را به هم می‌ریزند، در این مواقع داوران می‌ترسند کاری کنند که همه چیز بر علیه‌شان مطرح شود.

وی همچنین عنوان کرد: افشین پیروانی دوست من است و برای من قابل احترام است اما او می‌گوید برای خودمان دشمن فرضی درست نکنیم، به نظرم کسی که در این موضوع برای خود دشمن فرضی درست می‌کرد، افشین پیروانی بود و تیمی که دائم برای خود دشمن فرضی درست می‌کرد، پرسپولیس تهران بود، کافی است نگاهی به مصاحبه‌های پیروانی داشته باشیم که ایشان در هر مصاحبه برای خود یک دشمن فرضی درست کرده بودند و بهتر است ایشان در مورد این موضوع تجدید نظر کنند.

پایان پیام/۶۳۰۹۰/


11909199
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم بسکتبال شهرداری گرگان از امشب (پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) کار خود در سری فینال سوپرلیگ غرب آسیا را آغاز می‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» قهرمان مسابقات اسکیت آزاد گفت: نبود پیست استاندارد تنها مشکل ما است، چون باید در این پیست‌ها مسابقه بدهیم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بازیکن سابق پرسپولیس گفت: حرفه‌ای گری بازیکنانمان برگ برنده بازی با آلومینیوم است، چون سرخپوشان تیمی را دستکم نمی‌گیرند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دروازه بان اسبق باشگاه پرسپولیس گفت: اتفاقی در مالکیت رخ نداده و به ظاهر سرخپوشان را واگذار کرده‌اند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس کنسرسیوم بانک‌های خریدار پرسپولیس از پرداخت ۱۰ درصد دیگر از مطالبات معوقه بازیکنان سرخپوش خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس هیئت کشتی خوزستان گفت: حضور یک سرمربی از استان خوزستان در رده‌های مختلف تیم‌های ملی کشتی فرنگی حق این استان است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم فوتبال یوکوهاما مارینوس ژاپن با برتری برابر اولسان اچ دی کره‌جنوبی به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس فدراسیون والیبال ایران طی حکمی امیرحسین منظمی را به عنوان سرپرست دبیر کلی فدراسیون منصوب کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ممکن است حق امضا از خطیر در باشگاه استقلال گرفته شود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم ملی فوتسال ازبکستان با پیروزی ۲ بر یک مقابل ویتنام به مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ صعود کرد و حریف ایران شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است