فرهنگی‌هنری 18:43 - 02 اسفند 1402
رئیس‌جمهور در آیین اختتامیه چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم گفت: باید راه‌حل تمام مشکلاتی که امروز جامعه اسلامی را رنج می‌دهد را در قرآن جستجو کنیم.

رئیس‌جمهور: راه‌حل تمام مشکلات امروز را باید در قرآن دنبال کنیم

آیین اختتامیه چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم دانش آموزان و هفتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن بانوان عصر امروز چهارشنبه دوم اسفند ماه در سالن اجلاس سران برگزار شد.

آیین اختتامیه با یک ساعت تأخیر اعلام شده در کنداکتور آغاز شد و عباس سلیمی پیشکسوت قرآنی نیز اجرای این مراسم را بر عهده داشت. سپس هادی اسفیدانی قاری برتر رشته قرائت تحقیق چهلمین دوره مسابقات بین المللی قرآن آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت کرد.

در ادامه حمید مجیدی مهر مدیر مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن خیر مقدم به همه شرکت کنندگان و مهمانان گفت: از همه داوران گرانقدری که از کشور‌های مختلف مهمان جمنهوری اسلامی ایران هستند، قدردانی می‌کنم. از همه در برپایی مسابقات در کنار مرکز امور قرآنی بودند تشکر می‌کنم ازدکتر رضا مرادصحرایی وزیر آموزش و پرورش و محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه به صورت ویژه قدردانی می‌کنم.

مهم‌ترین پشتوانه نظام تعلیم و تربیت قرآن است

در ادامه صحرایی وزیر آموزش و پرورش طی سخنانی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: در فرازی از دعای ندبه می‌خوانیم «عین السبب المتصل بین الارض و السماء» امام معصوم برقرار گننده ارتباط زمین و آسمان است. وی ادامه داد: وقتی از نزول قرآن می‌گوئیم از جنس بارش باران نیست، زیرا قطرات باران ارتباطی با آسمان ندارند، اما نزول قرآن به معنی تجلی لحظه به لحظه صاحب قرآن است و باید از عترت پیامبر (ص) فهم آن را دریافت کنیم.

صحرایی با بیان اینکه محور آموزش کشور بر اساس قرآن است، گفت: مهم‌ترین پشتوانه نظام تعلیم و تربیت قرآن است و بر اساس سند تحول آموزش و پروش محور و همه برنامه‌های وزارتخانه بر مبنای قرآن است و قرآن راهنمای تحول در آموزش و پرورش است در واقع این نظام قرآن‌مدار و عترت محور است. سند تحول بنیادین راهکار تقویت انس دانش‌آموزان با قرآن را مطرح می‌کند و امروز در دستور کار است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: انس به معنی صمیمیت پایدار است که آرامشی بی‌نظیر در انسان پدید می‌آورد و اگر چنین حالتی در فرد پدیدار شود انس با قرآن رخ داده است. آموزش قرآن هم مقدمه‌ای برای تربیت قرآنی است و در امتداد آن اتصال با امام زمان (عج) است.

وی با بیان اینکه در آموزش و پرورش شناسایی استعداد‌ها در دستور کار است، گفت: شکوفا کردن این استعداد‌ها را هم بر اساس سند تحول باید انجام دهیم، زیرا در کنار آموزش باید تدبر و در نهایت فهم آیات الهی در دانش آموزان رخ دهد و قرآن در سینه و جان آنان جای بگیرد.

صحرایی بیان کرد: در آموزش و پروش قرآن از پایه اول آموزش داده می‌شود و ۹ سال ادامه دارد و برای ارتقا قرآنی معلمان همه ساله دوره‌های توانمندسازی برگزار می‌شود که طرح اتقان در این راستا است. چاپ بیش از ۱۳ میلیون کتاب درسی قرآن، فعالیت ۸۳۰ دارالقرآن و برگزاری مسابقات قرآنی از مرحله آموزشگاهی تا جهانی نشانه توجه به آیات الهی در این وزارتخانه است.

در حال تکمیل...


12032709
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» افشین علا در شعری با عنوان
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مسابقه بین‌المللی «قهرمان» از امشب ۶ مرداد ماه، پس از اخبار شبانگاهی، به روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فراخوان بیستمین جشنواره بین‌المللی نمایشی عروسکی تهران-مبارک به دبیری امیر سلطان احمدی برای برگزاری از ۲۶ آذر تا ۳ دی ۱۴۰۳ در تهران منتشر شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فروش سینماهای سراسر کشور به بیش از ۳۴ میلیارد رسید و تگزاس۳ همچنان صدر نشین فروش بلیط سینماها است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در ماه محرم و سوگواری شهادت امام حسین (ع) اجرای آیین عزاداری پرشور افغانستانی‌ها در برنامه «تکیه خانه» بر روی آنتن شبکه قرآن ومعارف سیما می‌رود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» علی بحرینی از جمله هنرمندان نقاشی است که رویای کودکی خود که به تصویر کشیدن واقعه عاشورا بود را تحقق بخشید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک استاد حوزه گفت: آزاداندیشی یک هنر است. اگر دل شما کار نکند و عاشق نباشد، شما آزاداندیش نمی‌شوی.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس مذهبی تأکید کرد که وقف کردن باید معرفی و فرهنگ‌سازی شود تا مثل وعده صادق، امید در جامعه افزایش پیدا کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» منظم گفت: این برنامه قابلیت آن را دارد که پیام‌های کوتاه آموزشی را به شیوه طنز به مردم منتقل کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» منظم گفت: برنامه «سفر بخیر» قابلیت آن را دارد که پیام‌های کوتاه آموزشی را به شیوه طنز به مردم منتقل کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است