گوناگون 12:47 - 08 خرداد 1402

پیشگیری از مصرف سیگار با آموزش امکانپذیر است

به گزارش خبرگزاری مهر، زهره عزیزی، با اشاره به برگزاری «اولین همایش ملی دانشگاه بدون دخانیات» در روز سه شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ در تالار فردوسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران، اظهار داشت: مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران در جهت همسویی با سند چشم انداز ۱۴۰۴ و همگامی با سیاست‌ها و اهداف برنامه راهبردی دانشگاه تهران مبنی بر ایجاد محیط سالم در دانشگاه، حفظ محیط زیست و حرکت به سوی دانشگاه سبز و نیز در راستای مأموریت‌های پیشگیرانه خود در جهت افزایش شاخص‌های بهداشت روان و ارتقای سواد سلامت، اولین همایش ملی دانشگاه بدون دخانیات» را برگزار می‌کند.

وی گفت: دانشگاه تهران به عنوان بزرگ‌ترین مرجع علمی کشور لازم است با استناد به اصول بنیادینی چون مسئولیت پذیری اجتماعی و تأثیر گذاری اجتماعی در ترویج هنجارهای رفتاری سلامت بخش و سبک زندگی سالم نقش پیشگامانه داشته باشد. از همین رو تصویب خط مشی «دانشگاه بدون دخانیات» نه تنها ترویج محیط دانشگاهی سازگارتر با محیط زیست و کاهش خطرات مرتبط با سلامتی مانند سرطان، عفونت‌های تنفسی و سایر بیماری‌ها در دانشجویان است, بلکه در نگاهی متعالی تر هدف فرهنگ سازی در سایر مراکز آموزش عالی, سازمان‌ها, نهادها و عموم جامعه با هدف ارتقا شاخص‌های سلامت را فراهم می‌کند.

عزیزی افزود: در این همایش کوشش می‌شود در گفتمانی علمی ضرورت دانشگاه عاری از دخانیات تبیین شده, علاوه بر آن سخاوتمندانه محتواهای آموزشی که سال‌ها روی آن تدوین و کار علمی صورت گرفته توزیع شود که این مهم خود گامی برای ایجاد حساسیت و آگاه سازی برای کنترل دخانیات است, چون اجرای گام اول این سیاست متمرکز بر آموزش است.

مدیر مرکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه تهران همچنین گفت: همه ما می‌دانیم بسیار منطقی است که ابتدا بهتر است برای پیشگیری اقدام کنیم تا اینکه بخواهیم برای درمان و پیامدهای منفی هزینه کنیم.


11902759
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است