استانی 23:22 - 08 تیر 1401

آمارهای مدیران شهرداری رشت با واقعیت شهر منطبق نیست

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین واثق کارگرنیا بعد از ظهر چهارشنبه در چهل و چهارمین جلسه علنی شورای شهر رشت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب به ویژه شهید بهشتی، اظهار کرد: شهید بهشتی پایه گذار دادگستری اسلامی در کشور بود.

رئیس شورای شهر رشت با اشاره به ممنوع الورود کردن پیمانکار شهرداری رشت به ساختمان شهرداری، بیان کرد: این شخص که از جانبازان شیمیایی دوران دفاع مقدس نیز است، چند وقتی است که مطالبات خود را دریافت نکرده و در آخرین باری که به ساختمان شهرداری مراجعه کرده با رفتار تند یکی از مدیران مواجه شده و هم اکنون نیز ممنوع الورود است.

وی با اشاره به مکاتبات خود به شهردار رشت در خصوص رفتار نامناسب با این پیمانکار، عنوان کرد: شهردار رشت پاسخ‌هایی را مطرح کرد که قابل پذیرش نبود و مجدداً مکاتبه انجام شده است.

اقدام عملی برای ساماندهی رودخانه‌های رشت دیده نمی‌شود

یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در جریان سفر رئیس جمهور به گیلان بودجه‌ای برای ساماندهی وضعیت رودخانه‌های رشت در نظر گرفته شد اما تاکنون اقدام عملی محسوسی در این باره مشاهده نشده است، گفت: برای حفظ سلامتی مردم باید وضعیت رودخانه‌های رشت هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

هادی رمضانی با بیان اینکه رفع نواقص طرح تفصیلی و طرح جامع رشت ضروری است، تصریح کرد: تخریب خانه‌های افراد پس از ساخت به دلایلی نظیر اینکه زمین کاربری کشاورزی دارد خارج از انصاف است و باید از قبل این موضوعات در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه حذف مدیران توانمند و کارآمد شهرداری به نفع شهر نیست، بیان کرد: باید مدیران لایق، پاکدست و توانمند در حوزه شهری شناسایی و در مناصب مختلف شهری به کار گرفته شوند.

رشت مانند یک شهر جنگ زده است

دیگر عضو شورای شهر رشت نیز در این جلسه ضمن تقدیر از اقدامات مثبت شهرداری رشت در خصوص رفع مشکلات زمین‌های نسقی، گفت: با وجود این چنین اقدامات مثبت اما کندی در انجام پروژه‌های عمرانی از انتقادات به حقی است که مربوط به شهرداری رشت می‌شود و با توجه به شرایط آب و هوایی، فرصت زیادی برای کارهای عمرانی در شهر نداریم.

مهدی نوری هریس با انتقاد از عدم اعلام پروژه‌های عمرانی شهر توسط شهردار به شورا، گفت: بارها از شهردار تقاضا کردم که پروژه‌های عمرانی را به کمیسیون اعلام کند اما وی صراحتاً اعلام کرد که این برنامه‌ها را به کمیسیون و شورا ارائه نمی‌کند.

وی با بیان اینکه صحبت‌های شهردار رشت مبنی بر فعالیت ۳۰ دستگاه اتوبوس در سطح شهر نادرست و خلاف واقع است، عنوان کرد: طبق بررسی‌ها تنها یازده اتوبوس در رشت فعالیت دارند و عدم صداقت شهردار در این خصوص پذیرفتنی نیست.

نوری هریس با بیان اینکه آمارهای اعلام شده از سوی شهردار و مدیران شهرداری درباره وضعیت شهر رشت با واقعیات منطبق نیست، تصریح کرد: واقعیت شهر رشت با این آمارها یکی نیست و رشت مانند یک شهر جنگ زده است.

وی با اشاره به افراد منفعت طلب در شهرداری رشت، بیان کرد: ثبات مدیریتی با روی کار آمدن نیروهای با تجربه و متخصص محقق می‌شود و هدف شورا نیز پاکسازی منفعت طلبان و جلوگیری از خیانت آنان است.


11609675
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است