بازار 09:45 - 20 اسفند 1401

تلویزیون سامسونگ یا شیائومی؛ کدام را بخریم؟

 

سامسونگ سال ها است که در حوزه تولید تلویزیون پادشاهی می کند اما کمپانی نو ظهور چینی شیائومی هم که مدت زیادی نیست به صنعت تولید تلویزیون وارد شده، موفق شده به یکی از برند های مشهور و پر طرفدار این حوزه تبدیل شود.

انتخاب برند مناسب یکی از گام های بسیار مهم برای خرید تلویزیون است و رقابت بالایی که بین برند های مطرح جهانی وجود دارد ممکن است باعث سردرگمی مشتریان شود.

به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مقاله به مقایسه تلویزیون سامسونگ با شیائومی بپردازیم و به این سوال پر تکرار پاسخ دهیم که: "تلویزیون سامسونگ یا شیائومی؛ کدام را بخریم؟"

مقایسه کلی تلویزیون های سامسونگ با شیائومی

برند سامسونگ یک برند چند ملیتی با اصالت کره ای، یکی از پر سابقه ترین تولید کنندگان تلویزیون در جهان است. تلویزیون های سامسونگ در 12 سال اخیر همواره در میان بهترین تلویزیون های سال بوده اند. تنوع بالای مدل ها و استفاده از به روز ترین تکنولوژی ها باعث شده تلویزیون های سامسونگ در سراسر جهان طرفداران بسیار زیادی پیدا کنند و در میان پر فروش ترین تلویزیون های سال باشند.

شیائومی یک کمپانی تازه وارد است که از سال 2010 وارد عرصه تولید تجهیزات الکترونیک شده و با تولید محصولات به روز و ارزان قیمت موفق شد به سرعت به یک برند بسیار شناخته شده و پر فروش تبدیل شود.

مزایای تلویزیون سامسونگ

  • تنوع بالای مدل ها در بازه های قیمتی مختلف
  • کیفیت بالای ساخت
  • طراحی شیک و متنوع
  • استفاده از سیستم عامل تایزن
  • کیفیت تصویر و صدای بسیار عالی
  • امکانات مناسب برای گیمینگ حتی در مدل های میان رده

معایب تلویزیون سامسونگ

  • قیمت بالا
  • استفاده از دستیار صوتی بیکسبی که گاهی اوقات نسبت به دستیار صوتی گوگل کند تر عمل می کند

مزایای تلویزیون شیائومی

  • قیمت مقرون به صرفه
  • طراحی جذاب
  • استفاده از پردازنده قوی cortex
  • پنل IPS با زاویه دید بالا

معایب تلویزیون شیائومی

  • نویز در تصویر تلویزیون و کیفیت نسبتا پایین تصویر
  • رفرش ریت 60 هرتزی که برای گیمینگ و فیلم های اکشن مناسب نیست
  • مناسب نبودن جای قرار گیری پورت ها در کنار تلویزیون و دسترسی دشوار

مقایسه کیفیت تصویر تلویزیون شیائومی با سامسونگ

کیفیت تصویر یکی از ملاک های بسیار مهم هنگام انتخاب تلویزیون است. طبیعتا هیچ یک از ما نمی خواهیم برای تلویزیونی که کیفیت تصویر پایینی دارد هزینه کنیم. هم تلویزیون شیائومی و هم سامسونگ تلویزیون های فورکی با کیفیت بالا و صفحه نمایش های ال ای دی تولید می کنند.

کیفیت تلویزیون های فورکی سامسونگ و حتی کیفیت های پایین تر تلویزیون سامسونگ عملکرد بسیار بهتری داشته است و متاسفانه شیائومی تلویزیون در کیفیت 8K تولید نمی کند.

در مجموع با وجودی که تلویزیون های شیائومی هم از کیفیت تصاویر نسبتا خوبی برخوردار هستند اما به پای سامسونگ نمی رسند. بنابراین در مقایسه بین شیائومی و سامسونگ از نظر کیفیت تصویر، بی شک سامسونگ برنده است.

مقایسه کیفیت صدا تلویزیون شیائومی با سامسونگ

بعد از کیفیت تصویر، دومین عاملی که هنگام خرید تلویزیون به آن توجه می شود، کیفیت صدا است. تلویزیون های سامسونگ از نظر کیفیت صدا عملکرد بسیار خوبی دارند و از فناوری هایی مثل Q-Samphony، Object Tracking Sound و DTS پشتیبانی می کنند.

شیائومی هم در زمینه کیفیت صدای تلویزیون عملکرد بسیار خوبی داشته و با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته Dolby Atmos، Dolby Audio و DTS موفق شده کیفیت صدای تلویزیون های خود را به حد بسیار بالایی ارتقا دهد.

در مقایسه تلویزیون های شیائومی و سامسونگ از نظر کیفیت صدا می توان گفت که شیائومی نسبت به سامسونگ عملکرد بهتری دارد. البته متاسفانه کیفیت تصویر پایین تلویزیون های شیائومی باعث شده برتری آن ها در زمینه صوت تاثیر چندانی نداشته باشد.

البته این مقایسه فقط زمانی صدق می کند که از اسپیکرهای خود تلویزیون استفاده کنیم. در صورتی که سیستم صوتی سینمای خانگی نصب کنید، سامسونگ با تکنولوژی Q-Samphony بی شک شیائومی را شکست خواهد داد.

مقایسه سیستم عامل تلویزیون سامسونگ با شیائومی

تلویزیون های هوشمند سامسونگ از سیستم عامل اختصاصی سامسونگ به نام تایزن استفاده می کنند. در حالی که شیائومی برای تلویزیون های هوشمندش از سیستم عامل شناخته شده اندروید استفاده می کند. در مقایسه بین این دو سیستم عامل می توان گفت که سیستم عامل اندروید قابلیت های خوب و پیشرفته زیادی دارد اما سیستم عامل شلوغی است که ممکن است شما را گیج کند.

از طرف دیگر تایزن یک سیستم عامل کاربردی بسیار ساده است که کار با آن راحت است و محیط کاربری مینیمالی دارد. اگر طرفدار اکو سیستم گوگل باشید، سیستم عامل اندروید انتخاب بهتری است اما اگر به دنبال خرید یک تلویزیون هوشمند با امکانات کافی و کاربرد آسان هستید، تایزن را به شما پیشنها می کنیم.

مقایسه تلویزیون سامسونگ با شیائومی از نظر امکانات

تلویزیون سامسونگ و شیائومی هر دو امکانات زیادی دارند. با وجودی که هم سامسونگ و هم شیائومی از پورت های کاربردی یو اس بی، لن، اچ تی ام آی و .. پشتیبانی کرده و امکان اتصال به بلوتوث و وای فای را دارند، اما تعداد این پورت ها در تلویزیون شیائومی بیشتر است که نکته مثبتی است. البته متاسفانه در اکثر مدل های شیائومی جای پورت ها به شکلی طراحی شده که دسترسی به آن ها دشوار است و باعث می شود تعداد زیادی از پورت های کنار و پشت تلویزیون بی استفاده بمانند.

تلویزیون های شیائومی حافظه داخلی هم دارند که بسته به مدل ممکن است از 8 تا 32 گیگابایت متفاوت باشد. داشتن حافظه داخلی می تواند قابلیت بسیار کاربردی ای باشد.

مقایسه تلویزیون سامسونگ با شیائومی از نظر میزان خرابی

اگر به دنبال تلویزیونی با دوام و طول عمر بالا و نرخ خرابی پایین هستید، بهتر است از برند سامسونگ تلویزیون بخرید. با وجودی که همه تلویزیون ها بعد از چندین سال استفاده مداوم بالاخره نیاز به تعمیر پیدا می کنند و تحت شرایط نامناسب ممکن است خراب شوند، اما تلویزیون های سامسونگ در مقایسه با شیائومی نرخ خرابی کمتری دارند.

مقایسه تلویزیون سامسونگ با شیائومی از نظر قیمت

قیمت تلویزیون سامسونگ اصل کره به طور کلی نسبت به تلویزیون های شیائومی بالاتر است. بخشی از این قیمت بالاتر به علت امکانات بیشتر و استفاده از قطعات مرغوب در این تلویزیون است. اما به طور کلی باید توجه داشته باشید که سیاست شیائومی این است که محصولاتش را با قیمت پایین تر از اکثر برند ها به فروش برساند و به همین دلیل است که موفق شده در بازه زمانی کوتاه تا این اندازه در همه کشور ها شناخته شود.

بهترین تلویزیون شیائومی 2023

بهترین تلویزیون شیائومی امسال تلویزیون می تی وی 5 با رزولوشن اولترا اچ دی ادی است. این تلویزیون اسمارت دارای کیفیت فورکی و پنل QLED به4 گیگابایت رم و 3 پورت HDMI مجهز است.

بهترین تلویزیون سامسونگ 2023

بهترین تلویزیون سامسونگ امسال تلویزیون S95B OLED است. این تلویزیون اسمارت با کیفیت 4k و رفرش ریت 120 هرتزی از HDR10+ پشتیبانی می کند و در سایز های 55 اینچ و 65 اینچ موجود است.

تلویزیون شیائومی یا سامسونگ، کدام بهتر است؟

هنگام خرید تلویزیون انتخاب برند یک تصمیم بسیار مهم و گاهی اوقات سردرگم کننده است. سامسونگ سال ها ست که به عنوان یکی از بهترین تولید کنندگان تلویزیون در سراسر جهان فعالیت می کند. اما برند چینی شیائومی که به تازگی وارد حوزه تولید تلویزیون شده، با تولید تلویزیون های پیشرفته و اقتصادی موفق شده مشتریان بسیار زیادی را جذب کند.

در این مقاله به مقایسه تلویزیون شیائومی با سامسونگ پرداختیم و سعی کردیم به این سوال پر تکرار پاسخ دهیم که "تلویزیون سامسونگ یا شیائومی؛ کدام را بخریم؟". نظر شما درباره این دو برند چیست؟ به نظر شما تلویزیون سامسونگ بهتر است یا شیائومی؟

 


11836876
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» اکستروفی مثانه یک بیماری نادر است که به صورت تولید شکاف ‌های بزرگ در دیوار جلویی مثانه در ناحیه پایین شکم و ناحیه زیر شکم اتفاق می ‌افتد، این بیماری معمولاً از بدو تولد مشخص می ‌شود، در این حالت قسمتی از مثانه بیرون از بدن قرار دارد و ممکن است همر...
بازار
«پارسی نیوز» بهترین زمان مصرف قرص کلاژن: برای دریافت نتیجه بهتر چه زمانی است؟ انسان‌ها همواره در طول تاریخ به دنبال راهی برای بازگردانی جوانی و فرار از پیری و علائم آن بوده‌اند؛ به همین دلیل انواع روش‌ها را برای رسیدن به این هدف امتحان کرده‌ا‌ند. یکی از بهتری...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است