استانی 19:13 - 08 خرداد 1402

تنش شدید آب در استان سمنان/ پیش‌بینی آب‌رسانی با تانکر در شهرها

محمد طاهری در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه در شهرهای شاهرود و سمنان ۵۴۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب را شاهد هستیم، ابراز کرد: مشترکان با ۲۰ درصد صرفه‌جویی در آب شرب می‌توانیم تابستان سال جاری را پشت سر بگذاریم.

وی با بیان اینکه در کنار صرفه‌جویی مردم، اقداماتی نیز توسط آبفا در دست اجرا است، افزود: مقرر شده چاه‌هایی که ارگان‌ها و ادارات دارند و آب با کیفیت نیز دارد، به کمک بیایند تا بتوانیم تابستان را پشت سر بگذاریم.

مدیرعامل آبفای استان سمنان با بیان اینکه امیدواریم ارگان‌ها و دستگاه‌ها با ما برای تأمین آب شرب مورد نیاز مردم همکاری کنند، ابراز کرد: در صورتی که ناچار باشیم در برخی ساعات شبانه روز مجبور هستیم با تانکر در نقاطی که شناسایی شده آبرسانی داشته باشیم.

طاهری با بیان اینکه در استان سمنان با کمبود آب آشامیدنی در ساعات اوج مصرف مواجه هستیم، گفت: برای مشترکان کم مصرف تخفیف‌هایی در نظر گرفته شده و مشترکان پرمصرف نیز در صورتی که اگر بیش از ۱۵ مترمکعب الگوی مصرف استان، بیشتر آب مصرف کنند، شاهد افزایش قیمت آب بها خواهند بود.

وی با بیان اینکه جرایم بازدارندگی ندارند، ابراز کرد: هر مترمکعب آب گرانبها در استان سمنان سه هزار و ۹۰۰ تومان هزینه دارد اما متوسطی که در استان دریافت می‌شود ۹۰۰ تومان است لذا مردم حتی نزدیک به قیمت واقعی آب را هم پرداخت نمی‌کنند.


11903123
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است