ورزشی 19:48 - 29 دی 1400
معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش گفت: فدراسیون ها بودجه مربوط به ورزش همگانی را نباید در ورزش قهرمانی حتی اگر ضرورت داشته باشد، هزینه کنند.

کلهر: فدراسیونها درباره ورزش همگانی و امور فرهنگی همکاری ندارند/ دچار فقر حرکتی جدی هستیم

به گزارش ایسنا، سینا کلهر معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان در دومین نشست وزیر ورزش و جوانان با روسای فدراسیون های ورزشی، گفت: آمار واقعی کشور درباره ورزش همگانی به معنای ورزش مرتب مردم، حدود ۳۰ درصد است. این نشان می دهد دچار فقر حرکتی جدی هستیم و همه ما مسئولیم که جامعه دارد به سمت پیری می رود. این جزو مسئولیت های همه فدراسیون هاست که در جهت همگانی کردن رشته های خود برنامه ریزی کنند.

وی افزود: اهتمام جدی به لحاظ مالی، ساختاری و جدیت نسبت به ورزش همگانی در فدراسیون ها وجود ندارد. شما شرعا و قانونان ۲۰ درصد مربوط به بودجه همگانی را حق ندارید صرف ورزش قهرمانی کنید حتی اگر ضرورت داشته باشد. این بودجه برای ورزش همگانی است. حالا اگر ما ابزار نظارتی نداریم، نظارت اخلاقی و درونی که وجود دارد.

کلهر خاطرنشان کرد: ما با وضعیتی روبرو هستیم که وسایل ورزشی را دم اتاق دانشجویان در خوابگاه ها برده اند اما گفته اند ما روی تخت راحت هستیم و نمی خواهیم ورزش کنیم. برای خیابانی کردن و همگانی کردن رشته هایتان برنامه ریزی و جدیت داشته باشید.

وی درباره نادیده گرفته شدن ورزش روستایی تصریح کرد: ما درقبال تبعیضی که وجود دارد مسئول هستیم. بخشی از ورزش فدراسیون ها باید در روستاها گسترش یابد. خیلی متاسفم که رییس فدراسیون می گوید اگر پول بدهید حاضریم در بخش ورزش روستایی کار کنیم. اگر قرار است در روستاها تحول ایجاد شود، ورزش خیلی بهتر از علم و هنر می تواند عمل کند.

کلهر افزود: چرا درباره مناسبت ها بدبین هستیم چون کم کاری می کنیم و به چسباندن یک پلاکارد کفایت می کنیم. ما هیچ ابزاری برای یادآوری کردن جز مناسبت ها نداریم. سعی کردیم از تعدد مناسبت ها جلوگیری کنیم و یک مناسبت با کیفیت برگزار کنیم. در شورای فرهنگ عمومی طرح کردیم و گفتم فقط ۱۲ روز در سال مناسبت ندارد. سعی کردیم تعداد را کم کنیم. در این چند ماه همکاری فدراسیون ها در برگزاری مناسبت ها حداقلی بوده است. سخنرانی و منبر و شعار مهم هستند چون باعث یادآوری می شوند به شرطی که اصیل بودن آن حفظ شود.

وی تصریح کرد: به همه فدراسیون ها نامه زدم و گفتم اسامی تیم هایتان را برای اعزام اعلام کنید تا برای آن ها برنامه فرهنگی ترتیب دهیم اما تنها فدراسیونی که این کار را بلافاصله انجام داد فدراسیون هندبال بود. اگر ورزشکار آدابی را در یک کشور درست رعایت نکند ممکن است مورد تمسخر قرار گیرد. بر همین اساس قرار است دوره آموزش حرفه ای بگذاریم.

وی ادامه داد: کمبود سواد رسانه‌ای ورزشکاران یکی دیگر از مشکلات است. در همین بحث پناهندگی برخی ورزشکاران اگر ورزشکار می دانست چطور با رسانه ها صحبت کند مشکل کمتری داشتیم. مثلا سرود اشتباه پخش شد. آیا ورزشکار توجیه است وقتی سرود اشتباه پخش شد یا یک خانمی آمد هنگام توزیع مدال خواست دست بدهد، چه کار کند؟ آیا اصلا از ورزشکار بپرسند یک ایرانی و یا کشور شما چه ویژگی دارد آیا به خوبی می توانند پاسخ دهند؟ نحوه مراقبت از مدارک، نحوه پوشش، نحوه حرکت در خیابان ها به صورت گروهی، ویژگی های فرهنگی کشورهای میزبان، پول رایج و... از مواردی است که در مجموعه ای کامل به ورزشکاران آموزش داده می شود.

انتهای پیام


11417980
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مهاجم سابق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: بعضی از تیم‌های رده‌های پایین جدول خودشان را پیش باخته برابر سرخپوشان می‌بینند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بازیکن سابق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: تیم صنعت نفت آبادان بعد از دریافت گل اول متلاشی شد و نتوانست جبران کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های سری آ مزد عملکرد درخشان خود در فصل جاری مسابقات اروپایی را گرفتند و یک سهمیه برای لیگ قهرمانان اروپای سال آینده به این لیگ اضافه شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال با انجام ۳ دیدار امروز پیگیری می‌شود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم بایرلورکوزن رکورد شکست ناپذیری در فوتبال اروپا در قرن ۲۱ را جابجا کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم های رم، آتالانتا و لورکوزن به جمع 4 تیم برتر لیگ اروپا راه یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های فیورنتینا و استون ویلا موفق شدند به جمع ۴ تیم برتر مسابقات لیگ کنفرانس اروپا راه یابند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت: مربی‌ای نیستم که باخت را گردن کسی بیندازم و خودم شکست برابر پرسپولیس را به گردن می‌گیرم.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس درباره آخرین وضعیت مصدومیتش توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: نتیجه ۳ بر هیچ یک نتیجه عالی در فوتبال حساب می‌شود و از عملکرد بازیکنانم واقعا رضایت دارم.  

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است