استانی 00:40 - 26 فروردین 1400
ایسنا/گیلان جانشین فرماندهی انتظامی گیلان از شناسایی و دستگیری عامل راه‌اندازی سایت شرط‌ بندی و قمار آنلاین در رشت خبر داد.

دستگیری عامل راه‌اندازی سایت شرط‌ بندی و قمار در رشت

سرهنگ حسین حسن‌پور در جمع خبرنگاران قمار و شرط‌ بندی را یکی از ناهنجاری‌های اجتماعی و عامل فروپاشی خانواده‌ها عنوان و اظهار کرد: کسب درآمد از راه قمار و تحصیل مال از راه نامشروع یکی از ناهنجاری‌های اجتماعی است که جرم محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه با رصد و پایش فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس امنیت عمومی استان مشخص شد، مدیر کانالی در شبکه‌های اجتماعی ضمن تبلیغ قمار و شرط‌ بندی، کاربران فضای مجازی را به سمت و سوی سایت‌های شرط‌بندی هدایت و با ایجاد انگیزه مالی مبالغ زیادی از آنها دریافت کرده است، افزود: شناسایی هویت واقعی این فرد در دستورکار پلیس قرار گرفت.

جانشین فرماندهی انتظامی استان گیلان گفت: با اقدامات فنی و همه جانبه، متهم مورد نظر و محل فعالیت وی در شهرستان رشت مورد شناسایی قرار گرفت.

این مقام انتظامی از دستگیری متهم ۴۵ ساله در منزلش خبر داد و بیان کرد: در بازرسی از این مکان یک دستگاه لپ‌تاپ، یک دستگاه کیس کامپیوتر، ۵۸ عدد کارت عابر بانک، یک دستگاه کارتخوان و سه دستگاه گوشی هوشمند کشف شد.

سرهنگ حسن‌پور به اعتراف متهم به بزه‌ انتسابی و معرفی وی به مرجع قضائی اشاره کرد و گفت: هدف از ایجاد سایت‌های شرط‌ بندی تنها کسب درآمد برای گردانندگان این سایت‌ها است که معمولا در خارج از کشور زندگی می‌کنند و با انتشار عکس‌هایی از زندگی شخصی خود و القاء حس خوشبختی به مخاطبان، کاربران را ترغیب به فعالیت در این زمینه می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه مردم ضمن عدم توجه به تبلیغات فریبنده افراد سودجو در فضای مجازی از فعالیت در چنین سایت‌هایی خودداری کنند، خاطرنشان کرد: مطابق ماده ۷۰۵ قانون مجازات اسلامی قماربازی با هر وسیله‌ای ممنوع بوده و مرتکبان آن به یک ماه تا ۶ ماه حبس یا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهند شد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان گیلان تصریح کرد: شهروندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تهدیدات و آسیب‌های فضای سایبری به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام


11026283
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست معاونت طرح‌های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت گفت: ۵ طرح اشتغالزایی خرد از جمله نانوایی تمام اتوماتیک، کارواش و قالیشویی، نیروگاه خورشیدی متمرکز و.. با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۵۸ نفر در شهرستان کاشان به بهره برداری رسید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه شنبه ۲۸ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است