بازار 10:47 - 20 مرداد 1401

با اجتناب از این 8 اشتباه، سود واردات از چین را چندین برابر کنید

واردات از چین به‌عنوان یک مسیر سودآور برای کسب‌وکارها شناخته شده است. ارزان بودن کالاهای چینی، تنوع بالا، کیفیت مختلف، سفارشی‌سازی کالاها و بسیاری دیگر از عوامل، باعث می‌شود تا عده زیادی از تاجران به فکر واردات از این کشور بیفتند. کشور ما یکی از شرکای تجاری چین است که بسیاری از کالاهای مورد نیاز را از این کشور وارد می‌کند. 

اگر تاکنون دقت کرده باشید، حتماً متوجه خواهید شد که برخی از کالاهای مصرفی شما ممکن است ساخت کشور چین باشد. این تجارت تا زمانی سودآور است که طبق مسیر درستی پیش برود. هرگونه اشتباه می‌تواند موجب از بین رفتن سرمایه شما شود. برای به حداقل رساندن این اشتباهات، می‌توان به‌واسطه شرکت واردات از چین اقدام کرد.

چرا واردات از چین سودآور است؟

کشور چین با عرضه کالاهای ارزان‌قیمت شناخته می‌شود. وجود نیروهای ارزان و متخصص، دسترسی به مواد اولیه، زیرساخت‌های اقتصادی، هزینه‌های کم تولید و عوامل دیگری باعث کاهش قیمت کالاهای چینی شده است. در صورت شناخت این کالاها و واردات قانونی آنها، می‌توان سود زیادی به دست آورد. ارزان بودن کالاها تنها یکی از دلایل سودآوری واردات از چین است. 

شما به‌واسطه واردکردن کالاها از کشور چین، می‌توانید از مزیت سفارشی‌سازی کالاها نیز بهره‌مند شوید. سفارشی‌سازی کالاها در کشور ممکن است هزینه‌های زیادی را به دنبال داشته باشد. این در حالی است که کارخانه‌های چینی با هزینه کمتر این کار را انجام خواهند داد. با سفارشی‌سازی شما می‌توانید برند خود را داشته یا کالای خاصی را عرضه کنید، این می‌تواند به سودآوری بیشتر شما از واردات کمک کند. 

بسیاری از کارخانه‌های چینی قادرند محصولات را در حجم انبوه تولید کرده و به دست مشتریان خود برسانند. واردات به میزان انبوه باعث می‌شود که بتوانید در هر زمان به نیازهای مشتریانتان پاسخ دهید. وانیکس، شرکت واردات کالا از چین، با تجربه‌ای که در این زمینه دارد، به شما کمک می‌کند تا بتوانید سود بیشتری از این تجارت مهم به دست بیاورید.

برای واردات از چین با وانیکس کلیک کنید.

اشتباهات رایج به هنگام واردات از کشور چین

برای واردات از چین لازم است تا گام‌به‌گام مراحل درست آن را طی کنید. اطلاع از نحوه واردات نقش مهمی در حفظ سرمایه و سودآوری بیشتر دارد. اما همچنان بسیاری از افراد ممکن است در خرید و واردات از کشور چین مرتکب اشتباهاتی شوند. ما در این قسمت اشتباهاتی که ممکن است در هر یک از مراحل واردات پیش بیاید را بررسی خواهیم کرد. شرکت بازرگانی وانیکس با داشتن متخصصان باتجربه، به شما کمک می‌کنند تا از این اشتباهات دوری کرده و از این طریق سرمایه خود را حفظ کنید.

اشتباهات رایج هنگام انتخاب محصولات

انتخاب محصول اولین مرحله برای شروع واردات از کشور چین است. با توجه به اینکه این مرحله نقش مهمی در سودآوری تجارت دارد، باید از هرگونه اشتباه پرهیز کرد. اشتباهات رایج در این مرحله شامل موارد زیر است.

  • واردات کالاهای مد روز: یکی از اشتباهات رایج به هنگام انتخاب محصول این است که برخی از افراد پیرو مد هستند. یعنی کالاهای مد روز را برای واردات انتخاب می‌کنند که این نمی‌تواند به سودآوری یک تجارت بلندمدت کمک کند.
  • واردات کالاهای کم‌ارزش: بسیاری از افراد فکر می‌کنند که با واردات کالاهای ارزان و کم‌ارزش می‌توانند سود خوبی به دست بیاورند، اما حقیقت این است که واردات از دسته از کالاها تنها باعث از دست رفتن اعتبار و مشتریان خواهد شد.
  • واردات محصولات پرمصرف: تقاضای بازار یکی از عواملی است که به هنگام واردات کالا از چین باید مد نظر قرار بگیرد. کالاهای پرمصرف انتخاب خوبی هستند، اما لازم است بدانید که فروش این دسته از کالاها با رقابت زیادی همراه است و برای فروش آنها به تخصص لازم، نیاز دارید.
  • انتخاب محصولات با اندازه بزرگ: واردات محصولات در اندازه‌های بزرگ، سبب افزایش هزینه‌های حمل‌ونقل خواهد شد. علاوه بر این، احتمال شکستن و آسیب‌دیدن این دسته از کالاها بیشتر است. بهتر است که کالاهایی با حجم کمتر برای واردات انتخاب شود.

اشتباهات رایج هنگام انتخاب تأمین‌‌کنندگان

یافتن تأمین‌‌کنندگانی که از اعتبار بالایی برخوردار هستند و مطابق با شرایط شما، محصولات خود را به فروش می‌رسانند، موجب سودآوری بیشتر در امر واردات از کشور چین خواهند شد. اما اشتباهات رایجی که در این مرحله ممکن است مرتکب شوید را در زیر بررسی خواهیم کرد.

  • کارکردن با کارخانه به‌عنوان بهترین راه‌حل: اکثر واردکنندگان ترجیح می‌دهند که کالاهای خود را تنها از کارخانه تأمین‌ کنند، زیرا کارخانه‌ها، کالاها را با قیمت کمتری عرضه می‌کنند. هنگام انتخاب تأمین‌‌کننده، باید مدل و مقیاس کسب‌وکار خود را در نظر بگیرید. پس از آن قیمت، خدمات و شرایط فروش نکاتی هستند که حتماً باید به آن توجه کنید.
  • تأمین‌‌کننده با عرضه محصولات ارزان: این که در کشور چین ارزان‌ترین کالاها را پیدا کنید، اصلاً چیز عجیبی نیست. شاید برخی از تأمین‌‌کنندگان به شما قول کالاهای باکیفیت و ارزان را بدهند اما به نظر شما چنین چیزی ممکن است؟ در واقع کیفیت کالاهای بسیار ارزان چندان قابل توجه نبوده و واردات آن دارای ریسک است.

اشتباهات رایج هنگام جستجو و بازدید از تأمین‌‌کنندگان در چین

برخی از افراد برای خرید از چین ترجیح می‌دهند که به این کشور سفرکرده و مستقیماً کالاهای مورد نظر را بررسی و خریداری کنند. در کشور چین نمایشگاه‌ها، کارخانه‌ها، فروشگاه‌های عمده‌فروشی و بسیاری از مراکز فروش وجود دارند. اما همواره افراد برای بازدید از این مراکز دچار اشتباه شده که در زیر به آن می‌پردازیم.

  • عدم انجام تحقیق: یکی از اشتباهات رایج در بازدید از تأمین‌‌کنندگان این است که افراد قبل از سفر به چین تحقیقات لازم را انجام نمی‌دهند. آنها طبق شنیده‌ها به برخی از شهرهای چین سفرکرده و در آخر محصولات مورد نظر را نمی‌یابند. مثلاً یکی از این شهرها، شانگهای است که افراد تنها به بازدید از تأمین‌‌کنندگان این شهر می‌پردازند.
  • نداشتن شناخت کافی از شهرهای صنعتی: برای سفر به چین لازم است تا هزینه‌هایی پرداخت شود و این شما را ملزم می‌کند که با آگاهی به این کشور مهاجرت کنید. شهرهای صنعتی چین عموماً در بخش جنوب شرقی آن واقع شده‌اند و هر یک از شهرها در تولید و تأمین‌ کالاهای خاص تبحر دارد. قبل از مهاجرت شهرها و نوع کالای عرضه‌شده در آنها را شناسایی کنید.
  • نداشتن اطلاعات درمورد نمایشگاه کانتون: نمایشگاه کانتون بزرگ‌ترین نمایشگاه چین است که محصولات متنوعی را عرضه می‌کند. بسیاری از تأمین‌‌کنندگان حاضر در کانتون، شرکت‌های بزرگ تجاری هستند. آنها کالاهای خود را در حجم انبوه به فروش می‌رسانند. اگر شما قصد خرید کالا با MOQ پایین دارید، این نمایشگاه نمی‌تواند برای شما مناسب باشد.

اشتباهات رایج قبل از تولید انبوه برای محصول

کالاهای وارداتی به‌صورت انبوه تولید می‌شوند. برای تعداد و حجم مورد نظر لازم است تا با تأمین‌‌کننده کالا به توافق برسید. همچنین بهتر است که نمونه‌های کالای درخواستی را بررسی کرده و درمورد ویژگی‌های آن، مطلع شوید. در این بخش بخشی از اشتباهات رایجی که ممکن است در زمان سفارش و بررسی نمونه پیش بیاید را بیان خواهیم کرد.

  • آسیب و مشکل در نمونه: نمونه‌ها گزینه خوبی برای اطمینان شما از ویژگی‌، کیفیت، طرح، رنگ، برچسب‌گذاری و اندازه کالاها هستند. همچنین شما با استفاده از نمونه‌ها می‌توانید میزان تعهد تأمین‌‌کننده را مورد سنجش قرار دهید. اما در برخی از نمونه‌ها ممکن است ایراداتی وجود داشته باشد. در این مواقع تأمین‌‌کننده قول بهبود آن به هنگام تولید انبوه را خواهد داد.
  • توافق نکردن درمورد گواهی محصول: گواهی محصول یکی از مدارکی است که به هنگام ترخیص کالا از گمرک مورد نیاز است. شاید برخی از تأمین‌‌کنندگان درمورد اهمیت این گواهی اطلاع نداشته و آن را به شما تحویل ندهند. این باعث می‌شود که بعداً برای ترخیص کالاها به مشکل بخورید. برای جلوگیری از این خطرات، درمورد گواهی محصول با تأمین‌‌کننده به توافق رسیده و آن را در قرارداد و سایت دفتر مربوطه ثبت کنید. 

اشتباهات رایج هنگام برقراری ارتباط با تأمین‌کنندگان عمده‌فروش

برای واردات از چین لازم است تا با تأمین‌‌کننده ارتباط داشته باشید. به دلیل اینکه در این مدت نمی‌توانید در چین مستقر بوده و حضوراً پیگیر مراحل تولید باشید، بنابراین باید ارتباط خود را از طریق پلتفرم‌هایی حفظ کنید. البته راه بهتر این است که مراحل واردات را به شرکت وانیکس سپرده و از بروز اشتباهات در این مسیر اجتناب کنید. برخی از اشتباهات رایج:

  • نداشتن ابزارهای پیام فوری دیگر: ممکن است شما برای ارتباط گرفتن با تأمین‌‌کنندگان فقط به یک پلتفرم دسترسی داشته باشید. اما لازم است بدانید که در این مواقع بهتر است که چندین پلتفرم را نصب و کار با آنها را یاد بگیرید. این باعث می‌شود که راحت‌تر با تأمین‌‌کنندگان ارتباط برقرار کنید. در کشور چین تأمین‌‌کنندگان عموماً از وی چت استفاده می‌کنند.
  • برقراری ارتباط در زمان نامناسب: کشور چین از نظر مسافت با ایران فاصله زیادی داشته و همین موضوع نیز باعث تفاوت در زمان‌ها شده است. به‌صورت کلی زمان در چین چهار ساعت و نیم از ایران جلوتر است. برای اینکه یک ارتباط در زمان مناسب داشته باشید، لازم است تا درمورد این اختلاف ساعت و همچنین زمان کاری آنها اطلاع داشته باشید.

اشتباهات رایج در پرداخت هزینه‌ها

پرداخت هزینه‌ها یکی از مراحل مهم در واردات از کشور چین است. شما باید مطمئن‌ترین راه را برای پرداخت هزینه‌ها استفاده کنید. چندین روش پرداخت وجود دارد که لازم است بهترین آن را انتخاب کنید. با مشاوره‌های وانیکس، شرکت واردات از کشور چین، می‌توانید روش پرداخت مطمئن را انتخاب کنید. اشتباهات رایج در پرداخت هزینه‌ها:

  • عدم توجه به زمان پرداخت: پرداخت هزینه‌ها ممکن است از یک تا چند روز طول بکشد و چینی‌ها در تعطیلات، حساب‌ها را بررسی نمی‌کنند. پس برای پرداخت زمان مناسبی را در نظر بگیرید.
  • نداشتن آشنایی با راه‌های پرداخت: چندین راه برای پرداخت هزینه‌ها وجود دارد که لازم است کم‌هزینه‌ترین آن را انتخاب کنید. 

اشتباهات رایج هنگام ارسال محصولات از چین

روش‌های حمل کالا از چین شامل روش هوایی، زمینی، دریایی و ریلی است. شما باید متناسب با نوع کالا، بهترین روش را انتخاب کنید. حمل کالاها مستلزم پرداخت هزینه و مالیات است. برخی از مشکلاتیکه اغلب افراد مرتکب می‌شوند:

  • انتخاب روش دریایی به‌عنوان بهترین روش: حمل کالاها با استفاده از روش دریایی مزایای زیادی دارد، مثلاً هزینه حمل کالاها با حجم زیاد در این روش ارزان‌تر است. اما حمل کالاهای کوچک با این روش مقرون‌به‌صرفه، نخواهد بود. در این مواقع می‌توان از روش هوایی برای حمل کالاهای کوچک استفاده کرد.
  • اعلام ارزش محموله کم: برخی از واردکنندگان برای پرداخت مالیات کمتر، وزن محموله را کمتر از میزان واقعی آن ثبت می‌کنند. درصورتی‌که وزن کالا با وزن ثبت‌شده مغایرت زیادی داشته باشد، به علت فرار مالیاتی، کالاها توقیف خواهند شد. برای جلوگیری از بروز چنین خطراتی بهتر است که در ارائه مدارک، صداقت داشته باشید.

نقش شرکت واردات از چین در سودآوری بیشتر 

همه افرادی که اقدام به واردات از کشور چین می‌کنند، به دنبال کسب سود بیشتر هستند. به همین دلیل بسیار مهم است که راه درستی برای این کار انتخاب شود. شرکت واردات از چین نقش مهمی در سودآوری ایفا می‌کند. البته به یاد داشته باشید که آنچه اهمیت بیشتری دارد، اعتبار و تجربه این شرکت‌های وارداتی است. 

برای واردات از بهترین شرکت واردات از چین، کلیک کنید.

آنها با تجربه و مهارتی که در امر واردات دارند، قادرند مشاوره‌های لازم برای انتخاب کالا را به واردکنندگان داده و بهترین تأمین‌‌کننده را انتخاب کنند. همچنین دیگر مراحل واردات را با کمترین هزینه و ریسک انجام خواهند داد. شرکت وانیکس یکی از این شرکت‌های معتبر است که توانسته با خدمات خود اعتبار خوبی در این زمینه کسب کند. این شرکت تمامی مراحل واردات را بدون هیچ اشتباهی انجام داده و موجب سودآوری بیشتر خواهد شد.

عبور کالا از مرز بدون گمرکی چگونه امکان‌پذیر است؟

عبور کالاها از گمرک یکی از مراحل مهم واردات است که به معضل بزرگی تبدیل شده است. علاوه بر زمان‌بر بودن مراحل ترخیص کالاها از گمرک، تعرفه‌هایی که برای ورود کالاها اخذ می‌شود، سبب افزایش هزینه‌های واردات خواهد شد. 

برای عبور کالا از مرز بدون گمرکی با وانیکس کلیک کنید

عبور کالا از مرز بدون گمرکی یکی از گزینه‌های مهم برای واردات است که شرکت‌های بازرگانی قادر به انجام آن هستند. با استفاده از این روش می‌توان هزینه‌های واردات را کاهش داده و بدین صورت، سود بیشتری به دست آورد. وانیکس، یکی از شرکت‌های بازرگانی است که امکان عبور کالا از مرز بدون گمرکی را فراهم کرده است.









 

 

 


11650932
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» اظهارنامه مالیاتی یک نوع سند حسابداری است که توسط اشخاص حقوقی یا حقیقی در کشور ایران تهیه می‌شود و به سازمان امور مالیاتی ارائه می‌گردد. این اظهارنامه شامل اطلاعات مالیاتی و مالی افرادیست که براساس آن میزان مالیاتی که باید پرداخت کند، تعیین می‌شود...
بازار
«پارسی نیوز» داستان‌های کوتاه ترکی استانبولی: یادگیری از طریق داستان متوجه شدن از داستان‌های پیچیده در زبان ترکی استانبولی به عنوان یک چالش جذاب و مفید می‌تواند به غنای تجربه زبانی شما افزوده شود. زمانی که به داستان‌های پیچیده پرداخته و آن‌ها را درک م...
بازار
«پارسی نیوز» دغدغه بسیاری از افرادی که به دنبال تغییر دکوراسیون داخلی منزل یا محیط کاری خود هستند، انتخاب یک شرکت کار درست در حوزه دکوراسیون داخلی می‏باشد. برای انتخاب یک شرکت دکوراسیون داخلی ایده‏آل، بایستی به نکات مختلفی توجه داشت و از یک راهنمای گام به گام ...

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است