بازار 10:28 - 11 بهمن 1401

مهاجرت به کانادا را از اینجا شروع کنید

با اختلاف زیاد، کانادا یکی از محبوب‌ترین کشورهای جهان برای مهاجرت محسوب می‌شود. کیفیت زندگی بالا، امکانات تحصیلی مناسب، فرصت‌های شغلی فراوان، بستر مناسب برای فعالیت‌های تجاری و ... از جمله مهمترین دلایلی است که این کشور را به مقصدی جذاب برای بسیاری از مردم جهان تبدیل کرده است.

اگر شما نیز دوست دارید کشور کانادا را برای ادامه زندگی انتخاب کنید، در ادامه با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چرا باید مهاجرت به کانادا را از اینجا شروع کنید.

 

مهمترین مراحل مهاجرت به کانادا

اولین کاری که باید هنگام برنامه‌ریزی برای مهاجرت خود به کانادا انجام دهید، این است که ببینید آیا به ویزای ورود به کانادا نیاز دارید یا خیر؟ زیرا برخی از گروه‌های خاص از متقاضیان برای مهاجرت به کانادا می‌توانند بدون ویزا یا تنها با مجوز الکترونیکی وارد این کشور شوند.

به‌ عنوان ‌مثال، شهروندان آمریکا برای ورود به کانادا تا شش ماه، نیازی به ویزا ندارند؛ اما به‌طور کلی اکثر روش‌های قانونی مهاجرت ایرانی‌ها به کانادا مانند مهاجرت کاری، مهاجرت تحصیلی، مهاجرت از طریق حمایت خانواده، مهاجرت تجاری و ... نیاز به ویزا دارد.

مهمترین مراحل درخواست ویزای کانادا به شرح زیر است:

  1. پیدا کردن یک مسیر مهاجرتی مناسب

کشور کانادا برنامه‌های مهاجرتی بسیاری دارد و به همین خاطر هم افراد متقاضی باید بتوانند بهترین و مناسب‌ترین روش را متناسب با علایق و سوابق خود، انتخاب کنند. از سوی دیگر این نکته را نیز باید در نظر داشته باشید که عواملی همچون توانایی‌ها و مهارت‌ها، مقدار سرمایه‌ای که در اختیار دارید و همچنین داشتن اعضای خانواده درجه یک یا دوستان و آشنایان نزدک در کانادا می‌تواند در انتخاب روش مهاجرتی شما، بسیار تاثیرگذار باشد.

در همین راستا، می‌توانید در جدول پیشرو با برخی از محبوب‌ترین روش‌های مهاجرتی با کانادا، آشنا شوید؛ البته در نظر داشته باشید که هر کدام از این روش‌ها شرایط مخصوص به خودشان را دارند که باید هر کدام از آنها را به صورت مجزا و دقیق، مورد بررسی قرار بدهید.

برنامه اکسپرس اینتری

برنامه اکسپرس اینتری سریع‌ترین راه برای دریافت اقامت دائم کانادا است. برای ورود به این برنامه باید یک فرد بسیار ماهر و متخصص در مشاغل مورد نیاز کانادا باشید. این مسیر مبتنی بر امتیاز است و شما بر اساس تجربه، مدارک، تحصیلات و مهارت‌های خود امتیاز کسب خواهید کرد.

برنامه کارگران ماهر فدرال

این برنامه نیز یکی از زیرمجموعه‌های برنامه اکسپرس اینتری است. حداقل شرط لازم برای موفقیت در این روش، داشتن حداقل 10 سال سابقه کار در مشاغل مدیریتی، مشاغل حرفه‌ای و یا مشاغل فنی و مهارتی است.

برنامه تجارت ماهر فدرال

پیش از درخواست برای این استریم یا برنامه، باید حداقل دو سال تجربه کاری در یک تجارت یا مهارت را در مدت 5 سال گذشته داشته باشید. همچنین باید الزامات زبانی برای هر مهارت (صحبت کردن، خواندن، نوشتن، گوش دادن) را برآورده کنید.

برنامه نامزدهای استانی

برای ورود به این برنامه، باید توسط استان موردنظرتان در کانادا نامزد شوید و شرایط واجد شرایط بودن آن استان را برآورده کنید. به خاطر داشته باشید که هر استان گروه‌های خاصی مانند دانشجویان، کارگران ماهر، افراد تجاری و کارگران نیمه ماهر را بسته به نیازهای خود هدف قرار می‌دهد و قوانین متفاوتی برای تایید کردن متقاضیان دارد.

کارگران ماهر منتخب کبک

این برنامه مهاجرتی مخصوص کسانی است که می‌خواهند در کبک زندگی کنند. برای دریافت این مجوز، باید به دولت کبک برای گواهی انتخاب کبک درخواست دهید و از دستورالعمل‌های آن پیروی کنید. همچنین باید به زبان فرانسه مسلط باشید و مدرک تاییدشده توسط کانادا در آزمون زبان را ارائه دهید.

برنامه مهاجرت اقیانوس اطلس

با استفاده از این برنامه مهاجرتی، شما می‌توانید فقط به آتلانتیک کانادا که شامل مناطق نیوبرانزویک، نوا اسکوشیا و جزیره پرنس ادوارد، نیوفاندلند و لابرادور می‌شود، مهاجرت کنید.

 

ویزای خوداشتغالی

شما باید مدرکی ارائه دهید که نشان دهد می‌توانید در کانادا خود اشتغال شوید و تجربه کاری و حرفه‌ای مرتبط و کافی در فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و ... را داشته باشید.

ویزای استارت‌آپ

برای ویزای استارت‌آپ، باید یک ایده تجاری واجد شرایط و نامه پشتیبانی از یک سازمان تعیین‌شده داشته باشید. علاوه بر این، شما باید شرایط زبان را برآورده کنید و برای شروع کسب‌وکار خود باید پول کافی برای اقامت در کانادا داشته باشید.

ویزای تحصیلی

در این روش باید توسط یکی از دانشگاه‌ها یا کالج‌های فعال در کانادا در رشته مورد نظر اپلای بگیرید که می‌تواند همراه یا بدون شرایط بورسیه باشد.همچنین در صورت وجود برخی شرایط، والدین می‌توانند فرزندان خود را از کودکی برای تحصیلات ابتدایی، متوسط و عالی به کانادا بفرستند و حتی بعد از مدتی خودشان از این طریق به کانادا مهاجرت کنند.

حمایت خانواده

درصورتی‌که یکی از اقوام درجه یک مانند پدر، مادر، خواهر، برادر، پدربزرگ یا مادربزرگ شما در کانادا زندگی کنند و اقامت داشته باشند و مدارک دال بر حمایت مالی از شما را ارائه دهند می‌توانند، شما را دعوت کنند و شما نیز از این طریق مهاجرت کنید.

ازدواج

اگر یک همسر قانونی کانادایی داشته باشید یا با فردی غیر کانادایی ازدواج کنید که اقامت این کشور را داشته باشد، می‌توانید شما نیز از این طریق به کانادا مهاجرت کنید.

 

  1. اقدام برای اخذ ویزای ورود به کانادا

هنگامی‌که بدانید به چه نوع ویزا نیاز دارید، می‌توانید فرآیند درخواست ویزای کانادا را آغاز کنید. بسته به اینکه کدام روش را انتخاب کنید، برخی از مراحل و قطعا مدارک و اسناد مورد نیاز سفارت برای پردازش درخواست شما متفاوت خواهد بود.

آنچه در میان تمامی روش‌ها در این مرحله مشترک است، این است که ابتدا باید یک حساب کاربری آنلاین در وب‌سایت مهاجرت کانادا ایجاد کنید و سپس به چند سوال پاسخ دهید تا واجد شرایط بودن برای ویزا مشخص شود. اگر واجد شرایط هستید، باید ایمیل خود را ارائه دهید تا بتوانید دستورالعمل‌های مربوط به نوع ویزای خاص خود، لیستی از مدارک مورد نیاز و کد مرجع را دریافت کنید. شماره مرجع را در جایی امن ذخیره کنید، زیرا برای بقیه درخواست خود و پیگیری آن به شماره مرجع نیاز خواهید داشت.

سپس، دستورالعمل‌هایی در مورد نحوه ارسال درخواست خود، به‌صورت آنلاین یا حضوری دریافت خواهید کرد. برخی از این دستورالعمل‌ها عبارتند از:

  • اگر می‌توانید درخواست خود را به‌صورت آنلاین ارسال کنید، باید یک حساب ورود به سیستم دولت کانادا (GCKey) ایجاد کنید.

  • برای درخواست‌های حضوری، باید مدارک خود را آماده کنید و به نمایندگی محلی کانادا در کشور محل اقامت خود ارسال کنید. (در ایران در حال حاضر سفارت کانادا غیرفعال است و این کار از طریق سفارت کانادا در کشورهای همسایه مانند ترکیه و ارمنستان انجام خواهد شد.)

هم‌زمان با درخواست خود چه به‌صورت حضوری و چه به‌صورت آنلاین، باید هزینه‌هایی را جهت پردازش درخواست خود و بیومتریک (مراجعه به سفارت کانادا جهت ارائه اثر انگشت و عکس) پرداخت کنید. به خاطر داشته باشید که هزینه‌ها بسته به نوع ویزایی که درخواست می‌کنید، متغیر و ممکن است از شما خواسته شود هزینه‌های اضافی برای خدمات ترجمه و پیک را بپردازید.

درباره روش های آزادسازی مدرک تحصیلی برای مهاجرت اینجا بخوانید.

  1. برای مهاجرت آماده شوید

اگر روش مهاجرتی خود را طبق شرایطی که دارید درست انتخاب کرده باشید و تمامی مراحل درخواست را به‌طور دقیق و صحیح انجام داده باشید، پاسخ اولیه درخواست شما بعد از چند هفته مشخص خواهد شد.

البته به‌طور کلی در نظر داشته باشید که متناسب با تقاضای ویزای مهاجرتی از طریق روش انتخابی شما، زمان ارسال درخواست، تعداد متقاضیان و ... پس از ارسال درخواست، ممکن است چندین هفته طول بکشد تا پاسخ اولیه دریافت شود.

بعد از مشخص شدن نتایج اولیه اگر تابیدشده باشید، باید به‌صورت حضوری جهت انجام فرآیند بیومتریک و در صورت نیاز انجام مصاحبه، به یکی از سفارت‌های کانادا در کشور خود مراجعه کنید. در حال حاضر سفارت کانادا در ایران غیرفعال است و برای این کار باید به سفارت کانادا در یکی از کشورهای همسایه مانند دوبی، ترکیه و یا ارمنستان بروید.

بعد از انجام این مراحل نتیجه نهایی برای شما ارسال می‌شود که اگر تایید شده باشید، باید پاسپورت خود را به سفارت‌خانه مورد نظر که کارهای بیومتریک را در آن انجام داده‌اید، ارسال کنید. میانگین زمان انجام این فرایند در صورت درخواست آنلاین حدود 6 ماه است، اما در صورت درخواست حضوری ممکن است تا 18 ماه نیز طول بکشد.

برای مطالعه درباره شرایط تحصیل و مدرک زبان برای ویزای استارتاپ کانادا این مقاله را از دست ندهید.

آیا برای مهاجرت به کانادا باید حتما وکیل مهاجرتی داشته باشم؟

مهاجرت به کانادا اگرچه در ظاهر ساده است، اما بسته به روشی که انتخاب می‌کنید می‌تواند مراحل پیچیده‌ای داشته باشد. از طرفی ممکن است شما از همه روش‌ها و شرایطی که می‌توانید از آن‌ها برای مهاجرت به کانادا استفاده کنید، آگاه نباشید.

به‌علاوه اگر کوچک‌ترین اشتباه و یا خطایی هنگام ارسال درخواست داشته باشید، ممکن است درخواست شما رد شود و نیاز به پرداخت مجدد هزینه و تلف شدن وقت بیشتر باشد.

در این میان، یک وکیل مهاجرتی خوب و باتجربه که نسبت به ‌تمامی روش‌های مهاجرتی و قوانین آن‌ها آگاهی داشته باشد، می‌تواند با توجه به ویژگی‌ها و شرایط شما، بهترین روش که با درصد موفقیت بالایی همراه است را برایتان انتخاب می‌کند.

وکیل مهاجرتی همچنین در تمام مراحل ارسال درخواست، همراه شما است تا بتوانید به‌طور دقیق و بدون هیچ خطایی، درخواست خود را ارسال کنید. در نتیجه در سریع‌ترین زمان ممکن بدون تلف کردن پول ویزای شما برای مهاجرت آماده می‌شود و احتمال برگشت درخواست شما بسیار کم است.

سخن آخر

همان‌طور که در این مقاله اشاره شد، مراحل مهاجرت به کانادا اگرچه می‌تواند کمی زمان‌بر یا در برخی شرایط پیچیده باشد، ولی می‌توانید مهاجرت به کانادا را دقیقا از همین جا شروع کنید. کارشناسان و مشاوران مجرب ما همه‌روزه آماده ارائه مشاوره و خدمات مورد نیاز جهت انجام فرآیند مهاجرت شما هستند.

مهیار حلاج‌پور، مدیر مجموعه مهاجرتی کاناداپاس که تاکنون بیش از صدها پرونده مهاجرتی را به‌ویژه در حوزه مهاجرت تجاری و ویزای استارت‌آپ با موفقیت به پایان رسانده است، از ابتدا تا انتهای مسیر همراه شما خواهد بود.


11800644
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است