بازار 08:23 - 18 مهر 1400

گل‌ها، هدایایی برای تمام فصول و تمام موقعیت‌ها

انتخاب هدیه همیشه دشواری‌های خاص خود را دارد. بسیار پیش می‌آید که شما برای انتخاب هدیه‌ای وقت زیادی می‌گذارید اما در نهایت این همه تلاش، هدیه‌ی شما مورد پسند گیرنده قرار نمی‌گیرد. در این مقاله قصد داریم یک هدیه‌ی جادویی را به شما معرفی کنیم که هدیه دادن آن در تمام موقعیت‌ها، یک ایده‌ی بی‌نظیر است و می‌توانید مطمئن باشید که گیرنده‌ی هدیه هم از دریافت آنها خوشحال خواهد شد. این هدیه‌ی جادویی، گل‌ها هستند. آنها تقریباً برای هر موقعیت‌ی مناسب هستند.

آنها بهترین هدیه برای نشان دادن احساسات شما هستند. عشق و محبت، حس همدردی، حس دلتنگی، عذرخواهی و ... همه‌ی این احساسات با هدیه دادن گل‌ها ممکن است. هر کسی صرف نظر از جنسیت و نسبتی که با شما دارد، از دریافت گل خوشحال شد و آن را یک هدیه‌ی ارزشمند می‌داند. در ادامه قصد داریم در مورد انواع روش‌های گل‌آرایی، انتخاب گل‌های مناسب و بهترین گزینه برای هدیه دادن بیشتر توضیح دهیم.

انواع روش‌های گل آرایی

روش‌های مختلفی برای گل آرایی وجود دارد. سفارش جعبه گل، دسته گل، سبد گل، تاج گل، همه و همه انواعی از شیوه‌های گل آرایی و مناسب برای هدیه دادن هستند. هر کدام از این روش‌ها، مزایا و معایب خاص خود را دارند و شما باید بسته به موقعیتی که می‌خواهید آنها را هدیه دهید یا میزان هزینه‌ای که برای این کار در نظر گرفته‌اید، از بین آنها انتخاب کنید.

دسته گل : یکی از قدیمی‌ترین روش‌های گل آرایی، چیدمان آنها در قالب یک دسته گل است. دسته گل‌ها تقریباً برای هر موقعیتی مناسب هستند و شما این امکان را دارید که آنها را به اَشکال مختلف تزیین کنید. برای نگهداری از آنها هم تنها به یک گلدان آب نیاز دارید.

جعبه گل : یکی دیگر از انواع روش‌های گل آراییِ نسبتاً جدید، استفاده از انواع جعبه است. این جعبه‌ها می‌توانند در اشکال مختلف و از جنس‌های متفاوت باشند. از نظر شکل، آنها در انواع اَشکال هندسی، حروف الفبا، اعداد و ... موجود هستند و از نظر جنس جعبه، شامل انواع جعبه‌های چوبی، فلزی، مقوایی، شیشه‌ای و ... می‌باشند. سفارش جعبه گل، بهترین گزینه برای موقعیت‌های خصوصی‌تر و به ویژه قرارهای عاشقانه و رمانتیک یا مراسم‌های خواستگاری است. همچنین گیرنده می‌تواند از آنها به عنوان یک دکوری جذاب در خانه نیز استفاده کند.

سبد گل : این شیوه‌ی گل آرایی نیز سبک جدیدی برای ارائه‌ی گل‌هاست و می‌تواند برای طیف وسیعی از موقعیت‌ها مناسب باشد. همچنین جنس سبد می‌تواند از جنس چوب یا فلز باشد که بر قیمت نهایی آن موثر است.

تاج گل : یکی از بزرگترین و گرانترین شیوه‌های گل آرایی که برای مراسم‌های بزرگتر و عمومی مانند انواع مراسم عروسی، بزرگداشت، تقدیر، جلسات شرکتی و حتی مراسم ختم و عزا مناسب است، تاج گل‌ است. در این روش گل‌ها روی پایه‌های چوبی و فلزی با اندازه‌های متغیر قرار گرفته و تزیین می‌شوند.

بهترین گل‌ها برای هدیه دادن

جدا از روش گل آرایی که انتخاب می‌کنید، انتخاب نوع گل‌ها نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. برای آنکه بتوانید گل‌های مناسب را پیدا کنید، باید محبوبترین آنها را بشناسید و بدانید هر کدام چه پیامی را به گیرنده‌ی خود منتقل می‌کنند. از این رو در ادامه لیستی از محبوبترین گل‌ها را برایتان آورده‌ایم که استفاده از آنها در انواعی از دسته گل‌ها رایج‌تر است.

گل رز

مسلماً اولین گل در لیست ما، گل رز است. آنها محبوب‌‌ترین و تحسین برانگیزترین گل‌های جهان هستند که به عنوان نماد احساسات عاشقانه و علاقه‌ی واقعی افراد به یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند. شما می‌توانید از این گل زیبا در انواعی از روش‌های گل آرایی استفاده کنید.

گل رز در رنگ‌ها و نژادهای مختلف موجود است و به لطف پیشرفت علم و فناوری، شما اکنون می‌توانید آنها را در رنگ‌های غیرمرسوم مانند آبی، سبز و بنفش هم داشته باشید. رنگ گل رز را می‌توانید بسته به گیرنده‌ی آن انتخاب کنید. اگر به دوست یا همکار خود هدیه می‌دهید، بهتر است از خرید گل رز با رنگ قرمز اجتناب کنید زیرا آنها بیشتر برای موقعیت‌های عاشقانه و دو نفره مناسب هستند. در سایر موقعیت‌ها بهتر است از رنگ‌های دیگر مانند رنگ‌ سفید، صورتی و زرد استفاده کنید که هر کدام جلوه و زیبایی خاص خود را دارند.

گل رز، گلی دوست داشتنی و زیبا با عطری دلنشین است که خاطرات باغ‌های تازه‌ی بهاری را برای شما زنده می‌کند. شما می‌توانید در زمان سفارش جعبه گل یا خرید گل هدیه تک شاخه آنها را انتخاب کرده و با دادن یک هدیه‌ی زیبا و خیره کننده به دوست، همسر، همکار و ... نه تنها علاقه‌ی خود را به آنها نشان دهید، بلکه خاطره‌ی خوبی از خودتان برایشان بسازید.

خرید گل رز (Rose) مناسب ترین هدیه برای رمانتیک ترین لحظات شماست. از میان ۲۰۰ گونه گل رز، گل رز هلندی را می توان مانند ارتش یک نفره ای دانست که قابلیت تسخیر هر قلبی را دارد. پس احساسات خود را جسورانه به کسانی که دوستشان دارید بیان کنید. خرید گل رز قدمت پنج هزار ساله دارد. امروز میتوانید با استفاده از گسترده ترین گل فروشی های آنلاین ایران، سفارش خود را درب منزل و یا محل کار عزیزان تان ارسال نمائید و به بهترین شکل آن ها را سورپرایز کنید.

خرید گل رز، انتخاب ملکه گل هاست

گل ارکیده

ارکیده‌ها بهترین گل‌ها برای خاص پسندان و افرادی هستند که می‌خواهند در هدیه دادن متفاوت باشند. به خاطر ظرافت و لطافت زیادی که در ظاهر این گل وجود دارد، آنها هدیه‌ی مناسبی برای زنان هستند. هر زنی از دریافت این گل‌های زیبا خوشحال خواهد شد. در بیشتر موارد شما می‌توانید این گل را با گلدانش هدیه بدهید و گیرنده‌ی این هدیه‌ی زیبا هم می‌تواند آنها را به عنوان یک عنصر درخشان در دکور خانه‌ی خود استفاده کند.

خوشبختانه این گل زیبا در رنگ‌های مختلفی موجود است و در حالی که رنگ صورتی و سفید آن از رنگ‌های دیگر محبوب‌تر است، اما شما می‌توانید انواع نارنجی و حتی زرد آن را نیز تهیه کنید. ارکیده نماد معصومیت، خلوص و احترام و یک هدیه‌ی بسیار مناسب برای زمانی ست که به دنبال انتخاب یک گل هدیه تک شاخه هستید. این گل‌ها به ندرت در زمان سفارش جعبه گل انتخاب می‌شوند، اما هیچ محدودیتی برای انتخاب وجود ندارد و اگر می‌خواهید آنها را در جعبه‌ی گل خود استفاده کنید، حتماً این کار را انجام دهید.

گل لاله

لاله‌ها گروهی از گل‌های هلندی هستند که به دلیل شکل منحصر به فردشان و رنگ‌های خارق العاده‌ای که دارند محبوبیت زیادی در سراسر جهان داشته و در موقعیت‌های مختلف استفاده می‌شوند. آنها به طور کلی نمادی از عشق خالصانه هستند، اما رنگ زرد آن، یک گزینه‌ی مناسب برای زمانی است که می‌خواهید سپاسگزاری خود را به طرف مقابلتان نشان دهید. در شرایطی که گل لاله، گزینه‌ای مناسب برای گل هدیه تک شاخه و یا سفارش جعبه گل است، اما شما می‌توانید آن را به صورت گلدان نیز هدیه دهید.

گل مینا

گل مینا یکی از گزینه‌های شاد و دوست داشتنی برای سفارش جعبه گل است. ترکیب رنگ سفید و زرد این گل، احساس معصومیت را به گیرنده منتقل می‌کند. (با این حال انواع قرمز و صورتی آن نیز موجود است). این گل یکی از بهترین گزینه‌ها برای نشان دادن احساس تشکر به اطرافیان است. از گل مینا به ندرت به عنوان گل اصلی دسته گل استفاده می‌شود، اما یک گزینه‌ی بسیار مناسب برای تنوع دادن به دسته گل است.

گل زنبق

زنبق هم گزینه‌ی دیگری برای گنجاندن در دسته گل شماست. با آن رنگ آبی مایل به بنفشش این گل می‌تواند بهترین انتخاب برای افرادی باشد که می‌خواهند دسته گل متفاوتی به طرف مقابلشان هدیه دهند. جدا از این، زنبق عطر بسیار دلنشینی نیز دارد. این گل‌ها در سراسر جهان نمادی از فروتنی و فداکاری هستند و رنگ سفید آن به طور ویژه نمادی از عفت و پاکدامنی و یک گزینه‌ی بسیار ایده‌آل برای هدیه دادن به زنان و دختران است.

گل سوسن

سوسن یک انتخاب چشمگیر و جسورانه برای هدیه دادن است. گل سوسن نمادی از ثروت و رفاه است و گزینه‌ی مناسب برای افرادی است که می‌خواهید برای آنها آرزوی موفقیت کنید. سوسن در رنگ‌های سفید و صورتی و ابلق وجود دارد که رنگ ابلق آن، بسیار فوق‌العاده است. شما می‌توانید این گل را در انواعی از دسته گل‌ها استفاده کنید و جلوه‌ی خاصی به آن ببخشید.

گل میخک

میخک گزینه‌ای بسیار مناسب برای افراد درونگرا و کسانی است که به دنبال یک گزینه‌ی محتاطانه برای هدیه دادن هستند. میخکِ سفید نشان دهنده‌ی عشق خالص است، در حالی که رنگ صورتی آن به معنی تحسین است. با یک نگاه به این گل‌ها متوجه می‌شوید که شکل و شمایل خاص آنها می‌تواند جلوه‌ی بسیار متفاوت و جدیدی به دسته گل شما ببخشد و به کمک آن می‌توانید خاص باشید.

گل آلسترومریا

آلسترومریا با نام مستعار «سوسن پرو» یکی دیگر از گل‌های جسورانه برای سفارش جعبه گل یا گل هدیه تک شاخه است. این گل نماد دوستی است و البته که می‌توانید از آن در کنار سایر گل‌ها برای تنوع بخشیدن به دسته گل خود استفاده کنید. رنگ صورتی یا قرمز این گل گزینه‌ی مناسبی برای موقعیت‌های عاشقانه است. آلسترومریا بهترین هدیه برای سالگرد یا روز ولنتاین است و به کمک آن می‌توانید عشق و علاقه‌ی خود را به به شریک زندگی‌تان نشان دهید.

گل مصنوعی یا گل طبیعی؟

درست است که با گل‌های بالا می‌توان دسته گل‌های فوق العاده زیبا و خوش عطر ساخت اما بعضی از افراد به دلیل مشکلات گل‌های طبیعی، گل‌های مصنوعی را ترجیح می‌دهند. در درجه‌ی اول گل‌های طبیعی عمر بسیار کوتاهی دارند. از این رو نمی‌توانند هدیه‌ی ماندگاری باشند و در نهایت بعد از یک هفته پژمرده شده و از بین می‌روند. بعلاوه بعضی از افراد به گرده‌ی گل‌های طبیعی حساسیت دارند و دچار علائم آلرژی می‌شوند. اما گل‌های مصنوعی این مشکلات را ندارند.

این گل‌ها عمر طولانی دارند و پژمرده نمی‌شوند. بعلاوه می‌توان از آنها به عنوان یک عنصر بسیار جذاب برای دکور و تزیین خانه استفاده کرد. گل‌های مصنوعی نیازی به نگهداری هم ندارند، نه نور خاصی می‌خواهند و نه لازم است آبیاری شوند و برای قرار دادن آنها در خانه نیازی ندارید هیچ فاکتوری را در نظر بگیرید.

اما موانع زیادی بر سر خرید گل‌های مصنوعی وجود دارد. در درجه‌ی اول آنها زندگی و لطافت گل‌های طبیعی را ندارند. شما به راحتی می‌توانید یک گل مصنوعی را از ظاهرش تشخیص دهید و انواع واقعی‌تر بسیار گرانتر هستند. بعلاوه آنها تنوع گل‌های طبیعی را ندارند و دست شما در گل آرایی چندان باز نیست. بنابراین باید به دنبال گزینه‌ی جایگزینی بود و آن گزینه‌ی جایگزین، گل جاودان است.

گل جاودان چیست؟

گل‌های جاودان و به طور ویژه رز جاودان، یکی از جدیدترین ابتکارات در زمینه‌ی گل و گیاه است که مشکل انتخاب بین انواع گل طبیعی و مصنوعی را حل کرده است. گل‌های جاودان گل‌های طبیعی هستند که تحت فرایندی که در ادامه توضیح می‌دهیم، آب درون بافتشان تخلیه شده و در این حالت گل بدون تغییر در شکل ظاهری خشک می‌شود و از این رو می‌تواند برای مدت بیشتری نسبت به یک گل طبیعی باقی بمانند.

با وجود آنکه عمر گل‌های جاودان از گل‌های طبیعی بیشتر است، اما جاودان بودن صرفاً یک لفظ است و عمر تخمین زده شده برای این گل‌ها از سه تا پنج سال است که به کیفیت روند تولید و شرایط نگهداری آنها بستگی دارد. هر گلی را می‌توان تحت این فرایند به شکل گل جاودان درآورد و از آن در ساخت انواع جعبه و سبد گل استفاده کرد. اما انواع رز جاودان محبوبیت بیشتری دارند. رز جاودان می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای گل هدیه تک شاخه باشد. به ویژه اگر بتوانید بسته بندی مناسب برای آنها را انتخاب نمایید.

چرا گل جاودان بهترین گزینه است؟

گل‌های جاودان بهترین گزینه برای هدیه دادن هستند برای آنکه ترکیبی از ویژگی‌های گل‌های مصنوعی و طبیعی را دارند. آنها همان ظرافت و لطافت گل‌های طبیعی را دارند اما ماندگاریشان مانند گل‌های مصنوعی زیاد است. جدا از اینها، گل‌های جاودان و به ویژه رز جاودان، ظاهر بسیار شکیلی دارند. این گل‌ها بسیار به روز و جذاب هستند و نسبت به سایر گل‌ها گزینه‌های خاص‌تری محسوب می‌شوند. گل‌های جاودان به طور ویژه برای موقعیت‌های رومانتیک و عاشقانه یک انتخاب منحصر به فرد هستند زیرا بیشتر افراد در این موقعیت‌ها دوست دارند هدایای خاصتری به عزیزانشان بدهند.

فرایند ایجاد گل جاودان

به طور کلی گل‌های جاودان را به دو طریق تهیه می‌کنند: یا از پارافین کریستال جامد برای خشک کردن گل استفاده می‌کنند یا از سیلیکا ژل. که در ادامه هر کدام از روش‌ها را به صورت مجزا توضیح می‌دهیم:

روش پارافین

در روش پارافین کریستال، در واقع گل را مومیایی می‌کنند. بدین ترتیب که ابتدا پارافین را به تکه‌های تقریباً یکدست و یک اندازه خرد کرده و آن را تحت حرارت ذوب می‌کنند. ذوب پارافین با دمای کم اما به مدت طولانی انجام می‌شود تا بیش از حد داغ نشود. از این رو از ذوب غیر مستقیم یا بن ماری استفاده می‌کنند. سپس گل مورد نظر را انتخاب می‌کنند و گلبرگ‌های آسیب دیده، پژمرده و خراب را از آن جدا می‌کنند. زیرا آنها نتیجه‌ی نهایی را خراب کرده و جلوه‌ی نازیبایی به گل می‌بخشند یا بعد از اتمام کار امکان جدا شدنشان و کم شدن طول عمر رز جاودان زیاد است.

در نهایت گل را در پارافین ذوب شده که دمای بالایی ندارند غرق می‌کنند. به طوری که یک لایه از آن روی سطح گل را بپوشاند. بعد از این کار گل را از پارافین خارج کرده و آن را تکان می‌دهند تا قطرات پارافین اضافی از آن جدا شود. سپس گل را در اسفنجی فرو می‌کنند تا پارافین خشک شود. با این کار در واقع رطوبت را در گیاه به دام می‌اندازند. سختی این روش در جدا کردن گلبرگ‌ها و مرتب کردن آنهاست. زیرا پارافین باعث چسبیدن آنها بهم می‌شود و این هنر سازنده است که مانع از این کار شود.

نکته‌ این است که بعد از خروج از پارافین به هیچ وجه نباید گلبرگ‌ها را لمس کنید زیرا باعث کنار رفتن پارافین از سطح گل و خراب شدن آن می‌شوید. پارافین روی گل چندین روز تا چند هفته طول می‌کشد تا به طور کامل خشک شود. بعد از این که خشک شد آنگاه می‌توانید از آن در انواعی از سبدها و دسته‌های گل و حتی به عنوان گل هدیه تک شاخه استفاده کنید.

روش سیلیکا ژل

در این روش خبری از به دام انداختن رطوبت نیست بلکه هدف، خارج کردن رطوبت از گیاه بدون آسیب رساندن به شکل ظاهری آن است. برای این کار گل را درون محفظه‌ای قرار می‌دهند که ارتفاعش از گل بیشتر است به طوری که گل تحت فشار نباشد. سپس داخل ظرف را با سیلیکا ژل پر می‌کنند. میزان ژل باید به قدری باشد که گل کاملاً توسط آن پوشیده شود. این ژل به صورت خود به خود آب درون گل را جذب می‌کند. روند این جذب آب به قدری کُند است که هیچ آسیبی به ساختار گل نمی‌زند.

برای این روش از ژل ریز استفاده می‌کنند تا به تمام نقاط گل برسد. نکته‌ی مهم این است که گل در این روش بسیار شکننده می‌شود. پس باید هنگام خارج کردن آن از داخل ظرف محتاط باشید. بعد از خشک شدن، گل را از جعبه‌ی آن درآورده و آن طور که می‌خواهند تزیین می‌کنند.

نگهداری از گل‌های جاودان

از آنجایی ک رز جاودان تحت فرایند‌ قرار گرفته است نگهداری از آن نسبت به گل‌های دیگر متفاوت است. برای آن که طول عمر این گل‌ها را بیشتر کنید، باید نکات زیر را در نگهداری از آنها رعایت کنید. و اگر این گل را به کسی هدیه می‌دهید، حتماً این نکات را به او هم آموزش دهید تا آنها هم بتوانند برای مدت بیشتری از زیبایی هدیه‌ی خود بهره‌مند شوند.

  • گل‌های جاودان به آبیاری نیاز ندارند. در واقع آب دشمن آنهاست و می‌تواند باعث خراب شدنشان شود. شما حتی نباید از اسپری آب برای تمیز کردن گرد و خاکِ روی آنها استفاده کنید.
  • گل‌های جادوان نباید در معرض وزش باد شدید قرار بگیرند. این کار به گلبرگ‌هایشان آسیب می‌زند و حتی منجر به ریختن گلبرگ‌ها می‌شود. گل جاودان را در خارج از مسیر هوا نگه دارید.
  • گل‌های جادوان را نباید در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار دهید. این شرایط منجر به تغییر رنگ گل‌ها و کاهش طول عمر آنها می‌شود.
  • گل‌های جاودان را نباید از بسته بندی خود خارج کنید. همانطور که در بالا توضیح دادیم فرایند ساخت گل‌های جاودان، آنها را ترد و شکننده می‌کند بنابراین با هر بار خارج کردنشان از جعبه امکان آسیب رساندن به گل و کاهش طول عمر آن را افزایش می‌دهید.

گل‌های جاودان با رعایت این نکات برای مدت بیشتری باقی می‌مانند و شما می‌توانید برای زمان بیشتری از زیبایی آنها لذت ببرید.

نحوه‌ی خرید انواع گل

بعد از اینکه گزینه‌ی مورد نظر خود را انتخاب کردید، به دو روش می‌توانید آن را خریداری کنید: خرید حضوری و غیر حضوری.

در روش خرید حضوری شما می‌توانید برای سفارش جعبه گل، دسته گل یا هر گزینه‌ی دیگری که می‌خواهید به مغازه‌های گل فروشی بروید و گل‌های خود را انتخاب کنید تا برایتان تزیین شوند. در روش غیرحضوری، شما می‌توانید از طریق سایت، تصاویر گل‌ها را ببینید و از طریق کارت اعتباری هزینه‌ی‌شان را به صورت آنلاین پرداخت کنید. در نهایت گل توسط پیک به خانه‌ی شما فرستاده می‌شود.

خرید حضوری و غیرحضوری گل‌ها هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. در روش حضوری شما این شانس را دارید که خودتان در گل آرایی سهیم شوید و نظرتان را اِعمال کنید. حال آنکه در روش غیرحضوری باید از بین گزینه‌های از قبل آماده شده انتخاب کنید. در عوض خرید حضوری وقت بسیار بیشتری از شما می‌گیرد درحالی که خرید غیرحضوری از هر جایی قابل انجام است.

قیمت انواع گل‌ها

قیمت گل‌ تحت تاثیر فاکتورهای زیادی قرار دارد. اولین عامل، نوع گلی است که می‌خواهید بخرید. هر گلی قیمتی دارد. بعلاوه انواع مصنوعی و طبیعی، هم رِنج قیمتی خود را دارند. در این میان گل‌های جاودان و به طور ویژه رز جاودان قیمت بیشتری دارد و شما باید هزینه‌ی ساخت آن را نیز بپردازید. فاکتور بعدی، تعداد گل‌هایی است که می‌خواهید بخرید. اگر نمی‌خواهید هزینه‌ی زیادی بپردازید، گل هدیه تک شاخه را انتخاب کنید اما اگر می‌خواهید هزینه‌ی بیشتری بپردازید، می‌توانید انواع دسته گل یا سبد گل را انتخاب کنید. حتی می‌توانید یک دسته گل رز جاودان سفارش دهید.

فاکتور بعدی نوع گل آرایی است. به هر نسبت که متریال کمتری در این فرایند استفاده شود، هزینه‌ی نهایی کاهش پیدا می‌کند. مثلاً در انواع جعبه گل، جعبه‌های فلزی و چوبی قیمت بیشتری نسبت به جعبه‌های مقوایی دارند.

اگر هدیه می‌دهید، بهتر است گل هدیه بدهید

گل‌ها می‌توانند هدیه‌ی مناسبی برای آشنایان و عزیزان شما باشند. این هدیه بهترین گزینه برای نشان دادن احساس مهر و محبت، همدردی، احترام، دوستی و ... هستند. شما می‌توانید انواعی از گل‌های طبیعی، مصنوعی و رز جاودان را به صورت گل هدیه تک شاخه و دسته گل تزیین کرده و آن را به عنوان یک هدیه‌ی به یاد ماندنی و باارزش به عزیزانتان هدیه کنید و مطمئن باشید که آن را می‌پسندند.


11263543
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بازار

بازار
«پارسی نیوز» جملات ماندگار از رحمان شاهسواری کینگ نویسنده

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است